۱۴ میلیارد تومان نیاز مالی فدراسیون تنیس روی میز برای سال ۱۴۰۱

۱۴ میلیارد تومان نیاز مالی فدراسیون تنیس روی میز برای سال ۱۴۰۱

پیمان حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره با حجم رویدادهای رسمی که پینگ پنگ بازان باید سال آینده در آن شرکت داشته باشند، گفت: حضور ملی پوشان تنیس روی میز در میادین بین المللی از ۲۸ فرودین ماه با اعزام به محل برگزاری مسابقات تیمی قهرمانی جهان در چین آغاز می‌شود. بعد از آن حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را داریم که مردادماه به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود و بازی‌های آسیایی هم دیگر رویدادی است که حضور پینگ پنگ بازان در آن قطعی است. این رویداد هم شهریورماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بازی‌های پاراآسیایی (چین) و بازی‌های آسیایی جوانان (چین) هم دو رویداد دیگری هستند که اعزام نماینده به آن برای سال آینده مصوب شده است. مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا هم رویداد مصوب برای سال آینده است که هنوز زمان و محل دقیق برگزاری آن نهایی نشده است.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: همه این رویدادها و حضور در آنها مستلزم برگزاری اردوهای تمرینی و شرکت در مسابقات بین المللی به عنوان تدارکات است تا بتوانیم نتیجه دلخواه را از آنها بگیریم. به همین دلیل سال شلوغی پیش رو داریم که نیاز مالی فدراسیون را پررنگ‌تر هم می‌کند.

حسنی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه ۱۴ – ۱۳ میلیارد تومان بودجه برای برنامه‌های سال آینده فدراسیون تنیس روی میز نیاز است، تصریح کرد: البته برگزاری رویدادهای مختلف و مراحل آماده سازی برای حضور در آنها بخشی از فعالیت‌های ما را در سال آینده به خود اختصاص می‌دهد. طبیعی است که مثل همیشه همزمان درگیر فعالیت‌های جانبی، آموزشی و … خواهیم شد اما به خاطر حجم بالای اعزام‌ها و تدارکات لازم برای آنها حدود ۹ میلیارد تومان از بودجه پیش بینی شده برای بخش بین الملل در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: قاعدتاً بودجه‌ای که از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به فدراسیون اختصاص پیدا می‌کند به تنهایی پاسخگوی نیازهای مالی ما نیست. البته در مورد بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی که اعزام پینگ پنگ بازان در قالب کاروان انجام می‌شود، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک حمایت‌هایی را خواهند داشت اما در مجموع به خاطر حجم فعالیت‌ها و اعزام‌ها در سال ۱۴۰۱ باید راهکاری برای تامین منابع مالی مورد نیاز داشته باشیم چراکه حضور رویدادهای موردنظر را به دلیل رسمی بودن و ثبت در تقویم آسیایی و جهانی نمی‌توان منتفی کرد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: از اواخر بهمن ماه در واقع برنامه‌های عملی فدراسیون در راستای اعزام‌های مصوب برای سال آینده است. قرار است ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار شود. البته هنوز زمان برگزاری این رقابت‌ها قطعی نشده اما قرار است نتیجه آن برای مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی لحاظ شود.

حسنی گفت: بعد از مشخص شدن ترکیب تیم‌های بانوان و مردان باید بلافاصله تمرینات و اردوهای آماده سازی را آغاز کنیم چراکه فرصت زیادی نداریم.

منبع : مهر