لزوم برخورد قاطع با مسببان مرگ کودکان اهوازی

لزوم برخورد قاطع با مسببان مرگ کودکان اهوازی

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص پروژه شبکه فاضلاب اهواز به صورت مستمر پیگیری‌های مختلفی را از وزارتخانه، دولت و وزرای مربوطه داشته‌ایم و مکاتبات و تذکرات را لازم را داده‌ایم.

وی ادامه داد: تا همین چند روز پیش در جلسه شورای اداری خوزستان با هدف هماهنگی برای سفر ریاست‌جمهوری به استان نیز اولویت اول آب و فاضلاب اعلام شد؛ اینکه هر چند وقت یک بار حادثه فوت کودکان یا آسیب دیدن افراد مختلف بر اثر حفاری‌ها و گودبرداری‌های شبکه فاضلاب را داشته باشیم، اصلاً خوب نیست و با بیانیه و محکومیت نمی‌توان چاره‌سازی کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تأکید کرد: این مسئله قطعاً باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ البته با مدیرعامل آبفای کشور نیز صحبت کردیم تا پروژه‌های نیمه تمام، حفاری‌ها و لوله‌گذاری‌های انجام شده در اهواز را هرچه سریع‌تر تکمیل و به اتمام برسانند.

حسینی تصریح کرد: کلیه حفاری‌های انجام شده در خوزستان به ویژه در اهواز باید تمام شوند و بعد دنبال پروژه‌های جدید باشیم؛ سخنرانی و مصاحبه‌های هر روزه چاره کار نیست بلکه عزم ملی و استانی برای اتمام پروژه شبکه فاضلاب اهواز نیاز است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی که هر چند وقت یک‌بار شاهد بروز آن هستیم باید پروژه شبکه فاضلاب اهواز را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یادآور شد: قطعاً با مقصران این امر در هر جایگاهی که باشند، باید برخورد لازم صورت بگیرد؛ برخوردها با افراد مقصر و کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی داشته‌اند باید به صورت قضائی و اجرایی باشد.

حسینی عنوان کرد: اگر نیاز به عزل این افراد است باید این برخورد انجام و افراد کارآمدتری برای قبول این مسئولیت‌ها منصوب شوند؛ همه از بابت این حوادث پیش آمده متأسف هستیم و وظیفه خود می‌دانیم که به صورت مستمر پیگیری به اتمام رسیدن این پروژه عمرانی باشیم.