مناطق و روستاهای در معرض خطر طوفان حاره ای«شاهین» تخلیه می شوند

مناطق و روستاهای در معرض خطر طوفان حاره ای«شاهین» تخلیه می شوند

مهرداد حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اطلاعیه هواشناسی در خصوص وضعیت قرمز بروز طوفان در نوار ساحلی جنوب کشور و شرق هرمزگان، اظهار کرد: هماهنگی‌های کامل با فرمانداران شهرستان‌های شرق استان هرمزگان برای مدیریت هرگونه بحران احتمالی انجام شده است. علیرغم اینکه طوفان حاره ای «شاهین» در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد امام تمهیدات لازم در شرق هرمزگان و مناطق روستایی همسایه با این استان دیده شده است.

حسن زاده بیان داشت: طبق گزارش هواشناسی طوفان حاره ای «شاهین» در مسیر سواحل جنوبی کشور قرار دارد. به همین خاطر شرایط بحرانی اعلام شده است و تمام تجهیزات امدادی و تیم‌های امداد و نجات دریایی، هلال احمر در امادگی کامل بسر می‌برند.

وی با ذکر این نکته که آماده تخلیه مناطق در معرض خطر هستیم، ابراز داشت: از مردم شرق استان درخواست دارم در صورت لزوم همکاری لازم را با تیم مدیریت بحران استان هرمزگان داشته باشند و اطلاعیه‌ها و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

وی با ذکر این نکته که در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با هر تهدیدی هستیم، گفت: تشکیلات مدیریت بحران در تمام شهرستان‌هایی که در معرض توفان قرار دارند فعال هستند و در حال رصد شرایط و گزارش‌دهی هستند. تیم‌های امداد و نجات سپاه و بسیج هم اماده حضور در مناطق خطر هستند.

منبع : مهر