از کشف تریاک‌ها در متروی تهران تا سرقت با جرثقیل امداد خودرو

از کشف تریاک‌ها در متروی تهران تا سرقت با جرثقیل امداد خودرو

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۴ کیلوگرم تریاک در مترو پایتخت

سرهنگ سعید عطاالهی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته مأموران مستقر در ایستگاه مترو پایانه جنوب به فردی که با همراه داشتن یک کوله پشتی در حال تردد بوده و با رؤیت مأموران تغییر مسیر داد مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه کردند در این باره افزود: متهم با رؤیت مأموران تغییر مسیر داده و با سرعت متواری شد که مأموران سریع وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز متهم را زمین گیر و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از کوله پشتی متهم مقدار ۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم به مقر پلیس دلالت و در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و حمل مواد مخدر از یکی از استان‌های غربی کشور به قصد تحویل در شهر تهران معترف شد

سرهنگ عطاالهی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرقت خودرو با جرثقیل امداد خودرو

سرهنگ عبدالرضا محمدی با اعلام این خبر گفت: در پی افزایش سرقت خودرو در محله ستارخان رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی به سرقت خودروها به وسیله یک دستگاه جرثقیل پی بردند در این باره افزود: در تحقیقات و بررسی‌های تخصصی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم دستگیر و جرثقیل و یک دستگاه خودرو سرقتی ا مخفیگاه کشف گردید

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به سرقت خودرو با استفاده از جرثقیل و در پوشش خودروهای امداد رسان و ۵ فقره سرقت مشابه و همچنین انتقال خودروهای سرقتی از طریق باربری به استان‌های جنوبی کشور معترف که مال باختگان شناسایی شدند

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در یک عملیات دیگر همدست دیگر وی که در باربری خودروها را انتقال می‌داد دستگیر شد در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۵ فقره گوشی قاپی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اعلام این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی در میدان شوش و بازار صابونیان رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری جوادیه بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات و ساعات حضور متهمان را شناسایی کردند افزود: روز گذشته مأموران در حال گشت زنی در میدان شوش راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت با پلاک مخدوش و صورت‌های پوشیده که در حال پرسی زنی و زاغ زنی شهروندان بودند، مشاهده که سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موتورسیکلت را متوقف و قبل از هرگونه اقدامی متهمان را زمین‌گیر و دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی اولیه از متهمان ۵ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و به کلانتری دلالت داده شدند که متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در جنوب تهران و ۲۵ فقره سرقت مشابه دیگر معترف شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه تعدادی از مالباختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان کماکان ادامه دارد.

جزئیات دستگیری زنان مواد فروش جنوب پایتخت

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر اعلام داشت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به منظور تحقق اهداف سازمانی در خصوص انهدام باندهای فعال در منطقه شوش، هرندی و مولوی، مطلع شدند اعضای یک باند حرفه ای توزیع مواد مخدر به سرکردگی زن جوانی به نام «مرجان» ضمن تشکیل یک باند مجرمانه مبادرت به تهیه و توزیع گسترده انواع مواد مخدر در منطقه هرندی تهران با شیوه و شگردهای خاص می‌نماید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد تهران ادامه داد: با عنایت به اهمیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی فشرده مشخص شد، اعضای باند بصورت بسیار ماهرانه در پوشش اجاره یک باب منزل مسکونی در منطقه دروازه غار اعمال مجرمانه خود را جامه عمل می‌پوشانند.

وی اضافه کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت مواد فروشان ادامه یافت تا اینکه در نهایت مأموران که از مدت‌ها قبل مخفیگاه متهمان را زیر نظر داشتند با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیسی اقدام به ورود به مخفیگاه سوداگران مرگ کردند و ضمن دستگیری هر سه زن مواد فروش موفق شدند ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر را کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در پایان خاطرنشان کرد: متهمان به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

منبع : مهر