بهترین بازی های فکری برای کودکان شش ساله

بهترین بازی های فکری برای کودکان شش ساله

یکی از انواع بازی ها و الگوها در طراحی و تولید بازی های امروزی، سبک بازی که هر روز در حال پیشرفت است و طرفداران زیادی دارد، سبک بازی فکری است که طراحی، سناریو و داستان سرگرم کننده ای داشته و این امکان را به افراد می دهد تا به صورت تکی و یا گروهی  همراه با اعضای خانواده و دوستان ان سبک بازی ها را انجام و هیجان و جذابیت انها را تجربه کنند.

با طراحی و تولید بازی های متنوع در تمامی سبک ها و ژانرها توسط متخصصان و سازندگان فعال در این زمینه، بازی هایی به صورت اختصاصی برای هر سلیقه و خلقی به صورت انفرادی یا گروهی وجود دارد.

بازی فکری

از مورد توجه ترین و جدید ترین سبک های بازی های امروزی بازی های فکری هستند که از طرفداران و خواهان بسیاری در هر سن و سلیقه و تیپ شخصیتی برخوردار بوده و به نوعی امروزه در هر جمع و گروهی بازی های فکری با انواع مختلف باعث ایجاد سرگرمی، شور و هیجان می شوند.

از دیر باز بازی های فکری در هر جایی از دنیا به روش ها و مدل های سنتی اجرا و باعث سرگرمی می شدند اما امروزه بازی های فکری چیزی بیشتر از سرگرمی بای طرفداران بازی ها هستند به گونه ای از بهترین و مهم ترین روش های افزایش انواع هوش ها از جمله هوش هیجانی، هوش استراتژی، هوش برنامه ریزی و… و تقویت حواس پنج گانه و حافظه برای هر سنینی به شمار می روند که می توان از ویژگی های این نوع بازی بوسیله اجرای بازی ها استفاده کرد.

بازی فکری یکی از بازی هایی است که امروزه به لطف طراحان و متخصصان این حوزه که وقت و انرژی زیادی صرف می کنند طراحی و تولید می شود که امروزه یکی از بازی های شاخص در عرصه بازی به شمار می رود و طرفداران زیادی داشته و اولین و شاخص ترین ویژگی و جذابیت آن به هیجان این نوع بازی در دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

بازی فکری برای کودکان

بازی های فکری امروزه از تنوع بسیار بسیار زیادی در نوع بازی، ژانر بازی، سبک بازی، تعداد نفرات، استراتژی و… برخوردارهستند که از شاخص ترین تنوعات بازی های فکری در طراحی، تولید سنین مجاز برای انجام بازی های فکری است.

به گونه ای که در حال حاظر علاوه بر استراتژی، برای هر سنی با هر طرز فکر و سلیقه و تیپ شخصیتی بازی فکری طراحی و عرضه شده است که در این میان بازی های فکری مخصوص کودکان و نوجوانان و حتی بازی های فکری ویژه کودکان خردسال نیز از تولیدات بسیاری برخوردار است.

امروزه بازی های فکری چیزی فراتر از سرگرمی برای علاقه مندان به بازی ها به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین راه ها برای افزایش میزان جنبه های مختلف هوش، توسعه فردی و تجربه هیجان و جذابیت بسیار این سبک بازی ها هستند.

از اصلی ترین دلایل فارغ از ایجاد سرگرمی، شور و نشاط در بین کودکان در هنگام بازی، بازی های فکری از جنبه فواید و تاثیرات بسیار بسیار مفید و پر اهمیت به سزایی در کودکان و خرد سالان برخوردار هستند.

از جمله تاثیرات و افزایش میزان جنبه های مختلف هوش و توسعه فردی در سنین پایین در نتیجه انجام بازی های فکری ویژه کودکان و خردسالان می توان به افزایش و تقویت هوش هیجانی، هوش استراتژیک، هوش برنامه ریزی و … و تقویت حواس پنجگانه و حافظه برای هر سنی با هر سلیقه و علاقه اشاره کرد.

که انواع بازی ها در سبک و ژانر های مختلف و جذاب برای تمامی افراد در نظر گرفته شده است که می توان با انجام بازی مورد علاقه از ویژگی های مفید و هیجان انگیز این نوع بازی ها بهره برد.

بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله

همانطور که گفتیم امروزه بازی های مختلفی به ویژه خانواده بازی های فکری برای هر فرد با هر سن و سلیقه و نوع علاقه مندی وجود دارند که گروه کودکان ۶ ساله از این مسئله مستثنی نبوده و برای انها نیز انواع بازی های فکری در تنوعات بسیار طراحی و تولید می شوند که انتخاب و خریداری این نوع بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله از سوی والدین اهمیت بسیار بالایی در رشد همه جانبه انواع هوش، تربیت آنان دارد.

بازی های فکری کارتی مخصوص کودکان ۶ ساله نیز از جمله بازی های فکری ویژه گروه کودکانه است که به دلیل تنوع زیاد این بازی های فکری کارتی والدین می توانند بر اساس خصوصات و علاقه مندی کودکان ۶ ساله خود نسبت به خرداری این بازی ها از بازی تحریر اقدام کنند.

بازی های فکری کارتی برای کودکان

بازی فکری کارتی در تمامی دسته ها و سبک های بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله با هر نوع سلیقه و علاقه مندی می توان یافت شد چرا که این نوع بازی ها بوسیله استفاده از تعدادی کارت و برخی دیگر امکانات بازی ویژه طراحی شد توسط طراحان بازی های فکری فعال در این زمینه انجام می گیرند.

از مهم ترین و شاخص ترین ویژگی های بازی های فکری کارتی مخصوص کودکان ۶ ساله می توان به انواع کارت های طراحی شده با عنوان ها، نقش ها، خاصیت ها و کاربرد های مختلف اشاره کرد که باعث افزایش هوش ها و تقویت حافظه و کارایی مغز کودکان ۶ ساله در این سنین در جریان بازی می شوند.

بهترین بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله

برخی از بازی ها در بین کودکان ۶ ساله از طرفداران بسیاری برخوردار هستند چرا که هیجان و جذابیت این بازی ها باعث رشد همه جانبه هوش فردی و گروهی شده به گونه ای که کودکان بواسطه این بازی ها می توانند تمریناتی برای تقویت حافظه و توسعه فردی انجام داده و در پیشگیری از برخی بیماری ها از جمله بیماری مشکل ساز آلزایمر در سنین بالا پیشگام شوند.

در ادامه به بررسی بهترین بازی های فکری مخصوص کودکان ۶ ساله می پردازیم که تمامی این بازی های و هزاران هزار بازی فکری مخصوص انواع سنین در بازی تحریر برای خریداری وجود دارد که امکان انتخاب و خرید آسان و سریع بر اساس علایق را فراهم کرده است.

بازی اکتشاف: کودکان ۶ ساله در این بازی مهیج و جذاب به کمک دکتر شیمی دان می روند تا در آزمایشگاه شخصی او در ساخت و ترکیب مواد جدید و مهم مهم ترین نقش را ایفا کنند.

بازی دست چین: از محبوب ترین و پر طرفدار ترین بازی های فکری در بین کودکان ۶ ساله است که از هیجان و هوش بالایی برخوردار است که فقط باید در این بازی روی افزایش سرعت عمل خود کار کنند.

بازی تردست: این بازی نسخه پیشرفته تر و هیجان انگیز تر بازی فکری دست چین است که علاوه بر تقویت سرعت عمل باعث تقویت هوش و ذهن خود آگاه کودکان در سنین ۶ ساله می شود.

بازی کلوچیا: یکی دیگر از بازی های پر طرفدار در بین کودکان ۶ ساله بازی کلوجچیا است که به دلیل جذابیت و هیجان بالا در بین کودکان باعث رشد هوش استراتژیک و انواع هوش های هجانی در کودکان علاوه بر ایجاد لحظات خوش و لذت بخش در بین انها می شود.

بازی قایم موشک: در انتخاب و خریداری بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله نباید تقویت حافظه را از یاد برد به همین خاطر بهترین بازی موثر در این زمینه بازی قایم موشک است که کودکان را در یافتن هدف اصلی به چالش حافظه می کشاند.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به بررسی بازی فکری، بازی فکری برای کودکان، بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله، بازی های فکری کارتی، بهترین بازی های فکری برای کودکان ۶ ساله پرداختیم تا با مطالعه این مطلب به انتخاب بهترین باز های فکری برای کودکان ۶ ساله خود بپردازید.