خانواده‌های دارای ۳ فرزند در استان سمنان زمین دریافت می‌کنند

خانواده‌های دارای ۳ فرزند در استان سمنان زمین دریافت می‌کنند

سعیده همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در استان سمنان زمین واگذار خواهد شد، ابراز کرد: عزم جدی برای اجرای قانون جمعیت و حمایت از جوانی وجود دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که با تسریع در امور واگذاری اراضی، تا پایان خرداد ماه بتوانیم به خصوص در شهرهایی که محدودیت‌هایی در قبال زمین واگذاری نهضت ملی مسکن ندارند، آئین رونمایی و واگذاری زمین را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر برگزار کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان از ابلاغ آئین واگذاری در استان به خصوص در مکان‌هایی که محدودیت‌های زمین نیست خبر داد و گفت: خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند مشمول تحویل زمین برای ساخت خانه می‌شوند.

همتی با بیان اینکه با شرایط که در قانون وجود دارد زمین تحویل این خانواده‌ها خواهد شد، ابراز کرد: یکی از شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی این است که ۲۰۰ متر باید متراژ زمینی باشد که به خانواده‌های متقاضی اعطا خواهد شد.

وی همچنین درباره استقبال از طرح و همچنین متقاضیان ابراز کرد: تاکنون بیش از ۲۰ قطعه زمین به خانواده‌های واجد شرایط طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه تسریع روند واگذاری اراضی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در کارگروه جمعیت استان مصوب شده است، گفت: تمام دستگاه‌ها در این زمینه همکاری خواهند داشت.

همتی افزود: در قانون تاکید شده که محل تولد فرزند و پدر باید نرخ باروری کمتر از ۲.۵ درصد داشته باشد که این بسیار اهمیت دارد اما اگر خانواده‌ای دارای فرزند سوم می‌شود، برای بار دوم هم می‌تواند از ظرفیت مسکن ملی استفاده کند.

وی گفت: اما اگر این خانواده‌ها از قبل ثبت نام نهضت ملی مسکن را انجام داده باشد، به اختیار خودش می‌تواند از همان نهضت ملی استفاده کند این خانواده‌ها همچنین می‌توانند از آن طرح انصراف داده و مجدد برای زمین خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر نام نویسی کند.