چیزی به آزادسازی «لوهانسک» نمانده است

چیزی به آزادسازی «لوهانسک» نمانده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه و همچنین جمهوری های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» به گسترش کنترل بر خود بر منطقه «دونباس» در شرق اوکراین ادامه می‌دهند و آزادسازی لوهانسک در حال تکمیل است.

وزیرر دفاع روسیه با اشاره به تلاش اوکراین در به دست اوردن پیروزی های کوتاه مدت، گفت: رژیم کی یف با تحمل شکست در جبهه زمینی، به دنبال دستیابی به حداقل موفقیت های کوتاه مدت در برخی زمینه هاست و آنها را به عنوان موفقیت های اصلی معرفی می کند.

وی همچنین به تلاش اوکراین برای به دست گرفتن کنترل جزیره مار در دریای سیاه درسالگرد روزی پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: در آستانه روز پیروزی، اوکراینی ها اقدامی ماجراجویانه برای تصرف جزیره مار انجام دادند. این اقدام مشکوک به یک شکست تمام عیار تبدیل شد. نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵۰ نظامی از واحدهای نخبه نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند. طی سه روز، چهار فروند هواپیمای دشمن، ۱۰ فروند بالگرد، ۳۰ هواپیمای بدون سرنشین و سه قایق نیز منهدم شدند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزودکه تهدیدات نظامی در نزدیکی مرزهای غربی روسیه رو به افزایش است.

شویگو گفت: وضعیت در جهت استراتژیک غرب با افزایش تهدیدات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه مشخص می شود. در طول هشت سال گذشته، میزان پرواز بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده در اروپا ۱۵ برابر (از سه پرواز به ۴۵ پرواز در سال) و همچنین حضور ناوهای آمریکایی مجهز به موشک های هدایت شونده در دریای بالتیک افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه افزود که جهت پاسخ به تهدیدات در نزدیکی مرزهای غربی روسیه، تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۲ واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غرب ایجاد خواهد شد.

اخیرا مسئله درخواست رسمی فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو، هشدارهای جدی مقامات روسیه را در پی داشته است.

منبع : مهر