برنامه‌های شبانه تلویزیونی آمریکا برمی‌گردند/ پایان تعطیلی ۵ ماهه

برنامه‌های شبانه تلویزیونی آمریکا برمی‌گردند/ پایان تعطیلی ۵ ماهه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، اعتصاب نویسندگان که نزدیک به ۵ ماه طول کشید موجب شد تا برنامه‌های زنده شبانه از اولین برنامه‌های تلویزیونی باشند که به محاق رفتند.
اکنون با توافق آزمایشی انجمن نویسندگان با استودیوهای بزرگ در جهت کسب حقوق این صنف، برنامه شبانه استیون کولبرت، جیمی کیمل، جیمی فالون، ست مایرز پخش مجدد خود را شروع می‌کنند.
برنامه‌های گفتگومحور روزانه درو بریمور، جنیفر هادسون، کلی کلارکسون هم امکان بازگشت پیدا کردند.
برنامه‌های آخر شب از اوایل ماه مه که نویسندگان دست به اعتصاب زدند چراغ‌های خود را خاموش کردند و به اولین بخش‌های صنعت تلویزیون بدل شدند که در نتیجه اقدام صنفی تعطیل شدند.
اکنون منابع داخلی به ددلاین گفته‌اند که این نمایش‌ها احتمالا چند روز پس از پایان رسمی اعتصاب باز خواهند گشت. هیات مدیره و کمیته اعتصاب انجمن نویسندگان هنوز به طور رسمی دستور پایان اعتصاب را نداده‌اند، اما به محض صادر شدن این دستور نویسندگان سر کار برمی‌گردند تا روند تولید دوباره را آغاز کنند.
این برنامه‌های شبانه نیازی ندارند تا پایان اعتصاب انجمن بازیگران منتظر بمانند، هر چند مجبورند از حضور بازیگران به عنوان مهمان فعلا محروم باشند.
این امر موهبتی برای هزاران نفری است که در این نمایش‌ها کار می‌کنند و ماه‌ها از کار بازمانده بودند و بیشترشان دستمزدی هم دریافت نکردند.
این احتمال وجود دارد که برنامه‌های شبانه کولبرت، کیمل، فالون و مایرز همه در یک شب بازگردند، به خصوص که آنها در طول اعتصاب با هم بسیار نزدیک بودند و به صورت گروهی میزبان یک پادکست شدند که تاکنون ۶ قسمت آن منتشر شده است.
در آخرین اعتصاب در سال ۲۰۰۸ و پس از نزدیک به ۲ ماه تعطیلی، برنامه‌های شبانه آن زمان شامل برنامه‌های دیوید لترمن، کریگ فرگوسن و جیمی کیمل همگی با هم روی آنتن رفتند.