اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه میراث فرهنگی استان سمنان

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه میراث فرهنگی استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی به استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به استان تعلق گرفت، ابراز داشت: این اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری حوزه‌ها و شهرهای مختلف هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تکمیل بازارچه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی استان سمنان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است، افزود: این اعتبارات می‌تواند به توانمندسازی و کمک به بازار فروش فعالان حوزه صنایع‌دستی استان بسیار کمک کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های استان سمنان در نظر گرفته خواهد شد، ابراز داشت: قطعاً این اعتبارات می‌تواند در ایجاد جاذبه‌های لازم برای جذب توریست‌های خارجی اثربخش باشد لذا تمام موزه‌های مهم استان از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

واحدی بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بناهای تاریخی استان منظور شده است، تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ بافت تاریخی قابلیت‌های مناسبی برای رونق گردشگری دارد لذا این اعتبارات می‌تواند باعث جهش این صنعت شود.

وی بابیان اینکه موزه‌ها، بافت تاریخی و مرمت حوزه‌های گردشگری استان سمنان از این اعتبارات برخوردار خواهند بود، افزود: از محل این اعتبارات، اعتباراتی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی نظیر جنگل ابر شاهرود نیز در نظر گرفته‌شده است که باید گفت موضوع المان مقبره بایزید بسطامی نیز در دست اقدام قرار دارد.

منبع : مهر