سه روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون در خانه با ابعاد کوچک

سه روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون در خانه با ابعاد کوچک

شاید شما هم در کنج خانه یک مانیتور دارید که می‌خواهید از آن استفاده بهینه‌تری داشته باشید. دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید از این مانیتور به‌عنوان تلویزیون استفاده کنید، برای مثال به‌جای فکر کردن درمورد این‌که تلویزیون چند اینچی بخریم، می‌توانید با هزینه کمتر مانیتور خود را به تلویزیون تبدیل کنید. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که تفاوت تلویزیون و مانیتور چیست؟ در این مطلب سه روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون در خانه را بررسی می‌کنیم که به شما برای یافتن پاسخ این سؤال کمک می‌کند.


استفاده از گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور


ساده‌ترین روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون استفاده از گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور است. شما می‌توانید به‌جای صرف هزینه و وقت خود درمورد این موضوع که تلویزیون چند اینچ بخریم؟ به‌راحتی یک گیرنده دیجیتالی تهیه کنید و با وصل کردن آن به‌صورت مستقیم به مانیتور،‌ آن را به تلویزیون تبدیل کنید. در پاسخ به سؤال تفاوت تلویزیون و مانیتور چیست باید بگوییم که گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتال مانیتور در نحوه کارکرد و کانال‌های دریافتی تفاوتی ندارند، تفاوت آن‌ها به خروجی رابط ویدئویی‌شان مربوط می‌شود. به طوری که گیرنده دیجیتال مخصوص تلویزیون معمولاً از خروجی‌های HDMI، خروجی آنالوگ AV یا Component پشتیبانی می‌کند. اما گیرنده‌های دیجیتال مخصوص مانیتور دارای خروجی تصویر VGA و HDMI و AV هستند.

اتصال گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور با استفاده از مبدل‌ها

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای تبدیل مانیتور به تلویزیون، استفاده از مبدل‌ها است. در این روش، از انواع مبدل HDMI برای اتصال گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی ستاپ باکس به مانیتور استفاده می‌شود. برای اجرای این روش به یک گیرنده دیجیتال تلویزیون و یک مبدل نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین، برای اتصال گیرنده دیجیتال به مانیتور لازم است که از خروجی متناسب با مانیتور خود استفاده کنید. برای مثال، اگر مانیتور شما دارای ورودی VGA است، برای اتصال گیرنده دیجیتال تلویزیون به آن باید از تبدیل HDMI به VGA یا تبدیل AV به VGA استفاده کنید.
توجه داشته باشید که در این روش به‌جای استفاده از گیرنده دیجیتالی می‌توانید از یک اندروید باکس مدل هیبریدی که تیونر دیجیتال دارد هم استفاده کنید. از معایب این روش می‌توان به اشغال فضای بیشتر و عدم سازگاری با بعضی مانیتورها و گیرنده‌های دیجیتال اشاره کرد. اما به‌طورکلی اجرای آن به هزینه زیادی نیاز ندارد و مهم‌تر از همه نیازی به گیرنده دیجیتال جدید و آنتن کشی جدید نیست.


اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور

ساده‌ترین روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون، اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور است. البته این روش در صورتی امکان‌پذیر است که مانیتور شما دارای ورودی HDMI باشد. به طور معمول، مانیتورهایی که سایزهای بالاتر از ۲۲ اینچ دارند، دارای این پورت هستند. همچنین، مانیتورهایی که این ورودی را دارند نسبت به آن‌هایی که ندارند گران‌تر هم هستند. در اجرای این روش، در صورتی که مانیتور شما اسپیکر داخلی نداشته باشد، باید خروجی صدای آنالوگ دستگاه گیرنده دیجیتال را به یک اسپیکر وصل کنید.
از مزایای این روش می‌توان به هزینه پایین آن اشاره کرد. شما می‌توانید به‌راحتی به‌جای پاسخ به این سؤال که تلویزیون چند اینچ بخریم، از طریق یک گیرنده دیجیتالی مانیتوری که دارید را به تلویزیون تبدیل کنید.