خدمات‌رسانی بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه به زوار امام رضا(ع)

خدمات‌رسانی بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه به زوار امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: به منظور خدمات رسانی بهداشتی و درمانی مطلوب به زوار پیاده حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام که در دهه آخر ماه صفر مسیر نیشابور تا حرم رضوی را پیاده روی می‌کنند، بیمارستان تخصصی سیار ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه با حداکثر امکانات بهداشتی درمانی تخصصی و کادر رمانی متخصص به بهره برداری رسیده و آماده خدمات رسانی به این زوار به‌صورت رایگان می‌باشند.

سردار اخوان با اشاره به اینکه بیمارستان تخصصی صحرایی ثامن الائمه مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه با ظرفیت ۱۲۸ تختخواب در مسیر روستای ملک آباد بخش احمد آباد شهر مشهد به منظور ارائه خدمات درمانی به زوار امام رضا علیه السلام در حال خدمات رسانی به بیش از ۵ هزار بیمار در روز است احداث این بیمارستان را یکی از اقدامات جهادی و ارزشمند نیروی زمینی سپاه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این بیمارستان تمام خدمات درمانی بیمارستانی را به زائرین ارائه می‌دهد گفت: این بیمارستان صحرایی تخصصی دارای بخش‌های همچون اورژانس، بخش‌های بستری، مجزا مردان و زنان، تصویر برداری(سونوگرافی، رادیو گرافی دیجیتال)، اتاق عمل و CSR، بخش‌های ویژه آی سی یو به تعداد ۱۰ تخت و ۶ تخت سی سی یو، آزمایشگاه، داروخانه، همچنین کانتینرهای پشتیبانی کننده شامل: موتور برق، اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری. پزشک عمومی و متخصصین: جراح عمومی، بیهوشی، ENT، داخلی، تصویربرداری، قلب و عروق، ارتوپدی و… می‌باشد.

به گفته معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در این بیمارستان ۱۰ پزشک متخصص در بخش‌های جراحی عمومی، چشم پزشکی، بیهوشی، قلب و عروق و ارتوپدی، ENT و … مستقر شده‌اند. و بیش از ۶۰ نفر کادر درمان در این مجموعه بیمارستانی مشغول خدمات رسانی هستند.

سردار اخوان با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط این مرکز تا پایان ایام شهادت امام رضا علیه السلام و برگشت زوار ادامه خواهد داشت. گفت: این بیمارستان در ایام اربعین حسینی در خاک عراق برای خدمات رسانی بهداشتی در مانی به زوار امام حسین علیه السلام فعالیت رضایت بخشی داشت.

صبح امروز چهارشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) هم سردار اشعری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی از این بیمارستان بازدید کرد و جهت بهبود کیفیت مطلوب خدمات رسانی دستوراتی را صادر کرد.

گفتنی است طبق سنت هر ساله جمعیت زیادی در دهه آخر ماه صفر همزمان با شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام جهت زیارت آن امام همام در دو مسیر نیشابور تا حرم مطهر به طول ۱۳۰ کیلومتر و مسیر غربی استان خراسان رضوی شهر قوچان به طول ۱۵۰ کیلومتر را پیاده روی می‌کنند.

جاده‌های تربت حیدریه، نیشابور، قوچان، فریمان، کلات و سرخس محل تردد زائران پیاده امام رضا (ع) هستند.

بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در ۳۵ کیلومتری مشهد در منطقه ملک آباد مستقر است.