سه آزادکار ایران راهی مرحله نیمه نهایی شدند

سه آزادکار ایران راهی مرحله نیمه نهایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان دور مقدماتی رقابتهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان که در شهر بلگراد صربستان در حال برگزاری است حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمد نخودی راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله به مصاف برنده بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان رفت و با پیروزی ۱۰ بر ۵ به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با واسیل میخایلوف از اوکراین کشتی می‌گیرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله به مصاف برنده دیدار بوریس ماکویف از اسلواکی و مایسورادزه از گرجستان می‌رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار به مصاف طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه می‌رود.

منبع : مهر