از کلاهبرداری با فروش خودروی لیزینگ تا کشف کارگاه تولید گاز هلیوم

از کلاهبرداری با فروش خودروی لیزینگ تا کشف کارگاه تولید گاز هلیوم

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارق مغازه با همکاری کاسبان بازار مولوی

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: با تماس کاسبان خیابان مولوی با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر دستگیری یک سارق مغازه پس از وقوع سرقت از مغازه سیگار فروشی، مأموران کلانتری بازار وارد عمل شدند و پس از دستگیری، متهم را برای پی جوئی های انتظامی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دادند.

وی ابزار داشت: کاسبان این محدوده اظهار می‌کردند پس از وقوع یک فقره سرقت از مغازه سیگار فروشی، دوربین‌های مدار بسته در محدوده مغازه سیگار فروشی را بازبینی و تصویر به دست آمده از سارق را در اختیار کلیه کسبه محل قرار داده اند تا به محض حضور مجدد سارق در محل با پلیس تماس و متهم را معرفی کنند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران افزود: متهم در تحقیقاتی پلیس به ارتکاب ۱۱ فقره سرقت و فروش اموال مسروقه به مالخر معین به قیمت پایین‌تر از نرخ بازار اعتراف کرد.

سرهنگ کاکاوندی در خاتمه با بیان اینکه در این رابطه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد افزود: از مخفیگاه مالخر تعدادی اموال مسروقه کشف و متهم به مالخر این اموال اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از عموم شهروندان درخواست کرد: اطلاعات خود را از فعالیت سارقان و افراد مالخر از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

از کلاهبرداری با فروش خودروی لیزینگ تا کشف کارگاه تولید گاز هلیوم

۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی اظهار داشت: شهروند خانمی از خریداران لیزینگی خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت‌ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و مشخص شد که اعضای یک باند ۳ نفره با خرید نمایندگی منحل شده اقدام به کلاهبرداری کرده اند و در ادامه پی جوئی های انتظامی. موفق شدند، هر ۳ متهم پرونده را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش‌های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را نمایندگی دیگری که در محدوده لواسان داشتند شناسایی کرده و در نهایت هر ۳ متهم در عملیات‌های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی‌های تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی‌های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام محمود اقرار کرد، پس از خرید یک نمایندگی منحل شده یک دفتر در تهران پارس اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول‌های متقاضیان به مبلغ ۲ میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مال باختگان را نیز شناسایی کنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان افزود: هر ۳ متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

کشف کارگاه تولید گاز هلیوم تقلبی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تهیه و تولید گازهای تقلبی هلیوم، با برندهای معتبر در محله یافت آباد رسیدگی به موضوع و کشف این کارگاه را تیمی از مأموران کلانتری یافت آباد برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از مأموران با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان که کارگاه بزرگی در محله یافت آباد بود، مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سه متهم در محل دستگیر و در بررسی از این محل بیش از ۲۵۰ کپسول کوچک آماده برای توزیع در بازار که به صورت کاملاً غیرقانونی و غیرمجاز و تقلبی پرشده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۳۰ الی ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و تهیه و توزیع گازهای تقلبی هلیوم با برندهای معتبر در سطح شهر تهران که برای پر کردن بادکنک و استفاده در جشن‌ها استفاده می‌شود اعتراف کردند

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه اینگونه گازها بسیار مشتعل زا و خطرات جانی را در پی دارد از شهروندان خواست از مراکز معتبر خریداری کنند افزود: متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

از کلاهبرداری با فروش خودروی لیزینگ تا کشف کارگاه تولید گاز هلیوم

شناسایی مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی در جنوب تهران

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر وجود مرکزی غیرقانونی با عنوان مرکز ترک اعتیاد در محله “مولوی” رسیدگی و بررسی موضوع را تیمی از مأموران کلانتری این محل برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی راه آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی محل مورد نظر را شناسایی کردند افزود: در بررسی مرکز فوق هیچ گونه علامت و مشخصه‌ای نداشته که با اخذ مجوز قضائی به محل مراجعه و در یک عملیات منسجم و ضربتی ۴ نفر از عاملان اصلی دستگیر و در بررسی به عمل آمده ۷۰ نفر را به زور و اجبار جهت مداوا نگهداری کرده و همچنین خود را مأموران پلیس معرفی کرده بودند که محل با دستور قضائی پلمپ شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ الی ۵۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری غیر قانونی نفراتی جهت مداوا و ترک اعتیاد بدون هرگونه مجوز قانونی معترف که همه بیماران و نفرات به یکی از مرکز قانونی ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ امیری در پایان از شهروندان خواست در صورت نیاز به معرفی یکی از اعضای خانواده برای درمان و ترک اعتیاد حتماً به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه کرده تا صدمه و یا ضرر و خطر جانی برای آنها نداشته باشد خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند

۱۶ فقره سابقه سرقت با عنوان حمل اثاثیه منزل

سرهنگ حسین مافی بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۵ رازی و اعلام شکایت از فردی که با کامیون خود به عنوان حمل کننده اثاثیه منزل با فریب و خوراندن آب میوه مسموم اقدام به سرقت اثاثیه منزل وی کرده رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در اختیار تیمی از مأموران مجرب کلانتری قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از مأموران با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در حالی که مشغول تخلیه اسباب و اثاثیه سرقتی بود غافلگیر و دستگیر شد و کلیه وسایل سرقتی کشف و به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در استعلام بعمل آمده متهم دارای ۱۶ فقره سابقه سرقت می‌باشد ادامه داد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت اسباب و اثاثیه منزل با عنوان حمل کننده اثاثیه و سپس مسموم کردن مال باخته با آب میوه و همچنین ۲ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ مافی در پایان از شهروندان خواست حتماً از مراکز معتبر و دارای مجوز اقدام به کرایه خودرو جهت حمل اثاثیه منزل نمایند و در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

منبع : مهر