با کار در حوزه سنگ بود که رشد درآمدی داشتم

با کار در حوزه سنگ بود که رشد درآمدی داشتم

ورود من به عرصه انواع سنگ برایم سود بخش بود و من توانستم با کارآفرینی در این حوزه برای تعداد زیادی جوان اشتغال زایی کنم در ادامه با انواع سنگ ها بیشتر آشنا خواهید شد.

سنگ مرمریت

کیفیت و تنوع موجود در معادن ایران از این سنگ بسیار بالاست و کیفیت بالای سنگ‌های تزئینی باعث شده است که صادرات کنندگان امکان بالا بردن قیمت را نیز داشته باشند. میزان درآمد از صادرات سنگ را سالانه از یک میلیارد دلار تخمین می‌زنند، وسعت بازارهای جهانی برای صادرات گسترده سنگ مرمریت تقریبا تمامی کشورهای دنیا می‌توانند بالقوه خریدار سنگ‌های تولیدی در ایران باشد. در زمینه صادرات گسترده سنگ مرمریت هر میزان سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج و پرداخت سنگ انجام شود در نهایت سودآور خواهد بود. هر چه سنگ‌ها با کیفیت بالاتر پرداخت شود و هنگام استخراج کاملا حرفه‌ای کار شود دست صادر کننده برای قیمت‌گذاری بالاتر باز خواهد بود.

سنگ منگنز

می دانید که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ منگنز خوراکی طبیعی کیفیت نوع برداشت و خلوص این نوع از سنگهای بسیار کاربردی می باشد. بر این اساس منگنز یک فلز آلوتروپیک است، یعنی شکل کریستالی آن با دما تغییر می کند. در حالی که از حالت مذاب تا دمای ۱۱۳۸ درجه خنک می شود، به یک ساختار عالی به نام فاز جامد می شود.خوشبختانه کشور ایران با دارا بودن معادن غنی از انواع مواد معدنی و سنگ های مختلف معدن و منگنز صنعتی توانسته تمام نیازهای اساسی کشور به این نوع مواد را تامین نماید.

سنگ نمک

راحت ترین و کم هزینه ترین روش مقابله با انرژیهای منفی محیط و هوای آوده، استفاده از سنگ نمک می باشد. محققان زیادی برای پیشگیری از آلودگی هوا استفاده از لامپ های سنگ نمک را توصیه کرده اند.لامپهای نمکی از قرار گرفتن در سنگ نمک  ساخته می شوند. این لامپها می توانند یونهای مثبت خطرناک موجود در فضا را از بین برده و کیفیت هوا را افزایش دهند.در دنیای مدرن امروز افراد زیادی می توانند سنگهای نمک را به راحتی از دل کوهها استخراج کنند و با قرار دادن یک شمع در آنها به پاکسازی فضا پرداخته و از خواص بیشمار سنگ نمک نیز استفاده کنند.