سحر کردبچه ، کارآفرین حوزه ترمووود

سحر کردبچه ، کارآفرین حوزه ترمووود

یکی از صنعت های پولساز این روز های بازار ایران، صنعت چوب است که خود صنعت چوب از دسته بندی های زیادی تشکیل شده است.

یکی از محبوب ترین محصولات صنعت چوب ترمووود است که در این مقاله میخواهیم به این محصول به ویژه نوع کارآفرینی سرکار خانوم سحر کردبچه موسس ترموپاین بپردازیم، همراه ما باشید.

خرید ترمووود

ترمووود چیست؟

به ترمووود، چوب ترمو هم می گویتند که نوع خاصی از چوب طبیعی است که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته است و نسبت به چوب های دیگر دارای استحکام و ماندگاری بالاتری است.

کاربرد چوب در سازه های ساختمانی، روز به روز بیشتر می شود که از چوب ها حتی در نماهای ساختمان هم استفاده می شود که ظاهری زیبا را خلق می کند. از سوی دیگر، استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی یا نمای ساختمان، ظرافت خاصی به دیزاین شما می دهد.

در تولید چوب ترمو، از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود؛ همچنین این محصول در برابر حشرات موذی، موریانه ها، ساس و قارچ هم مقاوم است. مقاومت ترمووود به همین موراد ختم نمیشه و رنگ و شکل این نوع چوب هم سالیان سال، ثابت و مقاوم است. به همین دلیل است که مهندسان و طراحان، این محصول را انتخاب می کنند.

این نوع چوب، جایگزین مناسبی برای چوب های اشباع شده است؛ زیرا هیچ ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارد..

روش تولید ترمووود

روش های خاصی استفاده می شود تا بهترین کیفیت چوب به دست بیاید. برای تولید چوب ترمو، از چوب های زبان گنجشک (ASH) و کاج (PINE) استفاده می شود. ترمووود نوعی فناوری به حساب می آید و از این رو هر چوبی برای تولید این نوع چوب مناسب نیست و همانطور که در بخش تاریخچه گفتیم، کشورهای فنلاند، آلمان و کانادا در این زمینه پیشرو هستند.

بالاترین کیفیت چوب ترمو، فقط در بعضی از قسمت های جنگل فنلاند پیدا می شود. این کشور اروپایی، به دلیل آب و هوای خاصی که دارد، کیفیت درختانش با دیگر نقاط جهان متفاوت است.

درختانی که برای تولید ترمووود مناسب هستند، عبارتند از:

·         نوئل (PiceaAbies)

·         کاج (PinusSylvestris)

·         راش (Fagus Silvatica)

·         توس (Betula Pendula)

·         لاریکس (LarixSibirica)

·         توسکا (AlnusGlutinosa)

·         صنوبر (PopulusTremula)

·         کاج رادیانا (PinusRadiata)

·         زبان گنجشگ (Fraxinus Excelsior)

چه عواملی در قیمت ترمووود تاثیرگذار است؟

نوع، طرح، رنگ و ضخامت، متراژ، زمان اجرا و مواد اولیه از عوامل تاثیرگذار در قیمت ترمووود است؛ حتی بعضی اوقات، نوع فرآیند حرارت دهی چوب نیز در قیمت دخیل است.

ما در ترموپاین، ترمووود فنلاندی و ایرانی موجود داریم و بستگی به هزینه و سلیقه ای که دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. همانطور که گفتیم، فنلاند، بهترین کیفیت را دارد و اگر برای شما بحث هزینه مهم است، ما به شما ترمووود ایرانی را پیشنهاد می کنیم که مقرون به صرفه تر است.

کاربرد ترمووود

امروزه طراحی های خاصی را می بینیم که با استفاده از صنایع مختلف، پیاده سازی شدند؛ یکی از این صنایع، صنعت چوب و حرارت دادن به آن برای استحکام و بالا بردن مقاومت است که این امکان را به ما می دهد تا از چوب، در جاهایی استفاده کنیم که قبلا امکان نداشت. از ترمووود در داخل و بیرون از ساختمان می توان استفاده کرد.

استفاده در بیرون از ساختمان

به علت بارش باران و برف و عوامل دیگر، استفاده از چوب در نمای ساختمان قبلا امکان پذیر نبود اما حالا با ظهور چوب ترمو، چوب ها در مقابل رطوبت و حشرات مقاوم شدند که طراحان زیادی از آن، در نمای ساختمان استفاده می کنند. به عنوان مثال، از ترمووود در این موارد می توان استفاده کرد:

·         سقف بالک

·         ساخت آلاچیق

·         استفاده در نما ساختمان

·         کفپوش کردن آلاچیق

·         نرده های بالکن و نما

استفاده در دکوراسیون داخلی

از گذشته، انسان ها برای دکوراسیون خانه، علاقه زیادی به چوب داشتند و هنوز هم محصولات مختلفی از جنس چوب را در قلب خانه ها می توانیم ببینیم. شما از ترمووود هم می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان یا شرکت استفاده کنید؛ مثلا:

·         کفپوش و پارکت اتاق ها

·         ساخت درب و پنجره

·         استفاده در سونا

·         ساخت پله

·         استفاده برای ساخت اسباب اثاثیه مثل مبلمان

مزایای ترمووود

·         وزن کم و سبک نسبت به متریال های دیگر

·         باعث حفظ رطوبت محیط در استانداردهای لازم می شود

·         تغییرات ناگهانی دما (گرما به سرما و سرما به گرما) را نرمال می کند

·         نصب سریع، تمیز

·         مقاومت بیشتر در برابر آتش، آب و عوامل طبیعی دیگر

·         عدم آسیب رساندن به محیط زیست

·         عایق صدا

·         مقاوم در برابر تغییر شکل

·         مقاوم در برابر حمله حشرات

انواع ترمووود

به طور کلی، اگر بخواهیم انواع چوب ترمو را بررسی کنیم، باید از دو جنبه تولید و گونه چوب دسته بندی کنیم.

انواع ترمووود از نظر تولید

·         مدل ترمو-اس (Thermo-S): بسیار محبوب است و پایداری آن، به نیاز شما بستگی دارد. در این مدل، چوب را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند. از این مدل، بیشتر در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود و در نمای ساختمان، زیاد دوام نمی آورند.

·         مدل ترمو-دی (Thermo-D): این مدل، کاربرد بیشتری دارد و مقاومت بالاتری هم از مدل اس دارد و به همین دلیل، در نمای ساختمان هم استفاده می شود. در این مدل، چوب را تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند. در دکوراسیون داخلی هم بیشتر در حمام و توالت ها استفاده می شود؛ چرا که در این محیط ها رطوبت بالاتر است.

انواع ترمووود از نظر گونه چوب

·         ترمووود با چوب نرم (Soft Wood): این گونه چوب، ضعیف هستند. چوب های نرم از درختان سوزنی برگ مثل سرو، صنوبر و کاج تولید می شود. به علت سبکی و قیمت ارزان، ترجیحا در دکوراسیون داخلی استفاده شود اما در نما ساختمان هم کاربرد دارد.

·         ترمووود با چوب سخت (Hard Wood): این گونه چوب، مقاوم تر است. چوب های سخت از درختان پهن برگ مثل چوب درخت گردو، بلوط، گیلاس و راش تولید می شود. بیشتر در نمای ساختمان ها کاربرد دارند.

·          

روش نصب ترمووود

·         روش پیچ از رو: در این روش، چوب ترمو را با پیچ از رو محکم می کنند ولی باید بگوییم که پیچ ها دیده می شوند.

·         روش فاق و زبانه: در این روش به صورت زبانه، ترمووود را لای فاق قرار داده که در این صورت عمل استحکام توسط فاق صورت می گیرد.

·         روش نصب با کلیپس: روش مرسومی است که در آن زیرسازی صورت می گیرد و سپس روی آن چوب ترمو کشیده می شود. هزینه این روش بالا است اما نمای زیبایی دارد. زیرسازی توسط آهن کشی و یا پروفیل های گالوانیزه انجام می شود و ترمووود با استفاده از کلیپس، به آن ها متصل می شود. مزیت دیگر این روش، استحکام بیشتر است.

رنگ ترمووود

رنگ ترمووود به دما و مدتی چوب تحت حرارت قرار گرفته، بستگی دارد. طیف های مختلف رنگ، به دلیل متفاوت بودن تراکم چوب ها است. معمولا چوب ترمو در طیف رنگی قهوه ای روشن تا بلوطی یا حتی عسلی متفاوت است اما به طور کلی، هر چه حرارت بالاتر باشد، چوب رنگی تیره تر به خود می گیرد.

مقاله مرتبط: رنگ مخصوص ترمووود

نگهداری از ترمووود

در صورت لزوم، هر از چند گاهی سطح چوب ترمو را تیمار کنید؛ چرا که رنگ قهوه ای چوب به مرور زمان، تحت تاثیر اشعه فرابنفش خورشید قرار می گیرد و مات و خاکستری می شود. رنگ قهوه ای چوب را با استفاده از دترجنت های مناسب و تیمار سطحی چوب، بازیابی کنید. تعداد دفعات عملیات تعمیر و تیمار، به میزان استفاده و شدت قرارگیری مقابل اشعه فرابنفش بستگی دارد.

به طور معمول، سطح چوب ترمو هر ۱۵ سال یک بار نیاز به تیمار مجدد و رنگ کاری دارد. استفاده از روکش های مناسب و با کیفیت، باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه و زمان می شود؛ چرا که این فرآورده ها طول عمر بیشتری دارند.

سحر کردبچه

نوع کارآفرینی سرکار خانوم کردبچه در نوع خودشون جالبه و بخشی از آن را اینجا برای شما شرح میدهیم:

·        استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخت ترمووود

·        پشتیبانی مشتریان با بهترین روش های موجود در ایران

·        ارایه بهترین نوع ترمووود در ایران با بهترین قیمت

·        ارایه و بازاریابی در چند جبهه مثل سایت و اینستاگرام

منبع این مقاله وب سایت ترموپاین می باشد!