پویش «خانواده من» روی موج رادیو/ به این «خطر» بی‌توجه نباشیم

پویش «خانواده من» روی موج رادیو/ به این «خطر» بی‌توجه نباشیم

شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا درباره پویش جدیدی که در این شبکه‌های رادیویی در حوزه جمعیت راه اندازی شده است به مهر گفت: تاریخچه تحولات جمعیت ایران فراز و نشیب‌های زیادی طی کرده است خطر بحران و تحولات جمعیت در ایران بسیار بلندتر از گذشته به صدا درآمده است ولی متأسفانه سال‌ها است که علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب هیچ مسئول و نهادی در کشور به این خطر بزرگ توجه جدی نمی‌کند.

ملازاده افزود: با توجه به اینکه رابطه جمعیت و امنیت ملی به‌عنوان یک رابطه دوسویه و متقابل است اما تغییرات جمعیتی نقش بسیار مؤثرتری در مسائل امنیتی دارد. تغییرات جمعیتی با تأثیرگذاری بر مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورها، تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر امنیت ملی دارد. مردم ثروت واقعی هر کشوری را تشکیل می‌دهد و جمعیت همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت دولت‌ها به شمار می‌رود.

مدیر رادیو پیام و آوا عنوان کرد: تغییر نوع نگرش خانواده‌ها نسبت به فرزند و فرزندآوری و برنامه‌ریزی برای این مورد و فرهنگ‌سازی به منظور تغییر سبک زندگی، از جمله برنامه‌های ضروری است که باید مورد توجه مسئولان جامعه، به ویژه متولیان فرهنگی و جمعیتی کشور قرار گیرد.

ملازاده در خصوص نقش رسانه در تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری گفت: رسانه‌ها نقش بسیار تاثیرگذاری در این عرصه دارند بویژه رسانه‌های تصویری می‌توانند با تولید برنامه‌ها، سریال‌ها و… به شکل متنوع و جذاب نقش و اهمیت خانه و خانواده را بویژه خانواده‌های پر جمعیت و موفق را به تصویر کشیده و خط بطلانی بر شعار و سیاست فرزند کمتر، زندگی بهتر بکشند.

وی افزود: البته نقش سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول در این حوزه را نباید نادیده گرفت سازمان‌های مربوطه باید همراهی و حمایت‌های لازم را برای تشکیل خانواده و فرزندآوری برای خانواده‌ها داشته باشند.

ملازاده با اشاره به پویش «خانواده من» تصریح کرد: رادیو پیام و آوا در راستای رسالت رسانه‌ای خویش با در نظر گرفتن اهمیت و جایگاه خانه و خانواده در تابستان ۱۴۰۰ با راه اندازی پویش «خانواده من» در نظر دارد با پخش تصاویر خانواده‌های ایرانی پرجمعیت و با نشاط علاوه بر ترغیب جوانان به تشکیل خانواده با انتقال حس نشاط و شادابی خانواده‌های پرجمعیت، فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح و نقش فرزندان در تحکیم بنیان خانواده را به تصویر بکشد.

مخاطبان این شبکه‌های رادیویی در سراسر کشور برای تعامل و غنا بخشیدن به این پویش می‌توانند با ارسال تصاویر خانوادگی، تصویر نوزادان و کودکانشان به همراه عکس و مشخصات کامل از طریق درگاه‌های ارتباطی شبکه رادیویی پیام و آوا ارسال و در رادیو نمای پیام و آوا تصاویرشان را مشاهده کنند. مردم می‌توانند ویدئوهای خود با موضوع پویش را در شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۱۰۸۹۸۲۰۱ ارسال کنند.