حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید

حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس صدریان فر بیان کرد: پس از بارش‌های ۲۹ آبان که در پاییز گذشته اتفاق افتاد بارندگی مؤثری در حوضه‌های آبریز خوزستان نداشتیم که این امر نگرانی‌هایی را برای مردم و کشاورزان ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام اینکه حدود ۹۷ درصد مخازن خوزستان آبگیری شده بود، اضافه کرد: در هفته نخست فروردین ماه شاهد ورود ۲ سامانه قدرتمند بارشی در حوضه‌های آبریز منتهی به استان بودیم.

وی افزود: مجموع حجم سدهای خوزستان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ روز گذشته به یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون مترمکعب رسید که ترتیب آن در زنجیره باران ۸۸۹ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز دز ۴۸۰ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز کرخه ۲۶۵ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز مارون ۱۶۳ میلیون مترمکعب و در حوضه آبریز جره ۲۶ میلیون مترمکعب است.

صدریان فر، حجم خالی مخازن سدهای خوزستان را هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: رودخانه‌های میانی خوزستان در پایین‌دست فعال شدند به طوری که در دشت بزرگ به ۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و در ۲ روز آینده به اهواز خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: دبی سد دز به پیک سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسیده که احتمال می‌رود در روزهای آینده خروجی آن در راستای مدیریت سیلاب افزایش یابد.