آبشار روخانکول رشت

آبشار روخانکول رشت

آبشار روخانکول رشت یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی کشورمان می‌باشد که در استان گیلان و شهر رشت واقع شده است. این آبشار کمک بسیار زیادی به زیباتر شدن جنگل‌های هیرکانی کرده است. سفر به این منطقه می‌تواند خاطرات بسیار خوشی را برای شما عزیزان رقم بزند.از آنجایی که آبشار روخانکول علاوه بر زیبایی، از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است، می‌توان نتیجه گرفت که گردش یکی دو روزه در این مکان می‌تواند بسیار عالی باشد. بهتر است در سفر کوتاه خود به این آبشار، حتما لوازم مورد نیاز یک تور این چنینی را در اختیار داشته باشید.

گیلان به عنوان یک خطه بسیار دیدنی و سر سبز، جزو زیباترین استان‌های کشورمان است. آب و هوای این استان در اکثر روزهای سال بسیار عالی است. از این رو افراد بسیار زیادی سالیانه برای تفریح و گردشگری به استان گیلان و شهر رشت سفر می‌کنند. یکی از مناطقی که بدون تردید در زیبایی، پرطرفدار بودن و جذاب بودن شهر رشت بسیار موثر بوده است، آبشار روخانکول می‌باشد. حال و هوایی که این آبشار دارد را کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید.

 

آبشار روخانکول در نزدیکی امامزاده هاشم در مسیر تهران به سوی رشت و روستای سرسبز براگور قرار گرفته است. این منطقه درست در قلب جنگل‌های هیرکانی واقع شده است، جنگلی که به خودی خود زیبایی‌های بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید برای اینکه به آبشار زیبای روخانکول برسید، باید از از طریق نیسان‌هایی که جهت راهی کردن مسافرین فعالیت می‌کنند، به این آبشار بروید.

بعد از اینکه دقایق کوتاهی را مشغول جنگل‌پیمایی شدید، به درختان بلوط، توسکا و راش می‌رسید. جلوتر که بروید صدای زیبای آبشار و پرندگانی که نزدیک به آن هستند، به گوش شما خواهد خورد. شما می‌توانید با حضور در آبشار روخانکول به آب‌تنی نیز مشغول شوید. این کار در حوضچه سنگی بزرگی که در این آّبشار زیبا واقع شده است، امکان‌پذیر می‌باشد.

بهترین زمان رفتن به آبشار

اگر علاقه زیادی به گشت و گذار در دل طبیعت دارید، سفر در تمامی فصول سال نیز برای شما ممکن است. اما برای اینکه مسافرت بهتری داشته باشید و نهایت لذت را ببرید، بهتر است در فصول بهار، تابستان و همچنین پاییز برای بازدید و تفریح در آبشار روخانکول به این منطقه سفر کنید. اگر در فصل بهار به این آبشار زیبا بیایید، مطمئنا سفر فوق‌العاده‌ای را سپری خواهید کرد. اگر قصد دارید در آبشار روخانکول، به آب‌تنی مشغول شوید، بهتر است در تابستان اقدام به سفر کنید، زیرا در این فصل دمای آب حوضچه این آبشار بسیار عالی است.

سفر به آبشار روخانکول، در فصل پاییز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این فصل درختان جنگل‌های هیرکانی بسیار زیبا می‌شود و تماشای آن‌ها لذت‌بخش خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این آبشار سفر نکنید، به این علت که در زمستان، این منطقه بارندگی بسیار زیادی دارد و حتی برای سفرهای کوتاه نیز مورد مناسبی نمی‌باشد.

فرض کنید پیش از این که به آّبشار ‌روخانکول‌ برسید، در یک جنگل بسیار زیبا قدم خواهید زد. این جنگل‌ بسیار زیبا بوده و با پوشش گیاهی درختان ارزشمند، می‌توان ساعات طولانی را در بین آن‌ها قدم زد و لذت برد. با گذر از این جنگل‌ها می‌توانید خود را به آبشار زیبای روخانکول برسانید. به طور کلی جنگل‌پیمایی و پس از آن یک آب‌تنی خوب، لذت بسیار زیادی دارد که با سفر به آبشار روخانکول‌ امکان‌پذیر خواهد بود. در این مکان شما می‌توانید بوی خوش خاک و برگ درختان مختلف را استشمام کنید و هوای آلوده شهری را فراموش کنید.

با توجه به اینکه این مناطق معمولا رطوبت خوبی دارند، ممکن است قطرات شبنم بر روی صورت شما بنشیند، تصور این موضوع هم بسیار خوب خواهد بود. اگر در اواسط راه شما مه وجود نداشته باشد، می‌توانید یکی از تماشایی‌ترین قله‌های کشورمان را مشاهده کنید. بعد از اینکه جنگل‌پیمایی شما به پایان رسید، خود را به آبشار برسانید و به تفریح بپردازید.

آبشار روخانکول

تجهیزات لازم برای سفر به آبشار روخانکول

برای اینکه به آبشار روخانکول زمان کمی را در راه خواهیم بود، به همین علت سفر یک روزه به این منطقه نیز گزینه خوبی است. اگر می‌خواهید پیاده‌روی راحتی داشته باشید، بهتر است که کوله پشتی سبک و کفش‌های راحت داشته باشید. برای اینکه زباله کمتری در این چنین مناطقی تولید شود، شما باید لیوان و ظروف شخصی غذا را به همراه داشته باشید.

بهتر است که در سفر خود به آبشار روخانکول نظافت را به بهترین شکل ممکن رعایت کنیم. به علاوه به درختان چند صد ساله، بوته‌های کوچک، برگ‌ درختان، پرندگان و سایر موجودات هیچ آسیبی وارد نکنیم. در ضمن توجه کنید که در لیست وسایل مورد نظر خود برای سفر، کیسه زباله به همراه داشته باشید.

مسیر روخانکول و آبشار این منطقه

برای اینکه به آبشار و دریاچه روخانکول‌ برسید بایستی پس از امامزاده هاشم به روستای براگور شهر رشت وارد شویم. بسیاری از اهالی روستای براگور از آنجایی که بسیار میهمان‌نواز هستند، در برخی مواقع گردشگران را با ماشین به مسیر پیاده‌روی می‌رسانند. بعد از اینکه به مسیر پیاده‌روی رسیدید، دیگر راهی برای تردد ماشین‌ها وجود ندارد و شما باید باقی مسیر را پیاده‌روی کنید.

آبشار روخانکول

 

منبع : سیری در ایران