آپشن و لوازم جانبی خودرو ابزاری لوکس یا کاربردی؟

آپشن و لوازم جانبی خودرو ابزاری لوکس یا کاربردی؟

آیا خودروی شما یک ماشین فول آپشن است؟ بنظر شما نصب لوازم جانبی خودرو و آپشنی مثل دیلایت ، کروز کنترل، آینه تاشو برقی یا داشتن کیلس استارتر کمکی به راننده می‌کند؟ چرا باید در خودرو لوازم جانبی افزون بر آپشن‌های فابریک نصب کنیم؟ آیا ضروری‌ترین لوازم جانبی که باید در خودرویتان نصب شود را می‌شناسید؟در این قسمت می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

چه آپشن یا لوازم جانبی در خودرو بیشتر کاربرد دارند؟

لوازم جانبی ابزارها و عملکردهای بخصوص و کاربردی هستند که نصبشان در هر خودرویی ضرورت دارد. نصب آپشن خودرو مساویست با افزایش سهولت رانندگی، افزایش راحتی راننده، بیشتر شدن امنیت سرنشینان و خودرو و همچنین لذت بردن از رانندگی بدون اینکه خسته شوید.

شما برای اینکه بتوانید سفری کوتاه یا طولانی را با خودروی خود انجام دهید و دغدغه‌های گوناگون همچون راحتی تا امنیت را نداشته باشید، مسلما نصب لوازم جانبی خودرو را باید در لیست کارهای ضروری و رسیدگی به خودروی خود قرار دهید.

شاید برایتان پیش آمده که برخی از لوازم جانبی در لحظه کاربردی نداشته باشند، اما بصورت غیرمستقیم بر کیفیت رانندگی و مصرف خودرو تاثیرگذار خواهند بود. حداقل می‌توانید مطمئن باشید که هیچ آپشن یا لوازم جانبی در بازار بدون کارایی وجود ندارد.

ممکن است برخی از لوازم جانبی ظاهری جذاب داشته باشند. اما اصلا لوکس و تنها برای زیبایی نیستند، حتما در طول رانندگی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. بنابراین لوازم جانبی ضروریاتی هستند که در طول سفر استفاده خواهید کرد، چه در حالت روشن و رانندگی و چه در حالت پارک.

چند دلیل برای نصب لوازم جانبی خودرو

تجهیز خودرو به لوازم جانبی و امکاناتی که در خودروهای لوکس و جدید وجود دارد.

افزایش سطح آسایش و رفاه سرنشینان و راننده.

افزایش سطح ایمنی خودرو.

افزایش سطح ایمنی سرنشینان و راننده.

راحتتر کردن فرایند رانندگی و کنترل خودرو

ایجاد امکان سفر با خودروی شخصی.

لوازم جانبی خودرو به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ای که کاربردی هستند و دسته‌ای که جنبه رفاهی دارند.

کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی کاربردی ابزاری هستند که در صورت بروز مشکل به کمکتان خواهند آمد یا اینکه به صورت کامل جای عملکردها و آپشن‌های قدیمی خودرو را می‌گیرند و رانندگی و نگهداری از خودرو را برای شما سهل می‌کنند.

از جمله ابزار و لوازم جانبی کاربردی خودرو می‌توان به کمپرسور هوا، چراغ اضطراری، آچار همه کاره، پمپ باد، جعبه آچار و ست ابزار تعمیر اشاره کرد. این ابزارها معمولا در زمانی که خودرو دچار ایراد فنی شوند به کمکتان خواهند آمد.

دیگر لوازم جانبی کاربردی که آپشن خودرو نیز محسوب می‌شوند، کاملا در خودروی شما فعال خواهند بود و روزانه از آنها استفاده خواهید کرد. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به کیلس استارت، دیلایت، جک صندوق عقب و آینه تاشو برقی اشاره کرد.

لوازم جانبی رفاهی خودرو

لوازم جانبی رفاهی همانطور که از نامش پیداست قرار است آسایش و راحتی شما و سرنشینان را حین رانندگی و سفر کوتاه مدت یا طولانی مدت افزایش دهد. از جمله این ابزار رفاهی می‌توان به هولدر موبایل، کیف لوازم پشت صندلی، جا دستمال کاغذی، تصفیه هوای خودرو، مینی کولر آبی و جعبه کمک‌های اولیه اشاره کرد.

آپشن‌های خودرو که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید مهم‌ترین‌ ابزارهای جانبی هستند که روز خودرو نصب می‌کنید. بنابراین بهتر است درمورد برخی از آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید:

کیلس استارت

کیلس استارت یا KeyLess همان استارت بدون کلید یا سوئیچ است. این آپشن علاوه‌بر اینکه یکی از جذابیت‌های خودروهای لوکس و مدرن محسوب می‌شود، کارایی فوق‌العاده‌ای نیز دارد.با نصب این محصول روی خودرو شما دیگر نیاز به سوئیچ مکانیکی ندارید و با کمترین صرف وقت و خیلی راحت با فشردن یک دکمه خودرو را روشن می‌کنید.برخی از خودرو بصورت فابریک کیلس دارند، بنابراین می‌توان دریافت که این خودرو‌ها دارای ایموبلایزر ریموت هستند.ایموبلایزر ریموت در ECU قرار دارد و یکی از عوامل افزایش ایمنی خودرو نیز بشمار می‌رود.

اگر خودروی شما حاوی ایموبلایزر نباشد، با این حال مشکلی وجود ندارد. شما می‌توانید محصول کیلس استارت را روی خودروی خود نصب کنید، حتی روش استفاده و کارایی آن نیز کاملا شبیه به آپشن فابریک خواهد بود.

توصیه می‌کنیم خدمات نصب آپشن خودرو همچون کیلس استارت را از مراکز خدماتی تخصصی مانند شهراب آپشن دریافت کنید. شهراب آپشن چند سال سابقه کاری در این زمینه و البته فروش و نصب قطعات یدکی و اکسسوری و نصب تخصصی آپشن‌های فابریک خودرو دارد. مزیت خرید و دریافت خدمات نصب لوازم جانبی از شهراب آپشن این است که شما محصول را از این مرکز خریداری می‌کنید و مشمول گارانتی و ضمانت نامه محصولات نیز می‌شوید.

آینه تاشو برقی

برای شماهم پیش آمده که هنگام پارک کردن، بخاطر باز ماندن آینه فضای کافی برای پارک نداشته باشید؟ یا اینکه بخواهید از مسیر یا کوچه‌ای با عرض کم عبور کنید اما آینه‌ها اجازه اینکار را به شما ندهند؟ در اینصورت نصب آینه تاشو برقی را باید حتما جدی بگیرید و ببینید که چند تا از مشکلاتتان درمورد رانندگی و پارک خودرو حل می‌شود.

این آپشن اگر بصورت فابریک در خودرو باشد سبب باز و بسته شدن آینه بغل می‌شود. اما اگر چنین آپشنی در خودروی شما وجود ندارد، می‌توانید بصورت جداگانه آن را نصب کنید. آینه تاشو برقی به وسیله کلید فابریکی که درون آینه بغل تعبیه می‌شود قابلیت کنترل پیدا می‌کند. در این حالت شما می‌توانید از داخل خودرو با فشردن یک کلید جدا آینه‌ها را ببندید و یا باز کنید.

این آپشن سازگار با سیستم برق اصلی خودروست و در عملکرد سیستم امنیتی خودرو هیچ خللی بوجود نمی‌آورد.

هنگامی که خودرو را ترک می‌کنید و درب را میبندید این آینه بغل خود به خود بسته می‌شود.

یکی از مزیت‌های این آپشن این است که پیش از استارت زدن، تنها با باز شدن درب خودرو به صورت خودکار باز خواهد شد.

چند مزیتی که می‌توان از آپشن آینه تاشو بغل گفت به شرح زیر است:

با استفاده از این آپشن به راحتی می‌توانید از معابر باریک عبور کنید.

ضریب اطمینان سلامت آینه را در زمان ترک خودرو افزایش می‌دهد.

می‌توانید خودرو را نزدیک به دیوار پارک کنید.

زمان برخورد با مانع آینه به صورت خودکار متوقف می‌شود.

خودرو را در فضای کمتری خیلی راحت پارک کنید.

نصب استاندارد با دسته سیم‌های فابریکی.

دیلایت

دیلایت همان چراغ روشنایی در روز است. این محصول یا آپشن فابریکی خودروهای جدید معمولا یک ابزار برای جلب توجه تلقی می‌شود، درحالی که هدف از نصب آن افزایش ایمنی رانندگی در جاده و کاهش تصادفات است.دیلایت غالبا از نوع چراغ زنون است و نور بالایی دارد، به همین علت عابران متوجه آن می‌شوند.

اصلی‌ترین کاربرد این چراغ زمانیست که در هوای مه‌آلود و ابری باشید، در این حالت خودروها و عابرین متوجه حضور خودرو شده و در مسیر ماشین قرار نمی‌گیرند. پس کاهش مرگ و میر و تصادفات را درپی خواهد داشت.

نور دیلایت مناسب استفاده در شب نیست، چراکه نور بالایی ساطع می‌کند و چشم را آزار می‌دهد. این می‌تواند برای خودروهای جلویی ایجاد خطر کند. چراغ‌های دیلایت این مزیت را دارند که کم مصرف هستند. بنابراین کمترین انرژی را از باتری خودرو می‌گیرند.

امروز برخی نصب دیلایت را تنها برای زیبایی‌اش انجام می‌دهند. اما خوب است بدانید که استفاده از این نور در شب خطرزاست و حتی ممکن است جریمه شوید.

سنسور دنده عقب

این یکی از بهترین آپشن‌هایی است که هر خودرویی باید داشته باشد. سنسور دنده عقب یا پارکینک چهار حسگر دارد. این حسگرها روی سپر عقب نصب می‌شوند و متصل به نمایشگر داخل خودرو هستند.

درصورت نزدیک شدن به مانع یا دیوار در هنگام دنده عقب رفتن این آپشن با روشن کردن آلارم و نشان دادن متراژ فاصله خودرو تا مانع شما را از بروز حادثه باخبر می‌کند. این آپشن را می‌توانید هم روی سپر جلو و هم سپر عقب نصب کنید.

این سنسور تا متراژ ۲ میلی متر را نیز پاسخ می‌دهد و می‌تواند با دقت بالایی میزان حد باقی مانده تا برخورد را محاسبه کند. این حسگر ۶۵ دسیبل قدرت صدا دارد و راننده را متوجه خود می‌کند. سنسورهای دنده عقب معمولا از جنس ضدآب تهیه می‌شوند و حتی در برف و باران نیز عملکرد درستی از خود نشان می‌دهند.

بهترین مرکز نصب آپشن و لوازم جانبی خودرو

امروز نصب لوازم جانبی سبب افزایش راحتی در زمان رانندگی، کنترل بهتر عملکردهای خودرو، افزایش امنیت خودرو و سهولت رانندگی می‌شوند. این ویژگی‌ها را می‌توان در برخی از معروف‌ترین آپشن‌ها و لوازم جانبی مانند دیلایت، کیلس استارت یا آینه تاشو برقی مشاهده کرد. ابزارهایی که رانندگی را برای شما راحت می‌کنند و با افزایش ایمنی خودرو شما در ارتباط هستند مسلما باید توسط نمایندگی یا مرکزی معتبر نصب شوند.

نصب آپشن خودرو توسط متخصصین اینکار یا مراکز معتبری مانند شهراب آپشن سبب می‌شود که شما فری توام با راحتی و خاطره خوش را تجربه کنید و از داشتن خودرویی با امنیت و امکانات روز دنیا لذت ببرید.

دلیل اصلی که شما را تشویق می‌کند و یا ملزم می کند که لوازم جانبی روی خودرو نصب کنید، فراهم کردن آسایش و رفاه سرنشینان و راننده است. لوازم جانبی تنوع محصولی و کاربردی زیادی دارند. ازمیان این انواع لوازم جانبی می‌توان به آپشن‌هایی همچون روکش صندلی ماساژور، کیلس استارت، دیلایت، سینی غذا پشت صندلی خودرو، گرمکن فندکی خودرو، آینه تاشو برقی، پیچ گوشتی و چراغ اضطراری، جارو برقی فندکی و جالیوانی اشاره کرد.

خوب است بدانید که شهراب آپشن در نصب لوازم جانبی خودرو محدودیت خدمات ندارد و هر خدمات نصب آپشن خودرو مانند نصب دزدگیر، نصب دیلایت، کیلس استارت یا حتی نصب آینه تاشو برقی را نیز پشتیبانی می‌کند. در این حالت مطمئن هستید که یکبار هزینه می‌کنید، اما سال‌ها از مزیت‌های خدمات حرفه‌ای که دریافت کردید، سود میبرید.