مصاف ایران با سوئد تیم چهارم جهان/ تلاش برای رتبه نهمی

مصاف ایران با سوئد تیم چهارم جهان/ تلاش برای رتبه نهمی

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ مردادماه به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی و با حضور ۳۲ تیم آغاز شده است.

تیم هندبال دختران ایران با ثبت دو برد مقابل ازبکستان و سنگال و یک باخت برابر میزبان این رقابت‌ها برای اولین بار در تاریخ رشته‌های توپی زنان و رشته هندبال در بین ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفتند.

هندبالیست‌های نوجوان کشورمان در ادامه مسابقات در گروه اول با تیم‌های اول و دوم گروه A و تیم مقدونیه هم گروه شدند. نتیجه بازی برابر مقدونیه در این جدول برای ایران ثبت شده است و تیم کشورمان دو بازی برابر تیم‌های صعود کننده گروه A دارد.

در بازی اول، چهارشنبه شب مقابل تیم سرعتی و قدرتمند ایسلند ۲۸ بر ۱۷ نتیجه را واگذار کردیم. با این باخت تیم ایران هم اکنون در رده چهارم این گروه قرار گرفت است.

جدول رتبه بندی گروه اول مرحله میانی مسابقات به این ترتیب است:

۱- ایسلند با ۴ امتیاز و دو برد
۲- مقدونیه شمالی با ۳ امتیاز و یک برد و یک تساوی
۳- سوئد با ۱ امتیاز و یک تساوی
۴- ایران بدون امتیاز

تیم هندبال سوئد تاکنون ۵ بار سابقه حضور د ر مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان را داشته است. این تیم در سال ۲۰۱۰ یک مدال طلای جهانی را برای خود ثبت کرد. در سالهای ۲۰۱۲ ششم، ۲۰۱۴ نهم، ۲۰۱۶ هفتم و در سال ۲۰۱۸ در رتبه چهارم قرار گرفت.

سوئدی‌ها در سال ۲۰۱۸ در دیدار رده بندی مقابل تیم کره جنوبی قرار گرفته و ۳۴ بر ۲۷ باختند اما در جایگاه چهارم جهان ایستادند و حالا ایران قرار است امشب برابر دارنده یک طلای جهانی و عنوان چهارم دوره قبل دیدارهای جهانی قرار بگیرد و به طور قطع کار سختی پیش روی شاگردان محمدخانی است.

هم اکنون در جدول آنالیز مسابقات، در بخش بهترین گلزنان، فاطمه مریخ با ۳۴ گل در رتبه سوم است و استلا هوسلیوس از تیم سوئد با ۲۷ گل در رتبه دهم جای دارد.

در رده بندی بهترین عملکرد تیمی هم تیم ایران در رده ۱۱ و تیم سوئد در رتبه ۲۹ می‌باشد. در بخش دروازه بان، الناز یارمحمد توسکی گلر شایسته کشورمان که در مرحله مقدماتی بازی‌ها در رده نخست قرار داشت هم اکنون در رتبه نهم است و گلر تیم سوئد پایین‌تر از دروازه بان ایران.

قطعاً نمی‌توان به این آنالیزهای گروهی فدراسیون جهانی برای پیش بینی نتیجه یک دیدار سخت و نفس گیر بسنده کرد چرا که تیم ایران اولین تجربه حضور در مسابقات جهانی را همراه با اولین رویارویی برابر تیم‌های سرعتی و قدرتی و تاکتیکی اروپایی تجربه می‌کنند و تیم سوئد ششمین تجربه را در دیدارهای جهانی طی می‌کند.

کار برای تیم ایران بسیار سخت است. در سه روز گذشته تیم ایران تمامی بازی‌های تیم خود را دیده و ایرادات بازیکنان، نقاط ضعف و قوت بچه‌ها بررسی شده و تلاش شده تا در تمرینات سالنی این ایرادات تا حد امکان برطرف شود.

همین طور بازی‌های تیم سوئد هم برای تیم ایران آنالیز شده و این امید می‌رود که در این بازی شاهد یک نمایش خوب برای هندبالیست‌های نوجوان ایران باشیم.

تیم دختران ایران در صورت شکست برابر تیم سوئد بدون امتیاز به عنوان تیم چهارم در ادامه مسابقات باید دو دیدار را برای کسب عناوین سیزدهم تا شانزدهم دنبال کند.

تیم ایران کار بسیار سختی پیش رو دارد چرا که سوئدی‌ها بازی اول خود را برابر تیم مقدونیه تساوی کردند و هم اکنون در جدول یک امتیاز دارند. تیم مقدونیه نیز با سه امتیاز حاصل از برد دور مقدماتی برابر ایران و تساوی با سوئد در رده دوم هستند و قطعاً دوست دارند با صدرنشینی راهی مرحله بعد شوند و با امتیاز میزبانی به دنبال پیروزی می‌باشند.

سوئدی‌ها برای رفتن به جمع هشت تیم و دفاع از عناوین قبلی خوب قطعاً بازی جنگنده‌ای برابر ایران خواهند داشت آنها اگر بتوانند در این بازی اختلاف گل زیادی داشته باشند به صعود امیدوارند. مقدونیه در حال حاضر با ۱۷ گل بیشتر و ۳ امتیاز در رده دوم است. مقدونیه میزبان هم در بازی مقابل ایسلند به دنبال صدرنشینی گروه و صعود به جمع هشت تیم جهان برای اولین بار است.

بازی ایران و سوئد از ساعت ۲۱ امروز جمعه در سالن بوریس تراژنوفسکی اسکوپیه آغاز خواهد شد و تیم ایران در صورت برد برای کسب رتبه نهم تا دوازدهم مسابقات خود را ادامه می‌دهد.

منبع : مهر