زاخارووا: حمله به سفیر روسیه، موید ظهور دوباره نازیسم در اروپاست

زاخارووا: حمله به سفیر روسیه، موید ظهور دوباره نازیسم در اروپاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه فوربس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمله به سفیر این کشور در لهستان را گواه دیگری بر ظهور نازیسم در اروپا دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در یک پیام تلگرامی اعلام کرد: در ورشو، هنگام گذاشتن تاج گل بر مزار سربازان شوروی، «سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان و دیپلمات های روسی همراه وی هدف حمله قرار گرفتند.

به گفته زاخارووا، این اقدام موید آنست که غرب بار دیگر در مسیر حیات بخشیدن به فاشیسم قرار دارد.

زاخارووا افزود: تحسین کنندگان نئونازیسم دوباره چهره خود را نشان دادند.

این دیپلمات روس تاکید کرد که حمله مذکور مدرکی است بر ظهور مجدد نازی ها در اروپا؛ اما روسیه مرعوب این اقدامات نمی شود.

سفیر روسیه در لهستان روز دوشنبه وقتی که قصد داشت در مراسم ادای احترام به سربازان ارتش سرخ در دوران جنگ جهانی دوم شرکت کند، با رنگ قرمز مورد حمله معترضان حامی اوکراین قرار گرفت. سفیر روسیه نتوانست در مراسم ادای تاج گل شرکت کند و پس از این حمله با همراهی پلیس محل را ترک کرد.

سفیر روسیه در لهستان با همراهی دیپلمات ها و همسرش وارد گورستان یادبود سربازان شوروی در پایتخت لهستان شده بود، اما با تجمع عده ای مواجهه شد که با شعارهای توهین آمیز مسیر وی را سد کردند و شروع به ریختن رنگ قرمز بر روی وی و همراهانش کردند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر در این ارتباط با این حمله، مراتب اعتراض شدید خود را به ورشو اعلام کرده و از لهستان خواسته بود اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع : مهر