بررسی عملکرد ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

بررسی عملکرد ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر نوعی ابزار کاربردی برای کنترل فشار و انتقال نتایج اندازه‌گیری به اتاق کنترل است. این وسیله، بسیار کاربردی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است؛ به همین علت در حوزه‌های صنعتی و پالایشگاهی استفاده می‌شود‌. برای خرید این ابزار با کیفیت می‌توانید از طریق سایت دقیق صنعت اوپاتان اقدام کنید. البته قبل از انجام خرید تا انتهای محتوا با ما همراه باشید تا با ماهیت، کاربرد و ویژگی‌های این ابزار آشنا شوید.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر به صورت همزمان قابلیت اندازه‌گیری فشار با استفاده از روش‌های مختلف را دارند، تا در نهایت نتایج اندازه‌گیری را در اختیار اتاق کنترل قرار دهند. در نتیجه نحوه استفاده از آن‌ها نیز در سیستم و شرایط نصب آن‌ها تعیین کننده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ابزار آشنا شوید‌.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر چیست؟

ترانسمیتر فشار Endress + Hauser نوعی ابزار ایمن برای نظارت بر میزان فشار در یک مخزن یا در یک سیستم خاص است. این امر سبب شده تا در نهایت بتواند اندازه‌گیری و گزارش نتایج را به خوبی انجام دهد. این دستگاه به صورت همزمان امکان اندازه‌گیری یک فاکتور خاص را به شما خواهد داد و در کنار آن می‌تواند نتایج را به اتاق کنترل یا محل دلخواه شما ارسال کند.

شرکت تولید کننده این ابزار در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق سابقه بسیار زیادی دارد و حضور آن در بازار ایران باعث شده است تا خریداران زیادی را در کشورمان به خود اختصاص دهد و نمایندگی‌های معتبر مثل نمایندگی دقیق صنعت اوپاتان نیز این محصول کاربردی و عالی را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

انواع مدل‌های ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

اندرس هاوزر (Endress+Hauser) به عنوان یک تولیدکننده برجسته ترانسمیترهای فشار، انواع متنوعی از مدل‌ها و سری‌ها ارائه می‌دهد که هرکدام با نیازهای خاص صنایع و برنامه‌های کاربردی مختلف مطابقت دارند. برخی از مدل‌ها و سری‌های مشهور ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر عبارتند از:

    1.Cerabar Series: سری Cerabar شامل ترانسمیترهای فشار چندگانه است که از تکنولوژی‌های مختلف مانند سنسور سیلیکون و پیزوالکتریک استفاده می‌کنند. این مدل‌ها معمولاً برای صنایع نفت و گاز، شیمیایی، غذا و نوشیدنی و … مناسب هستند.

    ۲.۲Deltabar Series: ترانسمیترهای فشار Deltabar از تکنولوژی مدار بسته و با انتخاب‌های مختلف مانند اندازه‌گیری فشار دیفرانسیل و اندازه‌گیری فشار مطلق برای کاربردهای مختلف تولید شده‌اند.

    3.Ceraphant Series: این سری شامل ترانسمیترهای فشار دیافراگمی است که به‌طور خاص برای اندازه‌گیری فشار در مایعات گازها و مایعات مختلف مناسب هستند.

    4.PMC Series: ترانسمیترهای PMC از تکنولوژی سنسورر سیلیکون برخوردارند و برای اندازه‌گیری فشار مطلق و فشار دیافراگمی در برنامه‌های صنعتی متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر مطلق

اصلی‌ترین عضو مجموعه ترانسمیتر اندرس هاوزر، ترانسمیتر فشار مطلق و ترانسمیتر فشار گیج می‌باشد. طرز کار این ترانسمیتر به این صورت است که در حالت اندازه‌گیری بر اساس فشار گیج یک قسمت باز است که فشار اتمسفر وارد آن می‌شود و به نسبت هوای محیط، فشار اعلام می‌شود و در حالت مطلق، محفظه دیافراگم به طور کامل بسته است و فشار اعلام شده نسبت به خلأ داخل دیافراگم سنجیده می‌شود. ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر مدل PMP51 که از نوع فشار مطلق است، به جهت سنجش فشارهای بسیار بالا و تا ۴۰۰ بار یک گزینه بسیار منطقی جهت انتخاب و راه‌اندازی یک فرآیند است.

ترانسمیتر اختلاف فشار اندرس هاوزر

در ترانسمیترهای اختلاف فشار، بین دو فشار که عموماً در دو سطح متفاوت هستند، سنجش انجام می‌شود و معمولاً برای اندازه‌گیری دو قسمت یک مخزن یا پایپینگ‌ها کاربرد دارد. استفاده از یک ترانسمیتر اختلاف فشار و استفاده از اتصالات ریموتی، جایگزین بسیار مناسبی به‌جای استفاده از دو ترانسمیتر مجزا می‌باشد. معمولاً ترانسمیتر فشار دیفرانسیل یا همان ترانسمیتر اختلاف فشار، با سنسورهای فشار پیزورزیستیو و غشای فلزی به محفظه دیافراگم داخلی جوش داده ‌شده‌اند.

ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیکی اندرس هاوزر

فشار هیدرواستاتیکی که با علم مکانیک سیالات اندازه‌گیری می‌شود، برگرفته از فشاری است که توسط سیال به‌واسطهٔ نیروی جاذبه به عمق مخزن وارد می‌شود. از ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیکی اندرس هاوزر برای اندازه‌گیری سطح در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، آب و فاضلاب، مخازن سرباز و… استفاده می‌شود. با اینکه این مدل به طور خاص برای اندازه‌گیری سطح در نظر گرفته شده اما نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که امکان سنجش فشار را نیز دارد.

خرید ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

اگر قصد خرید ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر را دارید باید اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست بیاورید‌. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید قیمت ترانسمیتر فشار است. باید سعی کنید این محصولات را در سطح کیفی بالا به صورت اورجینال و با قیمت مناسب در یک نمایندگی معتبر شناسایی کرده و سپس فرایند خرید را انجام دهید.

نکته بعدی این است که به اهداف مختلف خود برای استفاده از این ابزار توجه کنید و محاسبات دقیقی در مورد سیستم‌های خود داشته باشید تا دستگاه را با توجه به نوع نیاز و اهداف خود انتخاب کنید. نوع دیافراگمی که در این دستگاه استفاده شده است می‌تواند مشخص کند که ترانسمیتر برای چه محدوده فشاری مناسب است و کاربرد دارد. علاوه بر آن اندازه دستگاه و روش نصب آن هم کاملا متفاوت است و در انتخاب و خرید آن موثر است.

نکته بعدی نوع متریال و ماده اولیه به کار رفته شده برای ساخت بدنه و استحکام این دستگاه در برابر شرایط خورنده است. اگر قصد دارید که این ترانسمیتر فشار را در مناطقی نصب کنید که رطوبت بالایی دارد حتماً به این نکته از قبل دقت داشته باشید. با دقت به هر یک از این نکات در کنار هم توجه کنید و سپس می‌توانید یک دستگاه مناسب با نیاز خود را پیدا کرده و خریداری کنید. البته دقیق صنعت اوپاتان انواع ترانسمیتر فشار endress+hauser را با تنوع بالا برای شما عرضه می‌کند، تا امکان انتخاب بدون محدودیت برای شما فراهم باشد.

کاربرد و مزایای ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

به دلیل طراحی اختصاصی باتوجه‌به کاربرد در هر صنعت، محصولات اندرس هاوزر مقاومت و عملکرد بسیار خوبی در صنایع متعدد از خود نشان داده‌اند. از مزیت‌های محصولات این برند می‌توان به ایمنی در عملکرد، تولید بهینه، دقت بالا و کیفیت بی‌نظیر محصولات اشاره کرد. در ادامه به صنایعی که از محصولات اندرس هاوزر استفاده می‌کنند اشاره خواهیم کرد:

  1. صنایع نفت و پتروشیمی
  2. صنایع شیمیایی
  3. صنایع غذایی و داروسازی

جمع‌بندی

کمپانی بزرگ اندرس هاوزر فعالیت خود را از اوایل دهه ۷۰ میلادی آغاز کرده و امروزه به یکی از پیشتازان صنعت ساخت ترانسمیتر فشار در اروپا تبدیل شده است. بیشترین فعالیت اندرس هاوزر در تولید مدل­‌های مختلف ترانسمیتر فشار، سطح و اختلاف فشار است. این ترانسمیترها از اصول فیزیکی برای تبدیل فشار به سیگنال الکتریکی استفاده می‌کنند.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر یکی از حسگرهای فشار پیشرفته است که به منظور اندازه‌گیری فشار در فرآیندهای صنعتی و انتقال دقیق اطلاعات فشار به سیستم‌های کنترل و نظارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.