سنگ ساختمانی در تهران

سنگ ساختمانی در تهران

سنگ ساختمانی به دلیل مقاومت، دوام و استحکام بالایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد. اغلب به عنوان مصالح ساختمانی به شکل بلوک و دال برای ساخت پایه ها، ازاره ها، دیوارها یا طاق ها استفاده می شود. همچنین به عنوان یک ماده تکمیل کننده در دکوراسیون داخلی بسیار شناخته شده است. مناسب برای پوشش کف یا دیوار. این نوع روکش باعث خنک شدن فضای داخلی در تابستان و گرما در زمستان می شود. اگر سنگ را برای نیاز خود انتخاب کنیم، می توانیم مطمئن باشیم که سال ها به ما خدمت خواهد کرد. همچنین لازم به یادآوری است که سنگ ساختمانی کاملاً با مواد دیگر مانند چوب مطابقت دارد.

ویژگی های سنگ ساختمانی

سنگ یک ماده بادوام، ظریف و اغلب برای تکمیل دکوراسیون داخلی است. بسیاری از عناصر را می توان از این مواد ساخت، مانند: کف در سالن، روکش دیوار، آستانه پنجره، پله ها یا میزهای معمولی در آشپزخانه. رایج ترین آنها گرانیت، مرمر، سنگ آهک فشرده، ماسه سنگ و تراورتن است.
هنگامی که خانه خود را با مواد سنگ طبیعی به پایان می رسانیم، ارزش این را دارد که بدانیم هر سنگی برای یک کاربرد مناسب نیست.

سنگ ساختمانی یک مصالح ساختمانی، چنین سنگ هایی اغلب به عنوان موارد زیر استفاده می شود:

ماسه سنگ 

سنگی رسوبی است. این یک ماده نرم است و کار با آن بسیار آسان است. برخی از انواع سنگ ساختمانی  ماسه سنگ را می توان جلا داد و در ساختمان سازی به عنوان مصالح ساختمانی و تزئینی استفاده می شود. استفاده از آن بسیار محبوب است به عنوان ماده ای برای نما، آستانه پنجره های خارجی، پله ها. رنگ آن از سفید، خاکستری، زرد، قرمز تا قهوه ای است. با این حال، این ماده به دلیل افزایش تخلخل، سایش، جذب آب و حساسیت به کثیفی نیاز به اشباع دارد.

سنگ های آهکی

سنگی رسوبی است که عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده است. این یک ماده سبک و فشرده است. در سایه هایی از سفید تا خاکستری می آید. سنگ آهک های فشرده خواص فنی بهتری دارند و تزیینی بیشتری دارند. اغلب به شکل کاشی و اتصالات رو به رو یافت می شود. سنگ آهک اغلب قطعات چشمگیر دیوارها را در فضای داخلی منحصر به فرد ایجاد می کند. متأسفانه برای کف مناسب نیست.

تراورتن

متعلق به مشتقات سنگ آهک است. این ماده بسیار متخلخل به رنگ بژ یا قهوه ای روشن است. مناسب برای روکش عمودی به دلیل مقاومت در برابر سایش بالا.

سنگ مرمر

سنگی دگرگونی است که از تبدیل سنگ آهک به وجود آمده است. این یک ماده خام مستعد پردازش و پرداخت است. دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و ساختارها است و بنابراین به طور گسترده ای در دکوراسیون اتاق هایی مانند حمام یا آشپزخانه استفاده می شود. اغلب به عنوان یک ماده انحصاری به عنوان پوشش کف استفاده می شود.


گرانیت

سنگی آذرین است – دریای عمیق. این یک ماده سخت و بادوام است که در برابر آسیب های مکانیکی و شرایط آب و هوایی مقاوم است. با مقاومت در برابر سایش مشخص می شود. همچنین یک ماده عالی مقاوم در برابر یخ زدگی است. به لطف برش آن، عناصری با اندازه های مختلف را می توان از گرانیت به دست آورد. به صورت سنگ فرش، بلوک، سنگفرش و دال نما موجود است. طیف گسترده ای از رنگ ها امکان استفاده از گرانیت را نه تنها به عنوان متریال نما فراهم می کند.

سنگ مصنوعی

جایگزین سنگ ساختمانی طبیعی است. این ماده بسیار ارزان تر و سبک تر است که استفاده از این نوع مصالح را در داخل یا خارج ساختمان ممکن می سازد. همچنین دارای ارزش های زیبایی شناختی قابل توجهی است. پس از آغشته شدن، بافت های مختلف سنگ طبیعی را به خوبی تقلید می کند.

برای اینکه عناصر ساخته شده از سنگ طبیعی یا مصنوعی سال ها در خدمت ما باشند، ارزش مراقبت از آنها را دارد. مواد زیادی برای محافظت، تمیز کردن و نگهداری سنگ در بازار موجود است. شایان ذکر است که انواع مختلفی از عوامل برای حفظ سنگ مرمر و سایر مواد برای گرانیت استفاده می شود.
همچنین باید مراقب انواع مواد شیمیایی باشید – از جمله آنهایی که تقریباً هر روز در خانه استفاده می شوند. متأسفانه آنها می توانند حتی به مقاوم ترین سنگ ها نیز آسیب برسانند