اهدای خون مسئولیت اجتماعی مای مردانه در دوران کرونا

اهدای خون مسئولیت اجتماعی مای مردانه در دوران کرونا

شنیده‌ایم که اهدای خون، اهدای زندگی است. اما ترس از به خطر افتادن زندگی در دوران تاریخی هجوم کرونا، مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز اهدای خون را به شدت کاهش داده است. انتشار تصاویری نگران کننده و تکان دهنده از قفسه‌های خالی بانک‌های خون، جامعه را به تکاپویی انسان دوستانه دعوت کرد. حرکت هنرمندان و بازیگران در کنار برندهای بزرگ مانند مای مردانه در دعوت مخاطبان خود به اهدای خون بسیار تاثیرگذار و قابل احترام بود.


اهمیت اهدای خون در کنار دعوت به اهدا آن

مهمترین مساله در دعوت به هر کار عام المنفعه، این است که خود دعوت کننده، نیز آن کار را با رقبت تمام و بدون هیچ چشم داشتی انجام دهد. عمل در کنار حرف بیشترین تاثیر را بر مخاطبان دارد و حرف بدون عمل خریداری نخواهد داشت. خوشبختانه برندهایی مانند مای مردانه به این مساله کاملا عمل کرده و با اهدای خون خود، همگام مخاطبان خود شدند.
بسیار مهم است که بدانیم، در مراکز تعیین شده برای انتقال خون، پروتکل‌های حفاظتی به خوبی اجرا شده و با توجه به سیستم نوبت دهی و تهویه مناسب، در صورت داشتن ماسک (ورود بدون ماسک ممنوع است)، ریسک ابتلا به کرونا به حداقل می‌رسد. پس با خیال راحت و بدون نگرانی برای اهدای خون به نزدیکترین مرکز مراجعه کنید. همچنین در صورت بالا بودن تعداد و مناسب بودن مکان، تیمی به محل شرکت شما برای خون گیری ارسال خواهد شد.

گسترش اطلاع رسانی و تشویق به اهدای خون


اگر خبری از اتفاقات ناگواری مانند خالی شدن قفسه‌های بانک خون پخش نمی‌شد، امروز بسیاری از هموطنان به ویژه کودکان نیازمند خون، در بین ما نبودند. اما گسترش اطلاع رسانی، باید با دست‌های بزرگتری انجام شود، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و برندها می‌توانند در مواردی مشابه به سرعت و بهتر از شبکه‌های خبری وارد عمل شده و در میان مردم، ایجاد شور و هماهنگی کنند. تشویق به اهدای خون، به هر دلیلی قابل تقدیر است. زیرا در نهایت نجات جان هر انسان ارزشی فراتر و غیر قابل قیاس خواهد داشت.
در این میان هر چهره مشهور یا برندی استراتژی خاص خود را در تشویق به اهدای زندگی دارد، برندهایی مانند مای مردانه با ارسال هدیه‌ای به کسانی که خون اهدا کرده‌اند، این امر را بین مخاطبان خود تشویق کرده و سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، با ارسال عکس و تهیه ویدیو کلیپ‌ها به هدف خود می‌رسند. اما در نهایت مقصد یکی است.


بررسی یک کمپین‌ موفق تشویق به اهدای خون


یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تشویق به اهدای خون، کمپین مای مردانه بود، برند پر سابقه مای، یکی از اولین برندهایی بود که با انتشار تصاویر، دست به کار شد و با شروع کمپین خود، مخاطبان مای مردانه را به اهدای خون تشویق کرد، به گفته مدیر برند مای مردانه، مخاطبان چه مرد و چه زن با هشتگ‌ها درگیر کمپین شده و خوشبختانه بانوان زیادی نیز که شرایط اهدای خون را داشتند، به مراکز مربوطه مراجعه کرده و پا به پای مردان در این عمل انسان دوستانه شرکت کردند.
در نهایت با همکاری سازمان انتقال خون، متخصصین و تجهیزات لازم برای اهدای خون به شرکت مای انتقال داده شد و پرسنل با اهدای خون خود سعی کردند، قدمی موثر در اهدای زندگی بردارند.

اهدای پلاسما و اهدای خون


همه ما بارها اسم اهدای خون را شنیده‌ایم. اما اهدای پلاسما واژه آشنایی نیست. این روزها که بسیاری از هموطنان درگیر ویروس کرونا هستند، اهدای پلاسما ارزش زیادی پیدا کرده است. زیرا پادتن ویروس کرونا در خون مبتلایان بهبود یافته تا یک تا چند ماه وجود دارد و می‌تواند جان بسیاری از مبتلایان را نجات دهد.
نکته مهم اینجاست که برای اهدای پلاسما، حداقل باید یک ماه از ابتلای اولیه شما به ویروس کرونا گذشته باشد. اما اگر خون بدهید، نمی‌توانید تا دو ماه پلاسما اهدا کنید. پس اگر به ویروس مبتلا شده و از آن رهایی پیدا کردید. حتما بعد از یک ماه به مراکز اصلی انتقال خون مراجعه کرده، تا بدون نوبت پلاسما از شما گرفته شود.
اما اگر با رعایت پروتکل‌ها به این بیماری مبتلا نشدید، حتما برای اهدای خون به مراکز مشخص شده مراجعه کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کمپین مای مردانه، می‌توانید به پیج اینستاگرام این برند @ my.formen مراجعه کرده و یا با دیدن بخش مقالات سایت my.co.ir از کم و کیف جزئیات با خبر شوید.