رشد ۶ درصدی ماموریت های امداد و نجات کوهستان

رشد ۶ درصدی ماموریت های امداد و نجات کوهستان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص حوادث کوهستان در سال ۱۴۰۰ گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۱۳۳۱ عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کشور انجام و ۱۰۵۸ نفر نجات داده شدند. در این عملیات ها ۴۲۷ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت به ۱۲۴ نفر نیز به صورت سرپایی، خدمات درمانی ارائه شد. عملیات های جمعیت هلال احمر در حوزه کوهستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۶ درصدی همراه بوده است. در این میان تهران با ۱۹۷ ماموریت و اختصاص نزدیک به ۱۵ درصد از کل ماموریت ها به خود، در صدر استان های کشور بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پس از تهران، استان البرز با ۱۲۵ ماموریت کوهستان و اختصاص ۹ درصد از کل ماموریت های کشور به خود، در رده دوم قرار دارد و استان مازندران و فارس نیز در رده های بعدی قرار دارند.

قوسیان مقدم ادامه داد: هلال احمر از ۱۵۹ مورد عملیات اطفای حریق جنگل ها و مراتع نیز در این مدت پشتیبانی زمینی و هوایی کرده است. در این حوزه ماموریتی نیز ۱۴ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۴۴ نفر از مصدومین نیز خدمات درمان سرپایی ارائه شده است. ماموریت های پشتیبانی جمعیت هلال احمر در اطفای حریق جنگل ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان گفت: ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر در راستای اطفای حریق جنگل ها و مراتع ۲۰۸ ساعت پرواز داشته و ۱۱۰۱ نفر از عوامل امدادی را نیز به ارتفاعات منتقل کرده است. لازم به ذکر است که در این پروازها ۷۰ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم تجهیزات امدادی نیز به محل آتش سوزی جنگل ها منتقل شده و بیشتر ماموریت های پشتیبانی هلال احمر از اطفای حریق در استان های فارس، کرمان و کهگیلویه بویراحمد بوده است.

منبع : مهر