اقدام هیأت نظارت بر مطبوعات در راستای حفظ امنیت روانی جامعه بود

اقدام هیأت نظارت بر مطبوعات در راستای حفظ امنیت روانی جامعه بود

عباس محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت بحران یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها به شمار می‌رود و آرامش‌بخشی به جامعه در واقع یکی از کارکردهای رسانه است.

وی بیان کرد: پیش‌تر در نشست تخصصی رسانه و مدیریت بحران از ولنگاری اطلاع‌رسانی در زمان بحران سخن گفته بودم.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: ولنگاری که برخی نادانسته و متأسفانه عده‌ای دانسته با انجام آن مدیریت بحران در چنین مواقعی را پرهزینه می‌کنند. موضوعی که همراه با آسیب به امنیت روانی مردم و تضییع حقوق عامه است.

وی خاطرنشان کرد: تصاویر نادرست منتشر شده از سیل استهبان مصداق آنچه بود که پیش از این آوردم و خوشحالم که پس از پیگیری‌ها، شاهد ورود هیأت نظارت بر مطبوعات به موضوعات اینچنینی هستیم.

محمدیان گفت: بدون شک ورود هیأت نظارت بر مطبوعات بر چنین اموری که در واقع وظیفه‌ای ذاتی این هیأت به شمار می‌رود منجر به ارتقای جو روانی جامعه خواهد شد و از اقداماتی که امنیت روانی مردم را برهم می‌زند جلوگیری خواهد کرد.

هیأت نظارت بر مطبوعات رویه مثبت خود را به طور مستمر حفظ کند

وی اظهار کرد: امیدواریم هیأت نظارت بر مطبوعات رویه مثبت و اقدامات ارزشمند خود را به طور مستمر حفظ کرده و حتی آن را ارتقا دهد تا نظام‌بخشی بیشتری بر فضای رسانه بر مبنای حفظ حقوق عامه مردم مستولی شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه متذکر شد: به طور حتم این اقدام آغازی بر یک پایان است، پایان به ولنگاری اطلاع‌رسانی در فضای رسانه‌های رسمی که در نهایت به نفع امنیت روانی جامعه تمام خواهد شد.

منبع : مهر