بنیان گذار کاشت مو ایران را میشناسید؟

بنیان گذار کاشت مو ایران را میشناسید؟

به گزارش بهار نیوز: دکتر فاطمه ی کمالی بنیانگذار کاشت موی طبیعی ایران میباشد که اولین جراحی کاشت موی طبیعی یا همان پیوند طبیعی مو و ابرو را در ایران بنیان گذاری کرد و برای اولین بار این جراحی را به ایران آور و روی شخصی ۳۸ ساله در محله ی قدیمی میرداماد تهران در سال ۱۳۸۰با امکاناتی کافی و تجهیزاتی وارداتی و خارجی به دلیل عدم موجودیت در تهرانبود را با موفقیت کامل با نظارت سینمایی با موفقیت انجام داد.

ایشان همیشه بر نو آوری تاکید داشتند و به همین دلیل سفر کاری خود را برای لس انجلس امریکا نزد بنیانگذار کاشت موی جهان رهسپار شدند و پس از اموزش مام وطن را فراموش نکرد و این علم نوین را کمتر از یکسال به کشور عزیزمان انتقال داد و نیروهای مجربی در سرتاسر کشور و خاور میانه پرورش دادند.

دلیل این موضوع که ایشان چندین سال متوالی به عنوان بهترین پزشک کاشت موی ایران از بین ۶۵۰۰ فرد حقیقی و حقوقی انتخاب شده تراکم طبیعی و بالای کاشت مو و کاشت ابروی این پزشک بود که افرادی که در اتاق های عمل این پزشک بوده اند را نمیتوان تشخیص داد که تارهای مو کاشته شده است یا اینکه موهای طبیعی خودشان بوده است دلیل هم کیفیت بالا و تجربه ی ایشان بوده.

بنیانگذار کاشت مو ایران کیست؟

گره سلامت و زیبایی: بنیانگذار کاشت مو و قدیمی ترین پزشک کاشت موی ایران کیست؟

ایشان را به عنوان مادر کاشت موی ایران و خاور میانه میشناسند بعنوان پنجاه و سومین سالروز ایشان این متن نشر گردید.

دکتر کمالی متولد شهر مرزی ایلام و ار نوابغ علوم پزشکی بین المللی کشور که متولد سال ۱۳۵۰ و فارغ التصیل رشته ی پزشکی از دانشگاه تهران است که جزو معدود افراد باقی مانده و خادم ایران خود راا دانسته و بطور مکرر چندین سال از کشور آلمان و وزارت بهداشت و درمان کشور از اشان تقدیر و تمجید شده و برنده چند جایزه بین المللی بوده است.

ایشان بین ۶۵۰۰ پزشک برتر کشور و مرکز و کلنیک بعنوان بنیانگذار کاشت مو و ابروی طبیعی ایران شخصی سرشناس و شاخص در حوضه نواوری فنون اف ای تی و اف یو تی روش های جراحی و بدون جراحی پیوند طبیعی و دایمی تار های مو بوده و معرفی شده.

از اخلاقیات شریف یک پزشک و پایدار بودن به سوگند پزشکی ایشان میتوان به وقتگذاری ایشان برای معالجه بیماران خاص و ویزیت افراد مستحق بصورت رایگان و پیگیری های جدی ایشان و صرف نظر کردن از چندین روز کاری خود برای معالجه رایگان این افراد و پیگیری احوالاتشان بصورت رایگان اشاره نمود.

اما مطلبی که دکتر فاطمه کمالی بنیان گذار پیوند موی طبیعی ایران بر روی آن پافشاری داشت معرفی افرادی که به خدمات درمانی رایگان داشتند در تمامی نقاط ایران به هر نوعی بود.

نکته ای که باید بدونید این هست که دکتر فاطمه کمالی بالغ بر ۳۵۰۰ شخص دوره دیده را در سراسر ایران برای کاشت مو و کاشت ابرو را بصورت تخصصی پرورش و آموزش حضوری و مجازی داده است که حتی تعداد بالایی از این افراد وارد جوامع بین المللی شده اند و آوازه ی کاشت موی ایرانی و کاشت موی شیرازی را به گوش اقسا نقاط عالم هستی با خود برده اند.

از مورد علاقه های این پزشک عزیز داشتن دو شرکت خصوصی با نام شرکت البرز پارس طب و حمایت از حیوانات در شهرتهران با نگهداری و بازپروری حیوانات آسیب دیده و در معرض آسیب از سال ۱۳۹۵ تا به امروز است.

تاریخچه کاشت مو در جهان

تاریخچه کاشت مو به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. در آن زمان، پزشکان سعی می کردند با استفاده از تکنیک های مختلف، مو را از ناحیه ای از بدن به ناحیه دیگر پیوند بزنند. اولین تلاش ثبت شده برای کاشت مو در سال ۱۸۲۲ توسط یک پزشک آلمانی به نام کارل فون لینکل انجام شد. او سعی کرد مو را از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر پیوند بزند، اما این تلاش ناموفق بود.

در سال ۱۸۹۷، یک پزشک ژاپنی به نام مناهیرو هودارا موفق شد مو را از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر پیوند بزند. این اولین موفقیت واقعی در کاشت مو بود.

در دهه ۱۹۳۰، پزشکان ژاپنی شروع به توسعه تکنیک های جدید کاشت مو کردند. آنها از تکنیک های مختلفی استفاده کردند، از جمله استفاده از فلپ های پوستی و استفاده از پیوندهای کوچک فولیکولی.
در دهه ۱۹۵۰، پزشکان آمریکایی شروع به مطالعه کاشت مو کردند. در سال ۱۹۵۹، یک متخصص پوست آمریکایی به نام نورمن اورنتریخ موفق شد مو را از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر پیوند بزند. این موفقیت باعث شد که کاشت مو به یک روش جراحی رایج تبدیل شود.

در دهه ۱۹۶۰، یک متخصص پوست آمریکایی به نام والتر پی. آنگر مفهوم “منطقه اهدا کننده امن” را معرفی کرد. این مفهوم بیان می کند که فولیکول های مو در ناحیه پشت سر و کناره های سر به طور مداوم رشد می کنند و می توانند برای پیوند مو استفاده شوند.

در دهه ۱۹۷۰، یک جراح آمریکایی به نام لئونارد راسمن روش جدیدی برای کاشت مو به نام “کاشت موی واحد” را ابداع کرد. این روش شامل پیوند واحدهای فولیکولی مو به جای پیوند تک تک موها بود. این روش باعث بهبود ظاهر طبیعی نتایج کاشت مو شد.

در دهه ۱۹۸۰، یک جراح برزیلی به نام کارلوس یوبل روش جدیدی برای کاشت مو به نام “کاشت موی نوار” را ابداع کرد. این روش شامل برداشتن یک نوار از پوست سر از ناحیه اهدا کننده و تقسیم آن به واحدهای فولیکولی بود. این روش باعث سرعت بخشیدن به فرآیند کاشت مو شد.

در دهه ۱۹۹۰، پیشرفت های زیادی در تکنیک های کاشت مو حاصل شد. این پیشرفت ها شامل استفاده از تجهیزات جدید، داروهای جدید و تکنیک های جدید جراحی بود.

در دهه ۲۰۰۰، کاشت مو به یک روش جراحی رایج تبدیل شد. این روش برای درمان ریزش مو، کم پشتی مو و طاسی سر استفاده می شود.