انواع دسر مجلسی را بشناسید

انواع دسر مجلسی را بشناسید

دسر که تا سال‌ها پیش مختص کشورهای آمریکایی و اروپایی بود امروزه به پای ثابت برخی از سفر‌ه‌های ایرانی تبدیل شده است. این خوراکی خوشمزه و غالباً شیرین، طرفداران زیادی دارد به خصوص بین کودکان و نوجوانان. سرو انواع دسر مجلسی امروزه در مهمانی‌ها بسیار رایج شده است و معمولاً در کنار غذاهای سنگین و خوشمزه، دسرهای رنگارنگ و زیبایی را نیز خواهید دید چرا که بسیاری معتقدند سرو دسر به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. در این مطلب قرار است انواع دسر مجلسی را به شما معرفی کرده و سپس در انتها، بهترین سایت برای یافتن دستور پخت و تهیه آنها را نیز به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

کاستارد و پودینگ

کاستاردها و پودینگ‌ها انتخاب‌های خوبی برای مجالس شما هستند به خصوص اگر تعداد مهمان‌ها زیاد باشد. چرا که می‌توان آنها را یکجا آماده کرد. کاستاردها و پودینگ‌های خامه‌ای حاوی پایه لبنی تقریباً حجیم و ضخیمی در خود هستند. تفاوت کاستارد و پودینگ در نوع ماده غلیظ کننده آن است. کاستارد با تخم مرغ به خصوص زرده آن غلیظ و آماده می‌شود ولی پودینگ با نشاسته. پودینگ در ایران بیشتر با نام فرنی شناخته می‌شود که اکثر افراد غالباً با نوع تهیه شده از آرد برنج آن آشنایی دارند اما پودینگ انواع مختلفی دارد که در ادامه گفته شده است.

شناخته شده‌ترین نوع کاستارد در ایران، کرم کارامل است. این کاستارد با لایه‌ای شفاف از سس کارامل پوشیده می‌شود و علاوه بر ظاهر شیک آن، طعم بسیاری خوشمزه‌ای نیز دارد. کاستاردها در انواع و طعم‌های مختلفی نظیر شکلاتی و توت فرنگی و پودینگ‌ها نیز در انواع و طعم‌های مختلفی مثل شکلاتی و موزی تهیه و سرو می‌شوند و در دسته خوشمزه‌ترین انواع دسر مجلسی قرار می‌گیرند.

دسرهای سرد

اگر قصد دارید در فصل گرم تابستان مهمانی برگذار کنید از دسرهای سردی نظیر بستنی و فالوده غافل نشوید. می‌توان گفت که بستنی معروف‌ترین و پرطرفدارترین دسر در دنیاست و همان طور که می‌دانید در انواع و اقسام طعم‌ها برای انواع سلیقه‌ها نیز تهیه می‌شود. ترکیبات اصلی بستنی، شیر، خامه و شیرین کننده هستند. بستنی سرخ شده ابداعی جدید در زمینه سرو بستنی به عنوان دسر است که طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

از زیبایی و طعم دلنشین دسر سنتی سرد ایرانی یعنی فالوده غافل نشویم. همانطور که می‌دانید فالوده از رشته فرنگی‌هایی ساخته شده از نشاسته در یک شربت نیمه جامد از گلاب و شکر سرو می‌شود و معمولاً به همراه آب لیمو و پسته خرد شده خورده می‌شود. فالوده به دلیل ظاهر زیبا و خنکی آن، یک از بهترین انواع دسر مجلسی در فصول گرم سال به شمار می‌رود.

کیک

کیک‌ها تنها مخصوص جشن‌های تولد نیستند. در واقع این دسر خوشمزه و مجلسی که در همه طیف‌های سنی طرفداران بسیاری دارد یکی از شیک‌ترین انواع دسر مجلسی به حساب می‌رود. کیک‌های زیر پیشنهادات خوبی برای مجالس و مهمانی‌های شما هستند:

کیک خوراک فرشته، کیک خوراک شیطان، کیک شکلاتی آلمانی، کیک پاولوا بر پایه مرنگ، کیک پوند یا وانیلی ساده، کیک میوه‌ای

کلوچه

کلوچه که در زبان انگلیسی با نام کوکی شناخته می‌شود یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب است. در گذشته، یک قاشق از مواد آماده کیک را در فر می‌گذاشتند تا از مناسب بودن دمای آن مطمئن شوند. این کیک‌های کوچک پخته شده برای تست مناسب بودن دما، به علت ترد و خوشمزه بودن طرفداراهای بسیاری پیدا کرد و امروزه به یکی از دسرهای معروف تبدیل شده است.

پای

پای‌ به دسری زیبا و خوش طعم حاصل از ترکیب دو لایه خمیر مخصوص و مایه میانی آنها گفته می‌شود. البته پای‌ را می‌توان با تنها یک لایه خمیر زیرین و مواد گفته شده روی آن نیز تهیه کرد. برای مواد درونی پای، معمولاً از کاستارد، پودینگ، آجیل و میوه استفاده می‌شود. طعم‌های مختلف پای شامل شکلاتی، سیب، گیلاس و… می‌باشد. پای‌ها به دلیل طعم فوق العاده و ظاهر جمع و جوری که دارند برای دورهمی‌ها و مجالس کوچک بهترین گزینه هستند.

ژله

ژله‌ها در دسته انواع دسر مجلسی، در میان پر مصرف‌ترین‌ها قرار دارند. ظاهر شیک و تنوع رنگ و طعم آنها دلیل این موضوع است. همچنین ژله‌ها دسرهای آسانی نیز هستند. ژله‌ها به شکل‌های مختلفی امروزه تهیه می‌شوند که نه تنها زیبایی آنها را چندین برابر می‌کند بلکه به بهتر شدن طعم و لذت بخش شدن آنها نیز کمک می‌کند. انواع مختلف ژله‌های مجلسی به شرح زیرند.

ژله گل رز، ژله ابر و بادی، ژله میان تهی، ژله رنگین کمانی، ژله آبرنگی، ژله قالبی، ژله بستنی، ژله تزریقی، ژله لیوانی و …

شکلات ترافل

شکلات ترافل نوع دلچسبی از شیرینی‌هاست که از انواع شکیل و خوشمزه دسرهای مجلسی نیز محسوب می‌شود. ترافل‌ها شکل‌های دایره‌ای، منحنی و یا مخروطی از شکلات گاناش هستند که با کاکائو و آجیل‌ها با طرح‌های مختلفی کاور می‌شوند. شکلات ترافل بهترین گزینه برای مهمانی‌ها و مجالسی نظیر تولد است.

پاناکوتا

پاناکوتا در دسته دسرهای شیک و جذاب ایتالیایی قرار می‌گیرد که از ترکیب شیر، ژلاتین، خامه و وانیل تهیه می‌شود. ظاهر قالبی و ساده پاناکوتا به همراه میوه‌هایی که با آن سرو می‌شوند نظیر انواع توت‌ها، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرو دسر در مجالس تبدیل کرده است. تمام انواع دسر مجلسی گفته شده تنها در صورتی خوش طعمی و ظاهری جذاب را برای شما به دنبال دارند که با بهترین و دقیق‌ترین دستور پخت تهیه شوند. در صورت تهیه طبق دستور پخت‌های غیراستاندارد، نه تنها باعث از بین رفتن مواد اولیه شما می‌شود بلکه باعث می‌شود نتوانید مجالستان را آنطور که می‌خواهید برگذار کنید.

دسرهایتان را طبق دستور پخت‌های فودوتو تهیه کنید!

نه تنها دستور پخت انواع دسر مجلسی، بلکه شما می‌توانید بهترین دستور پخت برای انوع غذاها در انواع سنتی، رژیمی، مدرن، سرخ کردنی، سوپ و … همچنین انواع مربا و ترشی، سالاد، سس و ترشی و انواع مختلف ترفندهای آشپزی جهت بالا بردن سرعت و دقتتان هنگام آشپزی را در سایت فودوتو به نشانی اینترنتی https://foodotto.com بیابید‌.