رویدادهای مهم ورزشی جهان در سال ۲۰۲۴/ زمستان داغ و تابستان مهیج

رویدادهای مهم ورزشی جهان در سال ۲۰۲۴/ زمستان داغ و تابستان مهیج

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود به سال ۲۰۲۴ میلادی، رویدادهای مهمی در سراسر جهان در این سال برگزار خواهد شد که توجه طرفداران فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی را به خود معطوف کند. پس آنکه دنیا از اواخر سال ۲۰۱۹ درگیر همه گیری کرونا شده بود بسیار از مسابقات مهم ورزشی به تعویق افتاد یا بدون حضور تماشاگر برگزار شد و حتی برگزارکنندگان تصمیم به لغو این مسابقات گرفتند. اما با آغاز سال ۲۰۲۴ مسابقات ورزشی قرار است بدون مشکل برگزار شود و سالی پرالتهاب را برای ورزشکاران و هواداران رقم بزند.

جام ملت‌های آسیا

این سال با مسابقات جام ملت‌های آسیا در تاریخ ۲۲ دی با حضور ۲۴ تیم برتر آسیا در کشور قطر آغاز خواهد شد و تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت. تیم ملی فوتبال ایران هم در این رقابت‌ها حاضر است و در مرحله گروهی با تیم‌های فلسطین، امارات و هنگ کنگ رقابت دیدار خواهد کرد. این هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

جام ملت‌های آفریقا

یک روز پس از آغاز جام ملت‌های آسیا، تورنمنت جام ملت‌های آفریقا در تاریخ ۲۳ دی تا ۲۲ بهمن در کشور ساحل عاج با حضور ۲۴ تیم آفریقایی برگزار خواهد شد. این رویداد سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا خواهد بود.

یورو ۲۰۲۴

در قاره اروپا هم طرفداران فوتبال در فصل تابستان شاهد مسابقات یورو ۲۰۲۴ خواهند بود. هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۲۲ تیر با حضور ۲۴ تیم برتر در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

کوپا آمریکا

یک هفته پس از آغاز جام ملت‌های اروپا، چهل و هشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به «کوپا آمریکا» هم از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۲۴ تیر با حضور ۱۶ تیم به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود. در این دوره برای نخستین بار ۶ تیم از کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف هم به جمع تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی افزوده شده اند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس

حدود یک ماه پس از جام ملت‌های اروپا و مسابقات کوپا آمریکا، جهان ورزش شاهد برگزاری مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی مسابقات المپیک خواهد بود. این دوره از رقابت‌ها از تاریخ ۳ مرداد تا ۲۱ مرداد در کشور فرانسه برگزار خواهد شد. ورزشکارانی از ٢٢ رشته ورزشی از سراسر جهان، با شرکت در ۵۴٩ رویداد، طی یازده روز به رقابت با هم خواهند پرداخت.

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

پس از مسابقات المپیک، نوبت به مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ می‌رسد که با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی از ۱۸۴ کشور جهان از ۷ تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

لیگ قهرمانان آسیا و اروپا

مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم در حالی برگزار خواهد شد که تیم فوتبال سپاهان به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد و در تاریخ‌های ۲۳ و ۳۰ بهمن در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هم قرار است بهمن و اسفند سال جاری برگزار شود.