پیروزی هندبالیست‌های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال

پیروزی هندبالیست‌های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در منامه و در پایان ۸۰ دقیقه ماراتن پایاپای و نفس‌گیر مقابل عربستان با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

در پایان ۶۰ دقیقه تلاش دو تیم در نهایت این دیدار با تساوی ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید تا تکلیف برنده میدان در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای مشخص شود. در ۵ دقیقه اول عربستان ۲۷ بر ۲۶ پیش افتاد اما در ۵ دقیقه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را به تساوی ۲۸ بر ۲۸ کشاندند.

در ادامه و پس از تساوی دو تیم در پایان ۷۰ دقیقه، کار به وقت اضافی بعدی کشیده شد. در ۵ دقیقه اول نتیجه دیدار ۳۱ بر ۳۰ به سود ایران به اتمام رسید. در پایان ۵ دقیقه دوم ایران توانست ۳۳ بر ۳۲ عربستان را شکست دهد و راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی نیز کره‌جنوبی ۲۳ بر ۲۱ مقابل ژاپن به پیروزی رسید و راهی فینال شد. دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه نهم شهریورماه میان ایران و کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. همچنین دیدار رده‌بندی نیز از ساعت ۱۷:۳۰ همان روز برگزار می‌شود.

تیم هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بود. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه ۶۴ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

ملی‌پوشان ایران در سومین دیدار با نتیجه ۳۵ بر ۲۳ ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شدند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ۱۸ بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروازه‌بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از ۲۹ مرداد در منامه بحرین آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه دارد. در این رقابت‌ها ۵ تیم راهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی کرواسی خواهند شد که تا کنون ایران، عربستان، کره جنوبی و ژاپن موفق به کسب سهمیه این مسابقات شده‌اند.

منبع : مهر