طرز تهیه سس سالاد سزار

طرز تهیه سس سالاد سزار

سس سالاد سزار رستورانی

سالاد سزار یک سالاد خاص است که در مهمانی ها و دورهمی ها از آن استفاده می شود و به عنوان پیش غذا طرفداران بسیاری دارد. البته این نوع سالاد وقتی خوشمزه می شود که با سس مخصوص خورده شود.

سس مخصوصی که معمولا با این نوع سالاد خورده می شود از تخم مرغ خام و سسی به نام ورسترشایر (worcestershire) تهیه می شود. اما برای ما ایرانی ها خوردن تخم مرغ خام بسیار ناخوشایند از و سس ورسترشایر را نیز نمی توان تهیه نمود.

به همین دلیل باید جایگزین هایی برای آن ها قرار داد و به کمک آن ها سس سالاد سزار را درست کرد. ما این کار را برای شما آسان کرده ایم. تا انتهای مطلب با تازه ترین ها همراه باشید.

طرز تهیه سس سالاد سزار

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار

۳ قاشق غذاخوری سس مایونز

۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر (با بو)

۱ قاشق غذاخوری سس خردل

۲ قاشق غذاخوری سرکه

۲ قاشق غذاخوری آبلیمو

۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده

۴ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده

نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سس سالاد سزار

در اولین مرحله یک کاسه بردارید و سس مایونز را داخل آن بریزید. سس مایونز جایگزین تخم مرغ خام است و می تواند سس شما را خوشمزه تر کند.

حالا روغن زیتون را به سس مایونز اضافه کنید. اگر می خواهید سس شما خوش عطر و طعم شود، بهتر است از روغن زیتون با بو استفاده کنید. سپس سس خردل را اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

حالا سرکه را اضافه کنید و دوباره آن ها را با هم مخلوط کنید. سرکه جایگزین سس ورسترشایر است چون این نوع سس در ایران به راحتی یافت نمی شود. در آخر نیز پنیر پارمزان، سیر و آبلیمو را اضافه کنید و به مقدار کم نمک اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

آنقدر به هم زدن ادمه دهید تا موادتان یکدست و یکنواخت شود. حالا سس را تست کنید اگر به نظرتان ترشی یا شوری آن کم بود، می توانید نمک یا سرکه اضافه کنید.

سس سالاد سزار شما آماده است. می توانید یک سالاد سزار درست کنید و با این سس فوق العاده آن را میل کنید.