ثروتمند شدن من از افتادن یک آجر شروع شد

ثروتمند شدن من از افتادن یک آجر شروع شد

در پیاده رو مشغول قدم زدن بودم و به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خود بود که ناگهان یک آجر چند قدم آن طرف تر از بالای داربست بر روی زمین افتاد. من این اتفاق را یک نشانه در نظر گرفتم و کسب و کار خود را در زمینه انواع آجر سفالین، قزاقی و کف راه اندازی کردم.

آجر سفالین

آجر سفال دارای رنگ بندی می باشد که دو رنگ گلبهی و زرد آن بسیار متداول است. آجر سفالین صنعتی که به ۲ صورت تولید می شود که شامل: پرسی؛ که با استفاده از فشردن خاک درون قالب تولید می شود و هر چهار طرف آن دارای نما می باشد، که فقط آجر سفال قرمز با استفاده از این شیوه تولید می شود و تمام مراحل تولید آن به صورت اتوماتیک خواهد بود و الکترودی؛ که بیشتر آجر های سفالی با این شیوه تولید می باشد و قیمت آن نسبت به سایر آجر ها ارزان تر و پرکاربردترین است. ۶۰ درصد سطح آجرهایی که تولید می‌شوند، سوراخ می شود به عنوان مثال: آجر سفالی ۷ سانتی دارای ۴ سوراخ و ۲۰ سانتی دارای ۹ سوراخ می باشد.

از جمله دیگر مزایای استفاده از آجرسفالی، استفاده از ملات سیمان کمتر در زمان نصب نسبت به سایر آجر ها می باشد و همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه کارگر به دلیل وزن کم و راحتی جابجایی آن است، و به دلیل سوراخ هایی که بر روی این آجرها وجود دارد، موجب عایق صدا و حرارت بودن آن ها نیز می‌شود.

این آجرها بر اساس کیفیتی که تولید می شوند به سه دسته تقسیم می شود، که شامل: آجر سفال ممتاز، آجر سفال درجه یک و آجر سفال درجه دو می باشد.

آجر قزاقی

این آجر قزاقی صورت دستی و یدی تولید می شود برای تولید آن ابتدا خاک رس درون قالب ریخته می شود و سپس قالب به داخل کوره هدایت می شود مدت زمانی که قالب در کوره می ماند بر رنگ آن تاثیر دارد اگر آجر تیره رنگ مانند قهوه ای نیاز داشته باشید باید مدت زمان بیشتری در کوره بماند و در صورتی که آجر با رنگ روشن مد نظر شما است باید پس از مدت کوتاهی قالب را از کوره خارج سازید این کوره دمای بسیار زیادی دارد از این رو در هنگام کار باید نکات ایمنی کامل رعایت شود تا دچار آسیب و سوختگی نشوید می توانید از ترکیب آجرهای رنگی برای نمای خارجی و بیرون ساختمان استفاده کنید و بدون ابزار خاص از کنار هم قرار دادن آنها طرحی بسیار زیبا و جالب ایجاد کنید آن به شکل چهارگوش کاملا مسطح می باشد که ارتفاع کمی دارد و اندازه طول و عرض آن کاملا استاندارد است از این رو زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد.

آجر کف

در این جا تصمیم داریم تا اطلاعاتی در باره قیمت آجر کف در اختیار شما بگذاریم. در واقع قیمت گذاری آجر نیز مانند دیگر محصولات نسبت به کیفیت و کار بردی که دارد، متغیر می باشد چرا که آجر ها دارای انواع مختلفی می باشند که در امور مختلفی کار برد دارند. برای مثال آجر های نما با این که زیبایی بسیاری دارند، اما دوام آجر های ضد زلزله را ندارند. از همین رو شما می توانید انواع آجر لفتون سوراخ دار مختلف را در قیمت های متغیر در بازار مشاهده کنید.

 انتخاب شما باید نسبت به نیازتان باشد، چرا که یک انتخاب اشتباه می تواند بسیار خطر ناک باشد و یا حتی باعث آسیب دیدگی دیگران شود. پس قبل از خرید آجر های کف در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که چه نوع از آجر برای شما و ساختمان مورد نظر و همچنین محل به کار گیری این آجر ها مناسب می باشد و سپس برای خرید اقدام کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن و مطمئن را داشته باشید.