حضور هدفمند منطقه آزاد ایران نمایشگاه عراق

حضور هدفمند منطقه آزاد ایران نمایشگاه عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی در سمینار صنعت گردشگری با حضور شرکت‌های و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای مختلف در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق افزود: توسعه سرمایه گذاری در گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها و نیازهای گردشگران از جمله احداث هتل، خطوط حمل و نقل، مراکز تفریحی در مناطق آزاد ایران دنبال می‌شود.
عبدالملکی، دومین اقدام این مناطق را تبادل گردشگران و علاقمندان به سفر عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل گردشگران خارجی و ایرانی با وجود ۷ منطقه آزاد با پتانسیل عالی برای گردشگران می‌تواند سودآور باشد، لذا در این نمایشگاه به دنبال عقد تفاهم نامه با شرکت‌ها و فعالان گردشگری برای راه اندازی تورهای گردشگری ترکیبی و تبادل گردشگر هستیم.
وی اضافه کرد: گردشگری و سیاحت از سفارش‌های دین اسلام است و تا جایی که برای انسان‌ها مقدور باشد اگر می‌توانند به این کار اقدام کنند زیرا سفر هم باعث تقویت اقتصاد و هم ارتقای فرهنگ‌ها می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه عنصر هیجان انسان‌ها باید در سفر مدیریت شود اضافه کرد: گردشگری هم باعث تأمین عنصر هیجان و تأمین آرامش جوامع و هم باعث سود آوری اقتصادی می‌شود لذا باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رونق گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی کشورها است

عبدالملکی با بیان اینکه رونق گردشگری که سود اقتصادی برای هر کشوری دارد نیازمند همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه کشورها بسیار اهمیت دارد لذا در راه اندازی گردشگری سلامت، ورزشی، خرید و … همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خاورمیانه به واسطه وجود ادیان و مهد پیامبران بیشترین آثار تاریخی و گردشگری را دارد افزود: طبیعت بکر، جغرافیای عالی و آثار تاریخی ایران بهترین هدف و مقصد گردشگری را شکل داده و که می‌تواند در اقتصاد تأثیر فراوانی داشته باشد.