۸ اصل و نکته کلیدی برای طراحان وب سایت برای داشتن یگ طرح خروجی با کیفیت

۸ اصل و نکته کلیدی برای طراحان وب سایت برای داشتن یگ طرح خروجی با کیفیت

۸ اصل و نکته کلیدی برای طراحان وب سایت برای داشتن یگ طرح خروجی با کیفیت

۱. شبکه های هندسی

شبکه‌ها ساده هستند، اما انعطاف‌پذیری زیادی در نحوه ادغام آنها در یک طرح دارند. شبکه‌های هندسی به عنوان راهی برای ساختار یک چیدمان، با ظاهری تمیز و جسورانه در حال جذب هستند.

این طرح از هادسون گاوین و مارتین از بلوک ها هم برای عناصر ناوبری و هم برای محتوا استفاده می کند. این مربع های رنگی بزرگ برای پیمایش سرگرم کننده هستند و در حفظ توجه شما بسیار خوب عمل می کنند.

وب سایت هادسون گاوین و مارتین از خطوط سیاه ضخیم برای جداسازی بلوک های مختلف محتوا استفاده می کند.
شبکه های هندسی نباید در یک آرایش یکنواخت باشند. فلومینگو از یک شبکه هندسی نامتقارن تر استفاده می کند، اما مربع ها و خطوط پایه چیدمان آنها هستند. خطوط وزنی ضخیم‌تر بر شکل‌های مربعی در سرتاسر تأکید دارند.

صفحه اصلی Flowmingo از stroke در اطراف اکثر عناصر برای جلوه ای سبک استفاده می کند.
و برای کمی لمس سبک تر، ما یک چیدمان زیبا از مربع ها و خطوط واضح در این طرح شبکه هندسی برای شرکت آرایشی و بهداشتی Skin Labs دریافت می کنیم.

سایت تجارت الکترونیک Skin Labs از یک شبکه ساده برای نمایش واضح محصولات مختلف خود استفاده می کند.
شبکه های هندسی با ساختاری محکم و ارائه ساده باید در جعبه ابزار هر طراح وب قرار داشته باشند.

۲. نشانگرهای سفارشی

نشانگرها احتمالاً یکی از نادیده گرفته‌ترین جنبه‌های طراحی وب هستند، زیرا اکثر ما با یک پیکان قدیمی ساده قانع می‌شویم. وقتی یک طراح می تواند این بخش ناچیز یک وب سایت را بگیرد و آن را به چیزی جالب تبدیل کند، این یک دستاورد است.

ما فقط در مورد HGM Legal و استفاده آنها از شبکه های هندسی صحبت کردیم، اما آنها این مکان نما سیاه و سفید برجسته را نیز دارند.

صفحه اصلی هادسون گاوین و مارتین با مکان‌نمای دایره‌ای سیاه پررنگ به علاقه‌مندی می‌افزاید.
ابزار Pen، مکان‌نمای دایره‌ای خود را یک قدم جلوتر می‌برد و انیمیشن و متن برای یک اثر تقریبا روان‌گردان کنار هم قرار می‌گیرند.

وب‌سایت روشن و رنگی Pen Tool از یک مکان‌نمای سیاه بزرگ برای جلوه‌ای بدبو استفاده می‌کند.
یا این مکان‌نمای دایره‌ای شکل‌دهنده از Büro را بررسی کنید، که بسته به عنصر طراحی که روی آن شناور است، ظاهر خود را تغییر می‌دهد.

وب‌سایت Buro از فضای منفی زیادی استفاده می‌کند و یک مکان‌نمای دایره‌ای سفید بزرگ به جذابیت بصری می‌افزاید.
در سال ۲۰۲۱، ما امیدواریم که شاهد برداشت های اصلی تر از آنچه که یک مکان نما می تواند باشد، باشیم.

۳. کارت های اسکرول

ما از دیدن کارت های اسکرول که بخش جدایی ناپذیر طرح ها می شوند هیجان زده شده ایم. چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی پیمایش کنند، عملکرد سریعی را به وب سایت اضافه می کنند و راهی عالی برای ارائه اطلاعات هستند.

این وب سایت برای Ofcina از یک آرایه رنگی چشم نواز برای کارت های اسکرول خود استفاده می کند.

وب سایت Ofcina از زمینه های رنگی بزرگ و جلوه کارت پیمایشی و انباشته استفاده می کند.
چیدمان کارت مدت زیادی است که وجود داشته است و ما از دیدن آنها در جهت های پیمایشی جدید لذت می بریم.

۴. طراحی بدون رنگ

رنگ سفید کم رنگ، طراحی تمیزی را ایجاد می کند و هر عنصری که رنگ دارد، توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

این طرح برای Latinxs Who Design دارای فضای سفید زیادی است، با یک افکت شناور که تصویر سیاه و سفید هر طراح را به رنگ کامل تبدیل می کند.

طراحی سایت ساده سیاه و سفید Latinxs Who Design تمرکز را روی افراد برجسته قرار می دهد.
حتی چیزی شبیه به یک طراحی ساده مینیمال همچنان می تواند تجربه ای جذاب با تعاملات میکرو، انیمیشن ها و سایر جلوه های پویا باشد.

پایگاه داده تجربه کاربر نیز رویکرد طراحی بدون رنگ را در پیش گرفته است که باعث می شود آن را به حداقل برسانید و به راحتی بخوانید.

پایگاه داده تجربه کاربر تصاویر دوستانه را با یک طرح بندی تمیز جفت می کند.

۵. صوتی

ارائه صوت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طراحی، موانع دسترسی را برای افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند از بین می برد، و همچنین برای کسانی که ترجیح می دهند به بخش بزرگی از متن در یک وب سایت گوش دهند، سود می رساند.

نیویورک تایمز کار خارق‌العاده‌ای در ارائه صوت همراه با برخی از مقالات برجسته خود انجام می‌دهد.

وب سایت نیویورک تایمز شامل یک ویژگی صوتی برای مقاله آنها “آیا پالانتیر خیلی زیاد می بیند؟”
امیدواریم در آینده گزینه‌های صوتی بیشتری را در وب‌سایت‌ها ببینیم، که به مردم این امکان را می‌دهد که چگونه محتوا را تجربه کنند.

۶. وب الهام گرفته از چاپ

با جایگزینی فناوری دیجیتالی که زمانی اشیاء فیزیکی بودند، تولد دوباره رسانه های قدیمی رخ داده است. محبوبیت آلبوم‌های وینیل دلیلی بر این است که مردم می‌خواهند چیزی را تجربه کنند که فقط یک دسته صفر و یک نیست.

طرح‌بندی‌هایی که از چاپ الهام می‌گیرند، تمایل افراد را برای ارتباط با چیزی در دنیای واقعی برآورده می‌کنند. طرح‌بندی‌های سبک مجله و دیگر عناصر طراحی گرافیک سنتی پیوندی به تجربه لمسی چاپ روی کاغذ ارائه می‌کنند.

طرح الهام گرفته از سرمقاله استودیو Home Run برای صفحه آنها در مورد ریسوگرافها به خوبی کار می کند.
مثال بالا از Home Run Studio، و مثال زیر برای Foundamour، هر دو از چاپ الهام گرفته‌اند و به آنها آشنایی و ارتباط با انتشارات را می‌دهند.

وب سایت فودامور عکس بزرگی از یک کیک دارد که یادآور طرح مجله است.

۷. طراحی سیستم برای سازگاری

سیستم های طراحی قدرتمند هستند. با استفاده از CMS برای ایجاد طرح‌بندی‌های تکرارپذیر و مجموعه‌های مرتبط، به‌روزرسانی یا ویرایش آسان است.

و همچنین ایجاد سریع وب سایت های تکراری. چه در مقیاس کوچک و چه در مقیاس بزرگتر استفاده شوند، برای هر سازمانی در ایجاد و مدیریت طرح های خود مفید هستند.

راهنمای سبک Saasly در Webflow ساخته شده است و شامل نمونه های رنگی، تایپوگرافی و آیکون ها است.
راهنمای سبک از Saasly
ما همچنین دیده‌ایم که برنامه‌های بسیار مفیدی در آنجا توسعه یافته‌اند تا گردش‌های کاری سیستم طراحی را آسان‌تر کنند. Zeroheight به عنوان یک فضای متمرکز برای مدیریت وظایف و همکاری عمل می کند. Figma قالب ها و همچنین سایر ابزارهای سیستم های طراحی را ارائه می دهد. و مجموعه CMS Webflow می تواند یک سیستم طراحی را بدون توجه به اندازه آن نیرو دهد.

۸. بدون کد

بدون کد به معنای حذف کامل کد نیست. برنامه نویسان و توسعه دهندگان همیشه مهم خواهند بود. هیچ کدی به معنای باز کردن این حوزه های تخصصی برای کسانی است که در غیر این صورت معاف می شدند. این به هر کسی که ایده یا دیدگاهی دارد اجازه می دهد که خلق کند.

بدون کد، طراحان می توانند به توسعه دهندگان فرانت اند تبدیل شوند. نویسندگان می توانند طراحی وب سایت شوند. و صاحبان مشاغل کوچک می توانند وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند. هر که هستید، هیچ کدی به شما قدرت نمی دهد که چیزی بیشتر شوید. خطوط جداکننده بین غیر طراحان، کسانی که فقط طراحی می کنند و توسعه دهندگان را حذف می کند. این افراد را در همکاری گرد هم می آورد.

دیدن توسعه پلتفرم‌های بدون کد جدید و دوره‌های طراحی که شامل آموزه‌هایی در مورد آن در برنامه درسی است، هیجان‌انگیز بوده است. ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم با حرکت بدون کد در سال ۲۰۲۱ چه اتفاقی می افتد.