خرید و فروش پژو، جایگاه پژو sd206 در بازار ایران کجاست؟

خرید و فروش پژو، جایگاه پژو sd206 در بازار ایران کجاست؟

به نقل از خبرگزاری ایلنا، خودرو های پژو، نزدیک به بیست سال است که در جاده‌های ایران، حضوری پررنگ دارند. در غیاب رقبای خارجی دیگر و تمایل خودروسازان ایرانی برای همکاری با شرکت های فرانسوی، خرید و فروش خودرو های پژو انتخابی اجتناب ناپذیر برای مشتریان ایرانی است. در میان محصولات پژو، ۲۰۶ همواره با اقبال عمومی همراه بوده است.

این هاچ بک اسپرت و محبوب فرانسوی، علی‌رغم همه محاسنش، یک ایراد نه‌چندان قابل‌چشم‌پوشی داشته و آن، کوچک بودن فضای صندوق آن است. این نقطه‌ضعف، منجر به تولید ۲۰۶ صندوق‌دار در سال ۱۳۸۵ شد. امروزه، خرید و فروش پژو ۲۰۶ SD یا صندوق‌دار، بخش بزرگی از بازار معاملات خودروی کشور را به خود اختصاص داده است.

در این مقاله، مزایای اصلی این سدان ایران‌خودرو را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که این گزینه را در بین کاندیداهای خرید خود دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

مزایای اصلی پژو ۲۰۶ صندوق دار

بررسی آمارهای سایت خرید و فروش خودرو همراه مکانیک ، نشان می‌دهد که خرید و فروش پژو ۲۰۶sd در بازار، نسبت به سایر سدان­ها رونق بهتر دارد. دلیل این موضوع را می‌توان در دلایل هفت‌گانه زیر خلاصه کرد.

طراحی زیبا

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، وارث ظاهر زیبا، اسپرت، استاندارد و جوان‌پسند نسخه هاچ­بک خود است. طراحی بدنه این خودرو، به‌خصوص از نمای جلو، اسپرت است و خطوط منحنی آن در هماهنگی با طرح چراغ‌ها و شیب کلی بدنه، ظاهری نسبتا خشن به آن داده است.

از طرف دیگر، اجزاء داخلی این خودرو نیز هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و نمی‌توان، ایراد خاصی به آن وارد کرد.

موتور قدرتمند

یکی از دلایلی که خرید و فروش پژو ۲۰۶ SD را رونق بخشیده، موتور قدرتمند TU5 آن است. این موتور با ۱.۶ لیتر حجم، توان تولید ۱۰۵ اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتون­متر را دارد. TU5، به نسبت متوسط دیگر سدان­های موجود در بازار، قدرت بالایی به ۲۰۶ صندوق­دار داده است.

شتاب مناسب

خرید و فروش پژو ۲۰۶ SD نزد جوانان و افرادی که طرفدار رانندگی پرشتاب هستند، محبوبیت بیشتری دارد. گیربکس این خودرو دستی و پنج­سرعته بوده و هماهنگی قابل‌قبولی با موتور آن دارد. نتیجه این همکاری، خودرویی پرشتاب است که صفرتاصدی معادل ۱۱.۴ ثانیه دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت بوده که برای یک خودروی سدان، بسیار خوب است.

همچنین، مصرف سوخت ترکیبی پایین ۶.۶ لیتری پژو ۲۰۶ SD نیز نتیجه وزن سبک و هماهنگی خوب موتور و گیربکس آن است. این مصرف در رانندگی در جاده، به حدود پنج لیتر کاهش پیدا می‌کند.

آپشن ها و امکانات رفاهی قابل قبول

آپشن­های پژو ۲۰۶ SD به نسبت قیمت آن، مناسب است. این خودرو در مقایسه با متوسط سدان­های موجود در بازار، نمایش قابل‌قبولی در آپشن­ها ارائه کرده است و می‌توان گفت که خریدار خود را راضی نگه می‌دارد. مهم‌ترین آپشن های پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، عبارت‌اند از:

  • چراغ مه­شکن جلو و عقب
  • پخش AUX و USB
  • کلیدهای کنترلی پشت غربیلک فرمان
  • اسپیکرهای جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی با تنظیم برقی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی عقب تاشو
  • بالابر شیشه‌برقی جلو و عقب
  • سنسور پارک عقب
  • ایموبلایزر
  • قفل مرکزی با ریموت

ایمنی نسبتا خوب نسبت به رقبا

هرچند این خودرو، به‌صورت رسمی، تحت آزمایش‌های تصادف و ایمنی­سنجی، قرار نگرفته است اما می‌توان گفت، نسبت به خودروهای هم‌رده‌اش از ایمنی نسبتا خوبی برخوردار است. ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سیستم‌های ABS، EBD و EBA و سیستم خنک‌کننده ترمز جلو از ویژگی‌های ایمنی پژو ۲۰۶ SD، محسوب می‌شوند.

رونق خرید و فروش پژو ۲۰۶sd

بررسی‌ها در پلتفرم خرید و فروش خودرو همراه مکانیک و همچنین، بازارهای فیزیکی، نشان می‌دهند که بازار خرید و فروش پژو ۲۰۶sd ، رونق خوبی دارد. این امر تا حد زیادی، مدیون خوش‌نامی برند پژو در ایران و شناخته‌شده بودن آن است. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، به‌واسطه شتاب بالا و اسپرت بودنش محبوب جوانان و به‌واسطه صندوق جادار ۴۵۰ لیتری­اش، محبوب خانواده‌های کوچک است. بنابراین، با خرید این خودرو از بابت فروش سریع و با قیمت مناسب آن، نگرانی نخواهید داشت.

خرید و فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار ؛ بازار خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند.”

قطعات و لوازم یدکی در دسترس

درست مانند پژو ۲۰۶ هاچ­بک، خدمات پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در اقصی نقاط کشور در اختیار دارندگان این خودرو قرار دارد. از مزیت‌های این خودرو، نسبت به دیگر سدان­های حاضر در جاده‌های کشور، شناخته‌شده بودن قطعات و نحوه تعمیرات آن، نزد اکثر مکانیک‌هاست. دلیل آن هم این است که امروز دیگر پژو ۲۰۶ نه یک خودروی خارجی بلکه یک خودروی داخلی باسابقه است که هر مکانیکی بارها کاپوت آن را باز کرده است.

قطعات یدکی پژو ۲۰۶ نیز با قیمت نسبتا مناسب‌تر از سایر رقبایش و به‌وفور در بازار، یافت می‌شوند. قطعاتی که بسیاری از آن‌ها به تیونینگ این خودرو، کمک می‌کنند.

پژو ۲۰۶ sd خریدی منطقی و کم ریسک

همان‌طور که در این مقاله گفتیم، پژو ۲۰۶ sd نسخه‌ای آپدیت­شده از پژو ۲۰۶ هاچ­بک بوده که نقیصه فضای کم صندوق‌عقب را در آن، برطرف ساخته است. خرید و فروش پژو ۲۰۶SD به دلایل متعددی در بازار، رونق خوبی دارد. مهم‌ترین این دلایل که در این مقاله بررسی کردیم، عبارت بودند از:

طراحی زیبای ظاهری، قدرت موتور بالا، شتاب خوب، آپشن­های مناسب، ایمنی قابل‌قبول، فروش آسان و وفور خدمات و لوازم‌یدکی.

منبع: ایلنا