۹ دی آبی بر آتش فتنه‌ها و ویرانگر خانه‌های سست دشمنان بود

۹ دی آبی بر آتش فتنه‌ها و ویرانگر خانه‌های سست دشمنان بود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در منطقه ۱۰ تهران گفت: این شهید در سن ۱۸ سالگی (سال ۱۳۶۲) در عملیات والفجر ۱، همه وجود خودش را در آن شرایط سخت فکه، وقف میهن و اسلام کرد. شهدا رفتند تا اسلام ناب محمدی، اسلام مظلومان و اسلام پابرهنگان در ایران استوار بماند و مقدمه ظهور در سراسر جهان برقرار شود.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شهدا رفتند تا ایران به عنوان کانون فریادگر حق و عدالت طلبی در غرب آسیا و سراسر جهان بدرخشد. آن چیزی که بدخواهان در این ایام خواستند این بود تا با توطئه و وحشی گری بی نظیری که از خود برجای گذاشتند، پیام بازگشت مردم از عصر انقلاب را به دروغ به جهانیان صادر کند و پیام ضرورت تجزیه ایران را به زبان بیاورند.

وی با بیان اینکه برخلاف این کردار، شهدا رفتند تا اسلام برپا داشته شود و ایران بماند و بر قله‌های تاریک جهان بدرخشد، افزود: پیام شهید ما، تبعیت از امام جامعه است؛ امام هر آن چیزی که می‌خواهد برای سعادت ملت و سرافرازی ایران عزیز و اسلام بزرگ است. لذا هر کجا به تبعیت از امام و ولی جامعه قد برافراشتیم توفیق و موفقیت‌های مکرر را کسب کردیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه پیام این شهید گمنام، خدمت به ملت است، خاطرنشان کرد: حاج قاسم که در تبعیت از امام و ولی جامعه پیشتاز بود، در خدمت به مردم ممتاز محسوب می‌شد. او برای خدمت منت می‌کشید و برای نوکری مردم التماس می‌کرد. او همه وجود خودش را وقف کرد تا بتواند لبخند بر لبان مردم بنشاند. حرکت در مسیر اسلام و تحقق اهداف نورانی او، حرکت در مسیر اعتلای ایران و تبعیت از امام جامعه است.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی کبیر فرمودند که اگر شرایط اخیر اتفاق افتاد و دشمنی‌ها در اوج خودش به بروز و ظهور رسید، به واسطه استیصال دشمن است.

زاکانی در ادامه تأکید کرد: به لطف الهی در گذر از مشکلات، موفق خواهیم بود و با همت دولت انقلابی و تلاش همگان از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و به قله افتخار خواهیم رسید. یادمان باشد که به دنبال آرمان‌های شهدا باشیم. حاج قاسم به ما یاد داد که می‌شود انقلابی بود، انقلابی ماند و افتخار جامعه بشری شد.

وی ضمن اشاره به شهادت سردار دل‌ها در نهم دی و راه پیمایی عظیم مردم در نهم دی ۱۳۸۸ گفت: نهم دی در سال ۱۳۸۸ آبی بر آتش فتنه‌ها و ویرانگر خانه‌های سست دشمنان بود.

صبح جمعه همزمان با سالروز حماسه ۹ دی و در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، منطقه ۱۰ میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام هشت دفاع مقدس بود.

پیکر شهید گمنام منطقه ۱۰ در بوستان نورالزهرا (س) آرام گرفت. پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و مدیران ارشد مدیریت شهری در بوستان نورالزهرا (س) منطقه ۱۰ آرام گرفت. در این مراسم، علاوه بر سخنرانی شهردار تهران، کربلایی نریمان پناهی ذاکر اهل بیت (ع) به مداحی پرداخت.