جمهوری آذربایجان: آماده عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم

جمهوری آذربایجان: آماده عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بر اساس رعایت دقیق قوانین بین المللی، آماده عادی سازی روابط با ارمنستان است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری آذربایجان آماده است که روابط خود را با ارمنستان بر اساس رعایت دقیق قوانین بین المللی در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و مصونیت مرزهای بین المللی از تعرض، عادی کند. ما از ارمنستان می‌خواهیم به این اصول اساسی احترام بگذارد و به منظور حصول اطمینان از ایجاد صلح، امنیت و رفاه در منطقه به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

مطابق این سند، دولت جمهوری آذربایجان «بر اساس بیانیه سه جانبه ای که در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۹ نوامبر به وقت مسکو) تصویب شد، اقداماتی را برای تضمین صلح پایدار، امنیت و رفاه در منطقه انجام می‌دهد.

درگیریهای تازه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و نبردهای شدیدی در منطقه مورد مناقشه قره باغ رخ داد. در ۹ نوامبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند.

منبع : مهر