تمام دارایی‌های بلوکه شده آزاد شود/ تحریم‌ها کاملاً لغو شوند

تمام دارایی‌های بلوکه شده آزاد شود/ تحریم‌ها کاملاً لغو شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: هفته قوه قضائیه را به همه کارکنان، قضات و مدیران سیستم قضائی کشور تبریک گفته و امیدوارم جریان عدالت‌محوری در این سیستم روز به روز درخشان‌تر و تأثیرگذارتر باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از توافق مجدد در خصوص برجام حمایت مشروط می‌کنیم، مشروط به آنکه منافع اقتصادی کشورمان تضمین گردد، تحریم‌ها کاملاً لغو شوند، گردش مالی ارزی توسط بانک مرکزی کشورمان با بانک‌های مرکزی و بانک‌های سایر کشورها برقرار شود و تمام دارایی‌های بلوکه شده آزاد شود و نفت ما بدون ممانعت به فروش برسد.

وی ادامه داد: به دولت به ویژه وزارت امور خارجه هشدار می‌دهم که تحت تأثیر سفرهای تشریفاتی مقامات اروپایی قرار نگرفته و قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای عمل قرار گیرد.

زاهدی متذکر شد: شب گذشته رئیس جمهور گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و راهبردهای دولت ارائه کرد که امیدوارکننده بود. برنامه‌های میان مدت و درازمدت نباید مانع پیگیری امور جاری و کوتاه مدت شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه معیشت، گرانی و تورم فضای خوبی در کشور ندارد، گفت: احساس عمومی بر آن است که دولت تسلطی بر کنترل و نظارت بر قیمت‌ها ندارد. افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت پاسخگوی تورم ایجاد شده نیست. افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، اقلام خوراکی به ویژه کالاهای اساسی، سیمان، شن، وسایل خانگی و روغن موتور فشار زیادی را بر اقشار حقوق‌بگیر وارد کرده است. هر چه زودتر کارت یارانه کالای اساسی بین اقشار مختلف توزیع تا ضمن توجه به این قشرها، همراهی آنان را برای به ثمر نشستن جراحی اقتصادی شاهد باشیم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: امیدوارم رتبه‌بندی فرهنگیان آنطور که شایسته معلمان آموزش و پرورش است، هر چه زودتر عملیاتی شود. مصلحت نیست که بیش از این، قانون رتبه‌بندی فرهنگیان به تأخیر بیفتد.

منبع : مهر