لزوم ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف خوزستان

لزوم ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ظهر امروز شنبه در نشست با کارکنان اداره کل توسعه حل اختلاف استان خوزستان اظهار کرد: وظیفه همه ما خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم است که یکی از اهداف مهم دستگاه قضائی ارتباط و رفع مشکلات و موانع مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: هدایت، درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری منجر شده که با وجود فضا سازی دشمنان علیه نظام اما پیشرفت‌های فراوانی رخ دهد و ما هم براساس فرامین و تأکیدات رهبری را با همه توان خود برای پیشبرد اهداف و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل مشکلات و موانع مردم می‌توانند در تحقق فرامین مقام معظم رهبری نقش و گام‌های اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان تصریح کرد: از اولویت بسیار مهم این معاونت ایجاد تحول اساسی، ارتقای جایگاه و تکریم اعضای شوراهای حل اختلاف استان است که امیدواریم در این زمینه گام‌های مؤثری را برداریم.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: برخی از ساختمان‌های مجتمع شوراهای حل اختلاف استان وضعیت مطلوبی ندارند و لازم است که نسبت به ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تجهیز آن اهتمام ویژه داشته باشیم و در این زمینه همه تلاش خود را در تحقق این امر به کار خواهم گرفت.

وی افزود: با توجه به ماهیت، توانمندی‌ها، فعالیت‌ها و شاخص‌های بسیاری که در شوراهای حل اختلاف وجود دارد، مد نظر است که جایگاه آن ارتقا و به سازمان تبدیل شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری خوزستان از شوراهای حل اختلاف، رئیس کل دادگستری خوزستان را قاضی فرهیخته با سابقه درخشان و مدیری جهادی توصیف کرد و گفت: لازم می‌دانم از حسن توجه و اهمیت «علی دهقانی» به شوراهای حل اختلاف استان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سند تحول قضائی در گام دوم انقلاب تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم با حمایت او تحول اساسی در این مجموعه داشته باشیم.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: از نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های تمامی همکاران قضائی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان برای بهبود وضعیت و همچنین ارتقای کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌ها استقبال و بهره خواهیم برد.