شرایط خط مقدم جبهه نبرد با اوکراین پرتنش اما تحت کنترل است

شرایط خط مقدم جبهه نبرد با اوکراین پرتنش اما تحت کنترل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خودمختار دونتسک با اشاره به اینکه نیروهای ارتش این منطقه همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند، گفت که شرایط تحت کنترل است.

پوشیلین دراین‌باره گفت: شرایط در خط مقدم پرتنش اما تحت کنترل است. اوضاع در منطقه دونتسک تغییر نکرده و نیروهای این منطقه کنترل فرودگاه را به دست گرفته‌اند و گزارش‌ها درباره اشغال فرودگاه توسط نیروهای کی‌یف کذب است.

به گفته پوشیلین، نیروهای جمهوری خودمختار دونتسک یک پاسگاه فرماندهی اوکراین را در «دوبرووولیه» و همچنین تعدادی از تجهیزات نظامی در «اوگلگورسک» را منهدم کرده‌اند.

پوشیلین همچنین گفته است که فرماندهان اوکراینی، نیروهای آموزش‌ندیده را به میدان نبرد فرستاده و در نتیجه ارتش اوکراین، متحمل خسارات شدیدی شده است.

اولکسی گروموف، از فرماندهان ارتش اوکراین هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع از اراضی جنوب و ۲۰ روستا در شرق خارکیف را پس گرفته و تا ۵۰ کیلومتری خطوط ارتش روسیه پیشروی کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که به درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای اعزام نیروهای نظامی، «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز و هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی کی یف قرار گرفته‌اند، اعلام کرد.

منبع : مهر