غذایی ها جذاب شدند، خودرویی ها لیدر

غذایی ها جذاب شدند، خودرویی ها لیدر

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۵.۵۳۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۴.۷۹۶ واحدی عدد ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۰.۱۴۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵.۱۰۱و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۴۰ هزار و ۱۲۵ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۷۶ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۵.۱۳۵ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم ۲ هزار میلیارد تومان متعلق به معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۲.۵۸۳ واحد، تاپیکو با ۱.۴۷۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱.۳۳۶ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با ۱۷۶ واحد، پتروشیمی پردیس با ۱۴۳ واحد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۲۳ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، روند معاملات امروز بازار سهام با معاملات پرحجم گروه خودرویی‌ها و پالایشی‌ها در حالی دنبال شد که به دنبال انتشار گزارش‌های برخی شرکت‌ها مبنی بر افزایش ۶ برابری قیمت گندم برای شرکت‌های صنعتی، گروه غذایی ها نیز در کانون توجه اغلب معامله گران قرار گرفتند.

حجم معاملات قابل تأمل معاملات امروز در حالی است که برخی کارشناسان با رصد تورم انتظاری در اقتصاد، همچنان رشد بیشتری را برای نماگرهای بورسی پیش بینی می‌کنند.

در دقایق پایانی معاملات امروز اگر چه غلبه عرضه کنندگان بر خریداران سهام می‌چربید اما همچنان انگیزه حقیقی‌ها برای حضور در بازار سهام بالاست.

به نظر می‌رسد با داغ‌تر شدن فصل مجامع، تکاپو معامله گران در بازار سهام بویژه در آندسته از گروه‌هایی که سود تقسیمی بالاتری میان سهامداران خود و در بازه کوتاهی پرداخت می‌کنند بر روی تابلو معاملات افزایش یابد.

منبع : مهر