اکبرآبادی: جوانگرایی در تیم لازم بود/ برای کسب نتیجه به کره می‌رویم

اکبرآبادی: جوانگرایی در تیم لازم بود/ برای کسب نتیجه به کره می‌رویم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی اکبرآبادی مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان در این نشست گفت: موفقیت‌های اخیر ماحصل تلاش همه ارکان در فدراسیون و کادر فنی بود. در مسابقات جهانی نوجوانان در مقدونیه شمالی به راحتی وارد 16 تیم شدیم و بازی های خوبی داشتیم.

وی افزود: ۴ روز در صفحه اول فدراسیون جهانی نام ایران بود که در ۱۰ سال اخیر دو بار هم شاهد این اتفاق نبودیم اما فاطمه مریخ و الناز یارمحمد به عنوان بهترین بازیکن و دروازه بان نامشان چهار روز در راس اخبار فدراسیون جهانی بودند.

اکبرآبادی تصریح کرد: از آخرین تیم بزرگسالان که تشکیل شده باید گفت ۵۰ درصد تیم را تغییر دادیم و جوان‌گرایی کردیم. جوانانی داریم که شایسته هستند و بهتر کمک می‌کند‌. هر بازیکنی که آمده بود و آمادگی داشت در باشگاه حاضر شد و بازی آنها را دیدیم. این مشکل وجود داشت که فاصله آخرین بازی ما در لیگ و بزرگسالان زیاد است و به اصطلاح خواب بازیکنان زیاد است و از فرم خارج می‌شوند. در این شرایط بازیکنان نیاز به ظرفیت ذهنی و آمادگی بالاتر دارند و هر کسی در کارهای فنی در این زمان خیلی خیلی کوتاه برای آماده سازی داشتیم، کمک کرده و آماده بوده، از دید ما خارج نشده و این نفراتی که در تیم هستند آماده ترین‌ها در اردوهای اخیر هستند. ایران بازیکنان زیادی دارند که همه خوب هستند و اما در این مقطع و با تغییراتی که دادیم این بازیکنان جواب خواسته ما را دادند.

وی گفت: هیچ تیمی بدون امید به این مسابقات نمی‌آید با اینکه در زمان کمی آماده شدیم بعد از امید به خدا بچه‌ها در این چهل روز فوق العاده با انگیزه بودند و پیشرفت کردند. بچه ها پر انگیزه هستند. با هوش بالا و سخت کوش هستند.

اکبرآبادی تصریح کرد: نظر من با سایر مربیان متفاوت است بعلاوه تجربه در مسابقات جهانی هم داشتیم و در تحلیل‌های رسانه‌ها هم مشخص بود که لازم بود از یک جا جوانگرایی آغاز شود. اگر چند نوجوان مصدوم نبودند آنها را هم در تیم قرار می‌دادم و میانگین سنی را حتی پایین‌تر می‌آوردم که این موضوع به خاطر کیفیت کار است.

وی افزود: به خاطر تغییر در سبک بازی  یک هندبال سرعتی با دفاع مستحکم لازم داریم و برای ارائه این نوع بازی بازیکنان باید از آمادگی و انرژی جوانی برخوردار باشند و در کنار آن با تجربه‌ها مثل وطن پرست به عنوان مغز متفکر تیم حضور دارند که ما را به مقصود می‌رسانند. کسانی هم که کنار هستند مطمئنا بازیکنان خوبی هستند. الان در این زمان کم که هدف کسب سهمیه است مجبوریم نگاه ما به بازیکنانی باشد که بیشتر با ما کار کردند و می توانند اهداف ما را اجرا کنند.

اکبرآبادی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در کره دیدار تدارکاتی خواهید داشت، گفت: هم با ژاپن قرار بود بازی داشته باشیم اما به دلیل سفر و توان تیم مخالف بودم. می‌خواهم توان بازیکنان را برای بازی‌های هند، استرالیا و ازبکستان صرف کنیم. ما همه موارد را در 40 روزه انجام دادیم که باید از بازیکنان و کادر تشکر کنم که روزی 6 یا 7 ساعت با انگیزه تمرین داشتند و نسبت به قبل جلوتر هستیم. هیچ دیدار تدارکاتی نداریم و قبل از بازی با هند دو تمرین داریم. بیشتر از این هم وقت نداریم.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم