صنایع محبوب و اشتغال زا در شاهرود کدامند؟

صنایع محبوب و اشتغال زا در شاهرود کدامند؟

حضورواحدهای فعال در بخش صنعت و معدن در شهرستان‌ها و استان های کشور، پیام‌آور ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. شهرستان شاهرود یکی از مناطقی در کشور است که به دلیل داشتن توانمندی‌ها و ظرفیت های اقتصادیمتعدد، محلی مناسب برای فعالیت صنایع مختلفاست.انتشار آگهی‌های استخدامی در مشاغل مختلف در سایت‌های کاریابی شاهرود، گویای همین مسئله است.

از طرف دیگر می‌دانیم که کار در مشاغلی مانند مشاغل خانگی و ساخت صنایع دستی، همواره جزء مشاغل محبوب و شناخته‌شده در مناطق روستایی و شهری بوده است.به همین دلیلمعرفی صنایع اشتغال‌زا در استان های کشور،می‌تواند کارجویان را با نیازمندی‌های شغلی و مشاغل کمتر شناخته‌شده در بازار کار امروز بیشتر آشنا نماید. در این مقاله ضمن معرفی شهرستان شاهرود، به صنایع اشتغال‌زا در این منطقه نگاهی خواهیم انداخت.

معرفی شهرستان شاهرود

یکی از شهرستان‌های استان سمنان، شهرستان شاهرود به مرکزیت شهر شاهرود است. شهرستان شاهرود با جمعیت بیش از ۱۸۰ هزارنفری خود، یکی از مهم‌ترین مناطق استان سمنان در حوزه کاریابی و استخدام است.

همچنین شهرستان شاهرود با تنوع اقلیمی منحصربه‌فرد خود، دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است. وجود آثار تاریخی مختلف و جاذبه‌های طبیعی متعدد در شهرستان شاهرود، فرصت مناسبی را برای فعالیت کسب و کارهای مختلف در صنعت گردشگری و حمل و نقل فراهم کرده است.

به‌ شکلی کهوجود کوتاه‌ترین فاصله بین کویر و جنگل در کشور و حضور یکی از بزرگ‌ترین پناهگاه‌های حیات‌وحش در ایران در کنار جاذبه‌هایی مانند آبشار مجن، آبشار تنگه داستان و دشت گل‌های شاهرود، این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری در استان سمنان تبدیل کرده است.

به دلیل حضور گردشگران در روزهای مختلف سال در شهرستان شاهرود، معمولا ساخت صنایع‌ دستی یکی از راه‌های کسب درآمد در مناطق روستایی و شهری است.به شکلی که ساخت صنایع دستی، یکی از بهترین فرصت‌های کار در شاهرود برای بانوان محسوب می‌شود. برای کاریابی شاهرود در حوزه گردشگری و درآمدزایی از طریق ساخت صنایع دستی، می‌توانید به لینک مورداشاره در بالا مراجعه کنید.

همچنین خوب است بدانید که فعالیت‌های کشاورزی وانجام مشاغل خانگی مانند پرورش دام و طیور، از دیگر فعالیت‌های موردتوجه در مناطق روستایی در شهرستان شاهرود هستند.به شکلی که می‌توان این شهرستان را در حوزه‌هایی مانند تولید گوشت قرمز، جزء شهرستان‌های مهم در کشور دانست.

صنایع اشتغال‌زا در شهرستان شاهرود

اگرچه فعالیت‌های کشاورزی، پرورش دام و طیور، مشاغل خانگی، مشاغل حوزه گردشگری و ساخت صنایع دستی، جزء مشاغل درآمدزا و محبوب برای استخدام و کاریابی شاهرود هستند، اما سهم بخش صنعت و معدن در میزان اشتغال‌زایی در این شهرستان را نمی‌توان نادیده گرفت.

از صنایع و بخش‌های اقتصادی فعال در شهرستان شاهرود می‌توان به صنعت لوازم‌خانگی، صنایع معدنی، صنعت داروسازی، صنایع بسته‌بندی، صنعت فولاد، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، صنایع برق و الکترونیک و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

بسیاری از کسب‌و‌کارها با سرمایه‌ گذاری و فعالیت در صنایع مهم شهرستان شاهرود، فرصت‌های شغلی مختلفی را برای افراد جویای کار در این منطقه ایجاد کرده‌اند.از مشاغل موجود در صنایع استان سمنان می‌توان به فرصت‌های شغلی نگهبان، منشی، مسئول دفتر، کارشناس فروش، مدیر کارخانه، حسابدار و کمک حسابدار، انباردار، کارگر خط تولید، آبدارچی، راننده، سرپرست کارگاهو تکنسین فنی اشاره کرد.

کاریابی شاهرود در شهرک صنعتی

یکی از ویژگی‌های شهرستان شاهرود در حوزه کاریابی و استخدام، وجود شهرک صنعتی شاهرود است. به شکلی که با فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک صنعتی، فرصت‌های شغلی مختلفی در دسترس کارجویان خانم و‌ آقا در این منطقه قرار گرفته است. از کسب و کارهای فعال در شهرک صنعتی شاهرود، می‌توان به کسب و کارهای زیر اشاره کرد:

  • رنگین پروفیل كویر شاهرود
  • صنایع شیمیایی شاهرود محافظ
  • تولیدی سیم و کابل كاوش شاهرود
  • داروسازان فردوس آرا
  • آلیاژین قطعه شاهرود
  • پارس نیرو شاهرود
  • شركت نگین لوله شاهرود قومس
  • صنایع غذایی بهامین تك خارك
  • هامون بتن سازه
  • كانی صنعت شاهوار
  • ذوب‌آهن شاهرود
  • استخدام و کاریابی شاهرود در شرکت فرآورده‌های لبنی فجر شاهرود
  • فوم سازه آبتین
  • تولیدی و بازرگانی شمیم كویر شاهرود
  • صنایع بسته‌بندی پاك ظرف گلستان
  • سیم و كابل مغان

معرفی کسب و کارهای معتبر برای کاریابی شاهرود

اگرچه می‌توانید در هر کسب‌وکاری در شهرستان شاهرود مشغول به کار شوید، اما همواره بهتر است به دنبال پیدا کردن کار در شرکت‌های بزرگ و معتبر در این منطقه باشید.معمولادریافت حقوق و دستمزد مناسبو بدون تأخیر،یکی از مزایای شغلی قابل پیش بینی برای کار در شرکت‌های معتبر است.

همچنین شرکت‌های معتبر ضمن بستن قرارداد کاری بلندمدت با نیروهای کاری، مزایای شغلی مختلفی را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.این در حالی است که کار در شرکت‌های معتبر استان سمنان و شهرستان شاهرود، به تقویت رزومه کاری شما کمک فراوانی خواهد کرد. درنتیجه در ادامه این بخش از مقاله، برخی ازکسب‌وکارها و شرکت‌های معتبر در شهرستان شاهرود را معرفی خواهیم نمود.

بیمه سامان

بیمه سامان یکی از شرکت‌های فعال و شناخته‌شده در صنعت بیمه در کشور است. این شرکت در حوزه فروش بیمه و ارائه خدمات پشتیبانی در این زمینه، نیاز به جذب نیرو در اغلب استان های کشور ازجمله استان سمنان دارد.

تاکسی ماکسیم

شرکت راشا پارس رایان که با نام تجاری تاکسی ماکسیم شناخته می‌شود، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل است.این شرکت خصوصی یکی از چندین شرکتی است که سرویس درخواست خودرو به شکل آنلاین را برای شهروندان فراهم کرده است.

این شرکت که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در کشور شروع کرده است، هم‌اکنون در اغلب استان های کشور ازجمله استان سمنان فعالیت دارد. از نیازمندی‌های شغلی این شرکت در شهرستان شاهرود می‌توان به کارشناس فروش و بازاریابی و راننده تاکسی اینترنتی اشاره کرد.

کاریابی شاهرود در اسنپ

یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تجارت الکترونیک و خدمات آنلاین در کشور، شرکت اسنپ است. شرکت ایده گزین ارتباطات روماک که با نام تجاری اسنپ فعالیت دارد، از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در حوزه حمل و نقل در کشور شروع کرده است.

در حقیقت اسنپ را می‌توان اولین تاکسی اینترنتی در ایران دانست که به‌عنوان یک سامانه هوشمند حمل و نقل در کشور فعالیت دارد. هم‌اکنون اسنپ علاوه بر حوزه حمل و نقل، در حوزه‌های دیگری مانند خدمات پزشکی، خرید بلیت هواپیما و سفارش غذا فعالیت دارد.همچنین این شرکت در اغلب استان های کشور ازجمله استان سمنان، در حالارائه خدمات به مشتریان خود است.

شرکت‌ صنایع ماشین‌های اداری ایران

یکی از شرکت‌های معتبری که در سال ۱۴۰۱ در شهرستان شاهرود اقدام به جذب نیرو می‌کند، شرکت‌صنایعماشین‌هایاداریایران (مادیران) است. شرکت مادیران که در حوزه تولید لوازم‌خانگی و محصولات الکتریکی فعالیت دارد، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی با سابقه بیش از ۶ دهه فعالیت است.

این شرکت که از مناطق مختلف کشور نیروهای کاری موردنیاز خود را جذب می‌کند، اخیرا از کارجویان در فرصت‌های شغلی مدیر فروشگاه، متصدی امورفروشگاهی وکارشناس فروش،در شهرستان شاهرود دعوت به همکاری کرده است.

کاریابی شاهرود در شرکت پخش گروه زر

شرکت پخش گروه زر که با عنوان زرنگار پخش پایتخت شناخته می‌شود، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵شروع کرده است. این شرکت که در شهرستان شاهرود هم فعالیت دارد، تمرکز خود را به فعالیت درحوزه خرده‌فروشی و کالاهای مصرفی معطوف کرده است.

در حقیقت فعالیت‌های اصلی این شرکت در ارتباط با پخش محصولات گروه صنعتی زر ماکارون است. خوب است بدانید که شبکه فروش و حمل و نقل شرکت زرنگار پخش پایتخت، توانسته است با جذب و استخدام بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای کاری، گام بلندی را در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف بردارد.از جدیدترین فرصت‌های شغلی این شرکت در شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۱، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         کارمند اداری فروش

–         سرپرست انبار و توزیع

–         سرپرست مالی و حسابداری

–         مدیر شعبه

–         سرپرست فروش

نیازمندی‌های شغلی بازار کار شاهرود در سال ۱۴۰۱

بررسی آگهی‌های استخدامی کسب و کارهای مختلف در سایت‌های کاریابی شاهرود نشان می‌دهد که شانس کاریابی و استخدام در برخی از فرصت‌های شغلی، بیشتر از سایر مشاغل است. دلیل این موضوع را می‌توانوجود فرصت‌های استخدامی متعدد در این نوع از مشاغل دانست. در ادامه فهرستی از نیازمندی‌های شغلی بازار کار شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۱ آورده شده است:

–         کارشناس فروش

–         ویزیتور و بازاریاب

–         صندوقدار

–         انباردار

–         حسابدار

–         کارگر ساده

–         منشی

–         تکنسین برق

–         راننده

–         پرستار

–         پیک موتوری

جمع‌بندی

شناخت صنایع محبوب و اشتغال‌زا در استان های کشور، می‌تواند به شناخت فرصت‌های شغلی موردنیاز بازار کار امروز کمک نماید. همچنین با افزایش شناخت و آگاهی خود از صنایع مهم در مناطق مختلف کشور، می‌توانیم کسب و کارهای موفق و روندهای بازار در هر صنعت را شناسایی کنیم.

در این مقاله به بررسی ظرفیت های استخدام وکاریابی شاهرودپرداختیم.همچنین با معرفی صنایع موجود در این منطقه، به معرفی برخی از کسب و کارهای فعال در شهرستان شاهرود پرداختیم. به شکلی که با معرفی برخی از فرصت‌های شغلی بازار کار این شهرستان، شما را با جدیدترین نیازمندی‌های شغلی بازار کار شهرستان شاهرود آشنا نمودیم.