بلاروس: وقوع انفجارها در فرودگاه نظامی «گومل» را تکذیب می‌کنیم

بلاروس: وقوع انفجارها در فرودگاه نظامی «گومل» را تکذیب می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع بلاروس امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای با تکذیب ادعای وقوع چندین انفجار در فرودگاه نظامی «گومل» در جنوب این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از تجهیزات در بخشی از این فرودگاه نظامی آتش گرفت که تلفاتی هم در پی نداشت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع بلاروس در این خصوص آمده است: در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته (به وقت محلی) در جریان تعویض قطعه‌ای از یک دستگاه، این قطعه آتش گرفت و پرسنل اقدامات متناسب را برای کنترل حریق انجام دادند.

این در حالیست که پیشتر شایعاتی در ارتباط با وقوع چندین صدای انفجار در فرودگاه «زیابروکا» (Zyabrovka) در گومل منتشر شده بود.

در همین ارتباط، یک مقام ارشد اوکراینی ماه ژوئن ادعا کرده بود که بود که بلاروس کنترل کامل فرودگاه «زیابروکا» نزدیک مرز اوکراین با بلاروس را به روسیه داده است، ادعایی که از سوی کی یف تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته)، اعلام کرد که با هدف نازی زدایی و دفع مخاطرات حضور و گسترش ناتو در اوکراین و تهدیدات علیه مسکو، عملیات ویژه نظامی خود را آغاز کرده است. در این میان، محور غربی به سرکردگی آمریکا؛ بلاروس را به دلیل حمایت از مسکو در این نبرد هدف چندین مرحله از تحریم‌های خود قرار داده است.

این در حالی است که کرملین تاکنون بارها تاکید کرده است در صورتی که اوکراین از اقدامات خصمانه خود دست بردارد و تهدیدات علیه روسیه را متوقف کند، مسکو نیز حاضر است عملیات ویژه نظامی را متوقف کند.

منبع : مهر