سرمایه‌ گذاری ۳۵ میلیارددلاری جنرال‌ موتورز در بخش باتری

سرمایه‌ گذاری ۳۵ میلیارددلاری جنرال‌ موتورز در بخش باتری

تولید خودروهای برقی تبدیل به‌یک رقابت هیجان‌ انگیز بین خودروسازان بزرگ دنیا شده است. در این بین دیگر تنها خودروهای کوچک هدف‌ برقی‌سازی نیستند و برندهای معتبر خودروسازی محصولات اس‌یووی سایز بزرگ و پیکاپ‌های خود را نیز وارد روند برقی‌سازی کرده‌اند. قطعا این خودروها نیازمند باتری‌های متفاوتی نیز هستند و شرکت جنرال‌موتورز که به‌تولید خودروهای درشت‌اندام مشهور بوده، چندسالی است کار روی خودروهای برقی و البته سرمایه‌گذاری چشمگیر روی باتری‌های این دسته از خودروها را آغاز کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، جنرال‌موتورز برای توسعه محصولات برقی خود نقشه راه مناسبی دارد و به‌همین دلیل قرار است کارخانه‌های بیش‌تری را در زمینه ساخت باتری‌ به‌مجموعه‌اش اضافه کند. براساس پیش‌بینی‌ها این شرکت قرار است تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۵ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

به‌این ترتیب درماه‌های پیش رو نیز شرکت جنرال‌موتورز در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری بیش‌تری خواهد داشت و با تسریع تولید باتری در این شرکت، جنرال‌موتورز به‌عنوان جدیدترین سازنده جهانی خودروهای برقی معرفی خواهد شد.

جنرال‌موتورز میزان سود خود طی نیمه نخست سال جاری را تا ۹.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده و این درحالی است که پیش‌بینی قبلی این شرکت برای این مدت ۴.۵ میلیارددلار سود بوده است. به‌نظر می‌رسد فروش خودروهای برقی این شرکت توانسته سوددهی مناسبی برای جنرال‌موتورز داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد این خودروسازی تا سال ۲۰۲۵، ۳۵ میلیارددلار برای خرید وسایل نقلیه برقی هزینه خواهد کرد. یعنی حدود ۳۰ درصد بیش‌تر از هدف تعیین‌شده در نوامبر گذشته. این افزایش از برنامه‌هایی برای اضافه کردن دو کارخانه باتری دیگر در ایالات‌متحده برای پیوستن به کارخانه درحال ساخت در اوهایو و دیگری برای تنسی حکایت دارد.

به‌این ترتیب جنرال‌موتورز با سرمایه‌گذاری سنگین روی باتری و خودروهای برقی قصد دارد خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی خودروهای برقی حداقل در بخش خودروهای اس‌یووی و پیکاپ به‌جهان معرفی کند.