اردنی‌ها خواستار لغو توافقنامه گازی با رژیم صهیونیستی شدند

اردنی‌ها خواستار لغو توافقنامه گازی با رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مردم در اردن در پنجمین سالروز امضای توافقنامه واردات گاز رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهراتی خواستار لغو این توافقنامه شدند.

معترضان اردنی روز یکشنبه (دیروز) با تجمع مقابل ساختمان وزارت انرژی و شرکت برق این کشور، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و توافقنامه واردات گاز از این رژیم سر دادند.

این تظاهرات بنابه دعوت «کمپین ملی لغو توافقنامه واردات از رژیم صهیونیستی» با شعار «نه به توافقنامه، اردن نباید دروازه دشمن برای صادرات گاز و برق باشد»، برگزار شد.

آن‌ها شعار می‌دادند: «گاز دشمن بزرگ‌ترین ننگ است»، «توافقنامه خیانت است»، «اردنِ عربی برای آزادگان است نه برای صهیونیست‌های خائن».

در همین ارتباط «محمد العبسی» عضو کمیته پیگیری کمپین مذکور گفت که این تظاهرات به مناسبت پنجمین سالروز امضای این توافقنامه فاجعه‌بار برگزار شد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که ما بار دیگر بر لغو این توافقنامه تأکید می‌کنیم و می‌گوییم که هیچ راهی جز لغو این توافقنامه که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است، وجود ندارد.

«سلیمان صویص» یکی از معترضان نیز گفت که ما امروز برای حمایت از نسل آینده اردن و حفظ کرامت و حاکمیت این کشور تجمع کرده‌ایم.

وی افزود که این توافقنامه باعث فقر، گرسنگی و بیکاری‌ها اردنی‌ها می‌شود حال آنکه رژیم صهیونیستی پول‌های دریافتی از این توافقنامه را صرف شهرک‌های صهیونیستی و تجاوزات علیه ملت فلسطین می‌کند.

توافقنامه مذکور در سال ۲۰۱۶ بین شرکت برق اردن و شرکت اسرائیلی «Noble Energy» امضا شد و به موجب آن رژیم صهیونیستی برای تجهیز اردن به حدود ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز به مدت ۱۵ سال متعهد شده است.

منبع : مهر