از نگهداری تجهیزات نظامی در خانه تا اجرای طرح امنیت اجتماعی

از نگهداری تجهیزات نظامی در خانه تا اجرای طرح امنیت اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف بیش از ۳ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از ۳ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی در انباری در محدوده این شهرستان به ارزش ۱,۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و جمع‌آوری مواد اولیه پتروشیمی وارداتی در یک انبار کالا در حوالی کهریزک، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری کهریزک قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که کالاها وارداتی بوده و خارج از شبکه توزیع در این مکان دپو و جمع‌آوری شده اند که نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور بازرسی از آنجا و دستگیری متهم اخذ شد.

فرمانده انتظامی شهر ری با اشاره به اینکه هویت مالک انبار مورد شناسایی قرار گرفت افزود: به همراه نماینده اتاق اصناف محل مورد نظر بازدید و در بازرسی صورت گرفته ۳ هزار و ۱۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی وارداتی کشف شد و با دستور قضائی انبار پلمب و مالک انباری برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد همچنین کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱,۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

از نگهداری تجهیزات نظامی در خانه تا اجرای طرح امنیت اجتماعی

کشف سلاح و تجهیزات نظامی از یک منزل مسکونی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که سلاح و تجهیزات نظامی حمل و نگهداری می‌کرد خبر داد و گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر حمل و نگهداری اسلحه و تجهیزات نظامی توسط فردی در محدوده مرزداران، تیم عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران با اقدامات فنی و پلیسی و بررسی‌های تخصصی و زیر نظر گرفتن این شخص متوجه صحت این خبر شدند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی تیم عملیات جهت دستگیری به مخفیگاه متهم اعزام شدند افزود: در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و از داخل مخفیگاه وی ۲ قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری ،۶ عدد بیسیم دستی، ۳۰ عدد فشنگ، ۴ قبضه قمه و شمشیر و دستبند فلزی و چند عدد حکم مأموریت جعلی سازمان‌های مختلف کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تصریح کرد: این متهم ۴۴ ساله دارای چند فقره سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان است.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه اشرافیت اطلاعاتی پلیس این متهم را قبل از انجام هرگونه اقدام مجرمانه ناکام گذاشت در پایان خاطرنشان کرد: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

اجرای طرح امنیت اجتماعی در تهران

سرهنگ امیر هوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح امنیت اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات خبر داد و گفت: روز گذشته در اجرای طرح امنیت اجتماعی در کلانتری بازار و کلانتری مولوی تمامی تیم‌های تخصصی و عملیاتی این کلانتری‌ها و همچنین تیم‌های ضربت اقدام به اجرا و عملیاتی کردن این طرح کردند.

وی با بیان اینکه تمامی مال‌خران و فروشندگان و سارقان اموال مسروقه در اقدامی اطلاعاتی در این طرح شناسایی شدند افزود: با هماهنگی مقام قضائی تمامی افراد شناسایی شده در چند عملیات همزمان و منسجم و پیچیده پلیسی دستگیر شدند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در این طرح که ۲۴ ساعت ادامه داشت تعداد ۱۰ نفر سارق ،۳ نفر سارق قاپ زن، یک سارق زورگیر، ۳ نفر مالخر و کشف گوشی سرقتی و همچنین تعداد ۴۰ نفر معتاد متجاهر و ۳ نفر مواد فروش جمع آوری و دستگیر شد.

سرهنگ امیری در پایان با اشاره به اینکه متهمان اکثراً از افراد سابقه دار بودند خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در پلیس پیشگیری و سرکلانتری هفتم به صورت روزانه اجرا می‌شود.

از نگهداری تجهیزات نظامی در خانه تا اجرای طرح امنیت اجتماعی

دستگیری ۸ اراذل و اوباش در تهرانسر

سرهنگ محمد قاسم طرهانیجانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بامداد روز گذشته در پی درگیری ۲ گروه از اراذل و اوباش در محله تهرانسر ,۲ دستگاه خودرو تخریب و این افراد با استفاده از قمه و شمشیر و چوب یکدیگر را مصدوم و سپس از محل گریخته بودند.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شدند، افزود: تیم عملیات کلانتری تهرانسر با اقدامات فنی و پلیسی هویت افراد را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی ۸ شرور که در این درگیری حضور داشتند، در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: این متهمان که سابقه دار بودند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودروها اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: این متهمین در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و پرونده و متهم به مرجع قضائی ارجاع شد.

منبع : مهر