صالحی امیری:تنها راه تداوم موفقیت ورزش داشتن برنامه استراتژیک است

صالحی امیری:تنها راه تداوم موفقیت ورزش داشتن برنامه استراتژیک است

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به ریاست سیدرضا صالحی امیری وزیر ورزش و با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش در آکادمی ملی المپیک آغاز شد. علاوه بر صالحی امیری و سجادی دیگر مدیران کمیته و وزارت همراه با روسای فدراسیون های ورزشی هم در این مجمع حضور دارند.

حضور دبیرکل و غیبت سرپرست فوتبال

کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی الملیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک به دلیل ابتلا به کرونا به صورت وبینار در جریان این مجمع قرار می گیرد.  نمایندگان کمیسیون ورزشکاران همراه با مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال از غایبان مجمع بودند. به جای سرپرست فدراسیون فوتبال، کامرانی فر دبیرکل او حضور یافته بود.

نیاز ورزش برنامه استراتژیک است

در آغاز مجمع سیدرضا صالحی امیری ضمن تقدیر از اعضای مجمع و کسانی که در راه اعتلای ورزش تلاش می کنند، گفت: امروز اساس و اصول موفقیت مدیران به برنامه استراتژیک نیاز دارد، از سال ٩٦ برنامه استراتژیک کمیته را تدوین کردیم و در گام اول انسجام و تعامل میان کمیته و وزارت ورزش را مورد تاکید قرار دادیم.

وی ادامه ادامه داد: در پایان ماموریت چهار ساله ام تاکید می کنم که تنها راه تداوم موفقیت ورزش پذیرش همین استراتژیک است.

ثبات جای تغییرات را گرفت

صالحی امیری با تاکید بر اینکه طی چهار سال گذشته از نفاق دوری و بر مبنای هماهنگی و تعامل با وزارت ورزش پیگیر اهداف و ماموریت ها بودیم، خاطرنشان کرد: استراتژیک تغییر را به جای ثبات در برخی موارد سرلوحه قرار دادیم، در این زمینه خروج از مدال آوری محض و اجتماعی کردن ورزش را مبنای کار قرار دادیم، حضور قهرمانان و مربیان در دل حوادث و بودن در کنار هم به آنها هویت اجتماعی می دهد.

اقدامات صالحی امیری در کمیته المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک از تاسیس موزه ملی ورزش به عنوان یکی از اقدامات پایه ای و اساسی در مدیریت چهار ساله یاد کرد و اینکه در آستانه المپیک از جام ارجان رونمایی و آن را به جهان معرفی کردیم.

تدوین تاریخ شفاهی، برگزاری بیش از ٤٠٠ نشست با مقامات بین المللی و افزایش قابل توجه بودجه کمیته ملی المپیک از دیگر مواردی بود که صالحی امیری در تشریح گزارش عملکرد کمیته از انها یاد کرد. وی در این زمینه از نظام تخصیص بودجه به فدراسیون ها یاد کرد که برای نخستین بار در دوره وی ملاک حمایت مالی از فدراسیون ها قرار گرفت.

فعالیت ۱۸ کمیسیون برای نظرات مشورتی

صالحی با تاکید در اینکه خدمات آموزشی از دیگر گام هایی بود که کمیته ملی المپیک در برنامه داشت به تشکیل و آغاز به کار کمیسیون های ١٨ گانه اشاره کرد که به عنوان بازوان مشورتی کمیته فعالیت داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه طی این مدت رسانه را رکن چهارم ورزش لحاظ کردیم، تصریح کرد: توجه به جایگاه رسانه گام چهارمی بود که در قالب برنامه های استراتژیک برداشتیم.

گزارش کامل این مجمع در همین خبر منتشر خواهد شد…

منبع : مهر