بهترین سوله سازی

بهترین سوله سازی

بهترین سوله سازی

بهترین سوله سازی را با آگاهی پیدا کنید نه با حرف دیگران و معرفی در اینترنت، اما چطور؟ منظورم از این گفته چیست؟

در سایت نوین سوله که یکی از معروف ترین برند های این شاخه است نوشته شده:

هیچوقت به یک سوله سازی اطمینان نکنید بلکه آگاهی خود را قبل از خرید سوله بالا ببرید!!!

این نکته واقعا نکته قابل تاملیست و توجه به آن بسیار واجب است. در سوله سازی راه های کلاه برداری بسیار زیاد است و عملا یک سوله ساز میتواند ( به عنوان مثال ) یک سوله ای را که قیمتش متری ۸۰۰.۰۰۰ تومان است را به شما ۶۰۰.۰۰۰ تومان قرارداد ببندد و در نهایت از شما بیش از ۹۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دریافت کند، والبته به صورت کاملا قانونی و بدون اینکه شما بتوانید از آن شکایت کنید. احتمالا تا الان برای شما سوال پیش آمده که چطور همچین موضوعی امکان دارد؟

جواب سوالات شما در مقاله ای منتشر شده که تمام روش های کلاهبرداری را به شما توضیح میدهد و برای دیدن این موضوع شما میتوانید بر روی کلمه سوله سازی کلیک فرمایید.

اگر وارد لینک بالا شدید کمی پایین تر که برید به همان جمله قرمز بالا خواهید رسید که از طریق آن جمله میتوانید به محتوایی که گفته شد برسید.

روش های کلاه برداری در سوله سازی

خب همانطور که گفته شد و در لینک بالا توضیحات کلی و جامعی در رابطه با انواع کلاهبرداری میدهد و روش های مقابله با آن را میگوید اما در اینجا نیز چکیده ای از آن را با شما در میان میگذاریم:

اولین روش استفاده کردن از آهن آلات ارزان قیمت است. حال چطور؟ بهترین برند فولاد در ایران برند فولاد مبارکه اصفهان است که قطعا گرانترین نیز هست اما در این میان برندهایی هستند که با ۲۰% پایین تر از آن قیمت، فولاد به بازار عرضه میکنند که البته اینها هم در کل بد نیستند اما قزعا کیفیت آنها کمی ئایین تر از ورق فولاد مبارکه میباشد و استفاده آن فاجعه نیست اما باید بدانید که این برند ها ارزانتر هستند و اما فاجعه در اینجا نیست، فاجعه زمانی رخ میدهد که برخی از سوله سازان ورق های دست دوم نوردی و لوله را که اتفاقا اغلب با برند فولاد مبارکه نیز هستند در سوله شما به عنوان ورق نو استفاده کنند. جالب است بدانید که اختلاف قیمت نو و دست دوم آن در سوله سازی قریب به ۵۰% میباشد.

نکته بعدی کلاهبرداری وزنیست. حال این چظور انجام میشود:

وزن در سوله سازی عملا قیمت سوله را مشخص میکند اما اصولا سوله سازی ها تلرانس بالایی از اختلاف وزنی را در قرارداد های خود میگذارند و یا تغییر وزنی و قیمتی را باز میگدارند در قرارداد. برای بهتر متوجه شدن این موضوع دو بند از یک قرارداد را برای شما مثال میزنم:

  • وزن سازه شما ۸۰ تن برآورد میشود

تبصره: وزن سازه به صورت تخمینی حساب شده و قیمت و وزن نهایی بر اساس برگ باسکول مشخص خواهد شد و کارفرما باید طبق آن اقدام به تسویه حساب کند!!!

حال در این دو بند از یک قرارداد سوله سازی چه اتفاقی رخ میدهد؟ فرض کنید که سازه شما قرار است که ۹۰ تن وزن داشته باشد اما سازنده ای ادعا میکند که میتواند با ۸۰ تن سوله شما را بسازد، خب در اینجا شما هم به طبع میپذیرید ، چرا؟ چون قیمت پایین تر است و قرار است که طبق آیین نامه ها هم ساخته شود، این یعنی کاملا استاندارد. اما بعد از گداشتن آن بند اگر سوله سازی اسکلت فلزی شما را به ۱۲۰ تن وزن به شما تحویل داد چه؟

سادست، شما مجبورید که هزینه را بر اساس ۱۲۰ تن به آن بدهید!!!

خب پس میبینید که بسیار هم منطقیست و مطمُن باشید که اگر آگاهی نداشته باشد قطعا متضرر خواهید شد. و اما این موارد بسیار زیاد است و شما میتوانید تمامی روش های کالاهبرداری را بدانید، برای اینکار کافیست بر روی کلمه خرید سوله کلیک کنید و شروع به خواندن ادامه این مطالب بکنید.

کلاهبرداری در سوله دست دوم

و اما این موضوعات در بخش سوله دست دوم به شدت زیاد تر است و عملا روش های کلاهبرداری در سوله سازی و در قسمت سوله دست دوم به شدت افزایش دارد. پس اگر به سوله دست دوم فکر کرده اید حتما این مطلب را بخوانید:

قبل از شروع روش های کلاهبرداری کافیست یک نکته را بدانید تا کنجکاو شوید به خواندن ادامه مطلب:

وقتی که یک سوله ساز میخواهد سوله ای را بسازد میبایست نقشه سازه را طبق آیین نامه های سازمان نظام مهندسی طراحی کند و سئس آن را طبق نقشه بسازد. حال سازمان نطام مهندسی و آیین نامه های آن چیست؟

نظام مهندسی سازمانیست که نظارت میکند بر کلیه ساخت و ساز ها و برای سازنده ها قوانینی را گداشته است. به عنوان مثال میگوید که بار برف شهر تهران ۱۵۰ کیلو گرم بر متر مربع است، و سوله سازان باید برای تهران به طرزی سوله را بسازند که اگر ۱۵۰ کیلو گرم برف در هر متر مربع آن بارید ، سازه تحمل آن بار را داشته باشد. یا مثلا میگوید سرعت تند باد در تهران تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که باید سازه تحمل این را داشته باشد. اینها فقط دو مورد از صدها قانون است. حال به این موضوع توجه کنید که بار برف، باد ، زلزله و…. در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است، مثلا سوله سازی در شهر دماوند باید توان تحمل ۲۰۰ کیلوگرم برف را داشته باشد و این میزان از شهر تهران بیشتر است، حال خودتان بیندیشید که آیا سازه ای که در تهران بوده میتواند در دماوند هم باشد؟؟؟ جواب شما هم مطمُنن منفیست چرا که سازه در تهران برای تحمل بار برف حداکثری تهران ساخته میشود و قطعا اگر به دماوند انتقال داده شود ، با یک برف حد اکثری اسیب میبیدند و کاملا فرو میریزد.

همین داستان یکی از مواردی است که سوله دست دوم را محدود میکند.

یا یکی دیگر از موارد آن خوردگی فولاد و زنگ زذگی آن در مرور زمان است که خود بسیار خطر آفرین است. اما اینها هم عمق فاجعه ای که در ایران رخ میدهد نیست، فاجعه آنجاست که بیش از ۹۰% این سازه ها اصلا دست دوم نیستند و همه از ورق های ضایعات و فولاد نوردی ساخته میشوند. و اینها بخش بسیار کوچیکی از این دست بود. حال اگر به دنبال سوله دست دوم هستید لینک زیر را دنبال کنید تا به شما به صورت کامل انواع کلاهبرداری ها در این شاخه و همچنین راه خرید سالم آن را آموزش دهیم. پس همین حالا بر روی کلمه سوله دست دوم کلیک فرمائید.