شرایط نگهداری کفش عمده

شرایط نگهداری کفش عمده

بازار خرید و فروش کفش عمده در ایران شرایط قابل قبول و خوبی دارد. مجموعه ها و مراکز بسیار زیادی وجود دارند که انواع و اقسام کفش مردانه، زنانه و بچگانه را به صورت عمده به بازار عرضه می کنند. از این رو، فروشگاه هایی که در حوزه فروش کفش فعالیت دارند می توانند با مراجعه علیویترین ، لیست خرید خود را به صورت عمده و با قیمت های مناسب سفارش دهند. در واقع نکته مثبت و قابل توجه در خرید کفش عمده همین به صرفه تر بودن قیمت محصولات است. اما فروشگاه های عمده فروش، به چه صورت از کفش ها نگهداری می کنند تا در طولانی مدت دچار پوسیدگی یا مشکل خاص دیگری نشوند؟ در این مطلب شرایط نگهداری کفش عمده را مورد بررسی قرار می دهیم.

کفش ها در جنس ها و مدل های مختلفی تولید می شوند. هر کدام بسته به متریال و موادی که در ساخت آن ها به کار رفته، ماندگاری و طول عمر متفاوتی دارند. قطعا شما هم به این موضوع پی برده اید که برخی از کفش ها پس از خرید دوام و ماندگاری بیشتری داشته و برخی نیز در کوتاه مدت دچار افت کیفیت می شوند. همه چیز به نحوه نگهداری کفش بستگی دارد. 

فروشگاه های عمده فروش از آن جهت که می بایست حجم انبوهی از کفش های مختلف را برای ارائه به خرده فروشان آماده نگه دارند، لازم است شرایط مناسب و ایده آلی را برای نگهداری از کفش ها فراهم کنند. برای اینکه محصولات با همان کیفیت اولیه ساخت در اختیار متقاضیان خرید کفش قرار گیرد، معمولا عمده فروشان نکاتی را در نگهداری کفش ها رعایت می کنند که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

دور نگه داشتن کفش ها از رطوبت

یکی از مهم ترین عواملی که باعث پوسیدگی و خرابی کفش ها می شود، رطوبت است. رطوبت می تواند به آرامی در لایه های داخلی کفش نفوذ کرده و بافت منسجم کفش را از بین ببرد. از آن جایی که فروشگاه های کفش عمده، می بایست محصولات را برای مدتی در انبارهای خود داشته باشند تا بتوانند در زمان مناسب آن را به بازار عرضه کنند، برای نگهداری اصولی از کفش ها، آن ها را در انبارهایی عاری از رطوبت قرار می دهند. این کار از ایجاد هرگونه باکتری در کفش و آسیب به بافت آن جلوگیری می کند.

استفاده از کیسه های بوگیر

یکی از کارهایی که تا حدودی می تواند از ایجاد رطوبت در کفش جلوگیری کند، استفاده از کیسه های بوگیر در بسته بندی محصولات است. معمولا تولیدکنندگان به تعداد کافی از این بوگیرها یا رطوبت گیرها در انبارهای نگهداری از کفش استفاده می کنند.

دور نگه داشتن کفش ها از گردوخاک

پوشیده شدن سطح کفش از گردوغبار علاوه بر اینکه باعث کهنه به نظر رسیدن آن می شود، می تواند به مرور رنگ اصلی کفش را کمی کدرتر و کم رنگ تر کند. به همین جهت معمولا مراکز عمده فروش کفش ها را درون کیسه های مخصوص قرار داده و محیطی را برای نگهداری کفش انتخاب می کنند که عاری از گردوغبار باشد. آن ها سعی می کنند به تمیز بودن انبارها رسیدگی بیشتری کنند. علاوه بر این، عواملی همچون نور خورشید، گرمای بیش از حد و… نیز در تغییر رنگ کفش ها موثر هستند. به همین جهت تامین کنندگان به این نکات نیز در نگهداری کفش دقت دارند.

نگهداری کفش ها درون کیسه های مخصوص

اگر تولیدکنندگان نیازی به انبارداری طولانی مدت کفش ها نداشته باشند، معمولا آن ها را درون جعبه های مقوایی محصول قرار داده و به همین شکل نیز به مصرف کنندگان ارائه می کنند. جعبه قطعا کفش را از بسیاری عوامل آسیب زا محافظت می کند. گردوغبار، رطوبت، نور خورشید و… همگی با وجود جعبه دیگر نمی توانند صدمه ای به کفش وارد کنند. اما اگر انبار کردن کفش ها برای مدت زمان طولانی طول بکشد، بهتر است آن ها را درون کیسه های مخصوص پارچه ای نگهداری کرد که امکان جریان هوا را نیز برای کفش فراهم می کند.

قیمت کفش عمده

قیمت کفش عمده به عوامل مختلفی بستگی دارد. این محصولات بر اساس یک سری فاکتورهای خاص قیمت گذاری می شوند. معمولا هم فروشگاه های عمده فروش هرکدام قیمت های متفاوتی را برای محصولات خود در نظر می گیرند. اگر تصمیم به خرید کفش عمده دارید، بهتر است با عوامل موثر بر قیمت این محصولات آشنا شوید.

  • برند تولیدکننده کفش
  • جنس کفش
  • متریال به کار رفته در تولید کفش و میزان کیفیت آن
  • هزینه های نگهداری، انبارداری، حمل و نقل، بسته بندی و ارسال کفش
  • تورم موجود در بازار و تاثیر آن بر قیمت مواد اولیه در ساخت کفش
  • وجود واسطه ها در امر خرید و فروش کفش و…

با توجه به این موارد می توان نتیجه گرفت، برای اطلاع از قیمت کفش عمده نمی توان به یک فروشگاه بسنده کرد. اگر کفش با جنس و مدل خاصی مدنظر دارید، بهتر است ابتدا سری به فروشگاه های اینترنتی زده و لیست قیمت هر مجموعه را بررسی کنید. در نهایت می توانید متناسب با بودجه خود اقدام به ثبت سفارش کنید.